پنج شنبه 30 آبان ماه 1398  -  Thursday, November 21, 2019
pegaheco 1
دیگه چه خبر
1
دو شنبه 4 شهريور ماه 1398 ساعت 10:0

با این مواد غذایی اشتهای خود را کنترل کنید

غذا و تغذیه> مطالعات محققان ثابت کرده است که رژیم‌های غذایی حاوی کربوهیدرات‌های تخمیرشده حاوی دو نوع ماده به‌نام‌های بتاگلوتان، و اینولین هستند که برای رسیدن به اهداف کاهش وزن شما را کمک خواهند کرد. 

مصرف این نوع کربوهیدرات‌ها باعث تولید بیشتر هورمون کنترل اشتها شده و به فرد احساس سیری طولانی مدت می‌دهد. همچنین مصرف این کربوهیدرات‌ها به سطوح پایین‌تر چربی‌های مضر و چربی احشایی کمک می‌کند؛ چربی‌هایی که با خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و برخی از انواع سرطان‌ها(Cancers) مرتبط هستند.این نوع غذاها همچنین نقش مهمی در مدیریت و یا پیشگیری از دیابت با کنترل و نگهداری سطح قند خون در حد سالم دارند. این کربوهیدرات‌ها باعث افزایش باکتری‌های مفید روده و بهبود فرایند هضم غذا به‌علاوه افزایش ایمنی بدن خواهند شد.

مارچوبه

برخی غذاها در فرایند هضم غذاها تاثیر فراوانی دارند و مارچوبه یکی از این غذاها است. این گیاه منبع اینولین؛ فیبر ویژه‌ای است که به افزایش باکتری‌های خوب روده کمک می‌کند و باعث هضم موثرتر غذاها می‌شود. مارچوبه باعث افزایش متابولیسم بدن شده و به‌عنوان یک چربی‌‌سوز، به لاغری شما کمک می‌کند. هر 100 گرم مارچوبه فقط 20 کیلوکالری انرژی دارد و بدین ترتیب یک جایگزین بسیار عالی برای میان وعده‌های پر کالری است.

قارچ

قارچ به جنگ با چربی‌های بدن می‌رود. مصرف قارچ می‌تواند تولید و فعالیت سلول‌های سفید خون را افزایش دهد. بهتر است این غذا به شیوه سالمی پخته شود. از این‌رو مصرف قارچ سرخ‌شده از سوی متخصصان توصیه نمی‌‌شود. قارچ بخارپز یا کبابی شده در فر انتخاب مناسب‌تری است. توصیه می‌شود که در این رژیم وعده ناهار یا شام را به قارچ اختصاص دهید، البته می‌‌توانید صبحانه هم یک غذای ترکیبی مثلا املت قارچ بخورید.

کنگر فرنگی

آرتيشو يا کنگرفرنگي داروي لاغري است و کساني که مي‌خواهند لاغر شوند مي‌‌توانند هر روز آرتيشو بخورند. از تمام نقاط اين گياه مي‌توان براي تهيه انواع سالادها و غذاها استفاده کرد، گياه تازه را پس از تميز کردن مي‌توان منجمد کرد تا در فصول مختلف از آن استفاده شود، شيره برگ آرتيشو يا کنگرفرنگي داراي املاح معدني مختلف و سينارين است و مصارف درماني فراوان دارد.

موز

مصرف این میوه سرشار از پتاسیم و ویتامین B6، باعث افزایش تولید سروتونین در مغز می‌شود. به‌طوری‌که مصرف آن با کاهش استرس و اضطراب رابطه دارد. اگرچه موز میزان کربوهیدرات یا قند بالایی دارد، اثر چندانی بر سطح قندخون بدن نمی‌گذارد. کم بودن میزان گلوکز آن باعث می‌‌شود قند خون نسبت به سایر غذاها به میزان قابل قبولی بالا رود. از طرفی گلوکز پایین برای کنترل گرسنگی بسیار مفید است و این از عوامل کلیدی در کاهش وزن است.

جو

این را بدانید که تنها دو وعده روزانه مصرف جو، کلسترول LDL یا مضر را تا بیش از 5 درصد در عرض شش هفته کاهش می‌دهد. بتاگلوتان موجود در جو باعث دفع LDL از بدن می‌شود.
 
پیاز

مصرف پیاز یک راه طبیعی برای کاهش وزن و چربی اضافی بدن است. پیاز حاوی اسانس‌های مختلف و مواد معدنی است، که به سرعت سوخت و ساز بدن را بالا برده و منجر به کاهش وزن (Weight Loss)طبیعی می‌شود.

منبع:شفاآنلاین
لطفا ایمیل واقعی خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار نظرتان موضوع به وسیله ایمیل به اطلاع شما رسانده خواهد شد.
ghoncheh
شیرین عسل1
nazgol
روغن اویلا/ صنعت غذایی کوروش
زرفروکتوز1
پگاه
haraz1
نظرسنجی
عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار مواد غذایی را چکونه ارزیابی می کنید؟
اشتراک فودپرس
جهت دریافت آخرین اخبار
اطلاعات خود را وارد فرمایید
لغو عضویت
packagingart
رستوران حاج محسن1
انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران
گروه صنعتی پارس استا
آیدین
آب معدنی واتا
آرد سازی پوسان
زر ماکارون
تک ماکارون
صنایع غذایی دلوسه
vioni
گروه صنعتی نان سحر
ارسال پیامک
انجمن آبها معدنی  و آشامیدنی ایران
تیتر20
صنایع غذایی سحر همدان
گروه صنایع  غذایی نان آوران
صنایع غذایی مسرور
صنایع غذایی ب آ