عنوان خبر   :

پول پاشی اتاق بازرگانی برای یک تشکل خاص/ كمك ١٠ ميليارد ريالي اتاق بازرگاني به كانون انجمن های صنايع غذايي!

دسته بندی :اخبار برتر
تاریخ ثبت    :22/6/1398
لینک خبر    : http://www.foodpress.ir/post.aspx?ID=c23713d65ad847888971c621db44fd5e

پول پاشی اتاق بازرگانی برای یک تشکل خاص/ كمك ١٠ ميليارد ريالي اتاق بازرگاني به كانون انجمن های صنايع غذايي!

اقتصاد غذا - اتاق بازرگاني طي سالهاي ٩٦ و ٩٧ در مجموع ١٠ ميليارد ريال كمك بلا عوض به كانون انجمنهای صنايع غذايي كرده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»،بررسي صورتهاي مالي مجمع عمومي كانون انجمنهای صنايع غذايي نشان مي دهد كه بيش از ٩٠ درصد اين مبلغ صرف هزينه هاي حقوق و مزاياي پرسنل شده است.

اين در حالي كه بسياري از تشكلهاي وابسته به اتاق بازرگاني طي همين مدت كمتر از ١٠ درصد اين رقم را دريافت كرده اند.

همچنين بنا بر صورتهاي مالي اعلام شده از ميان بیش از 40 تشكل عضو كانون تنها پنج تشكل حق عضويت سالانه (سالانه 12 میلیون ریال)خود را کامل پرداخت كرده اند و بقيه انجمن ها طی سالهای اخیرپرداختي نداشته اند كه اين امر را به نوعي مي توان به عدم تمایل تشكلهاي غذايي در پرداخت مبلغ حق عضویت و يا عدم اعتقاد به عملكرد كانون صنايع غذايي تعبير كرد. 
لازم به ذکر است که هریک از تشکلهای صنایع غذایی عضو کانون به طورمجزا هر ساله مبالغی را به عنوان کمک بلاعوض از اتاق های ایران و تهران دریافت می کنند.
نکته حایز اهمیت در زمینه پرداختهای اتاق بازرگانی عدم شفافیت درارائه این کمک ها می باشد. به طوری که تا کنون اتاق های بازرگانی ایران وتهران هیچ گونه گزارشی در خصوص نحوه و میزان پرداخت کمک های بلاعوض به تشکلها اعلام نکرده اند و مشخص نیست این کمک ها با توجه به کدام شاخص عملکردی پرداخت می شود.

گفتنی است عملکردهایی اینچنینی از سوی اتاق بازرگانی عملا باعث برهم خوردن رابطه منطقي و متعارف بين تشكلها و اعضا شده و به نوعي اتاق با اينكار تیم حاکم بر تشکل ها را از اعضا جدا کرده و با ایجاد وابستگی مدرن، تشكلها را وابسته و محتاج به خود نگه مي دارد که همین امرمی تواند منجر به تغییر کارکرد صنفی تشکها به کارکردهای نمایشی وانتخاباتی شود.