شنبه 3 فروردين ماه 1398  -  Saturday, March 23, 2019
eco 1pegah
یادداشت
0
شنبه 27 بهمن ماه 1397 ساعت 18:4

محسن امینی

شکوفایی گروه صنعتی و پژوهشی زر به دنبال تحقق تفکر خودباوری

محسن امینی -مدیر عامل گروه صنعتی و پژوهشی زر

انقلاب اسلامی ایران در حالی در آستانه 40 سالگی قرار دارد که يكي از افتخارات غرور آفرين آن، رشد روز افزون و حضور فعال كشور در عرصه‌¬هاي تولیدی است. مقایسه ایرانِ قبل و بعد از انقلاب، می‌تواند واقعیت¬های مهمی را برای نسل‌های پس از انقلاب آشکار کند.
شکل¬گیری انقلاب بزرگ مردمی به رهبری امام راحل و تحقق شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی فضای مناسبی پیش روی همگان قرار داد تا با تقویت ایمان و باور فرزندان این مرز و بوم امکان رشد و توسعه در بخش های مختلف فراهم شود.
با توجه به اینکه نظام اسلامی برخاسته از همبستگی در بطن مردم بود به دنبال تحقق خواسته هایی برآمد که توان، سرمایه های ملی و خودکفایی داخلی را محقق و وابستگی را از بین ببرد و در این راه به خوبی توانست با ایجاد امنیت پایدار شرایط را تسهیل بخشد. 
از سویی دیگر، به همکاری گرفتن سرمایه های مالی و فکری بخش خصوصی برای رونق اقتصاد ملی از جمله اقدامات ارزشمندی است که پس از انقلاب انجام شده است. به همت تلاش های صورت گرفته، امروز شرایط ورود بخش خصوصی به فعالیت های اقتصادی فراهم و با رفع نارسایی ها مسیر توسعه هموارتر شده است.
 اعتقاد بخش خصوصی این است که کشور دارایی همه ایرانیان است و باید هر کدام از ما نقش خود را به بهترین شکل در جهت توسعه کشور ایفا کنیم.
 در این راستا، اتاق های بازرگانی نمونه ای از این مشورت و همراهی را تحقق بخشیده اند.
در همین حال، گروه صنعتی و پژوهشی زر نیز به عنوان مجموعه ای متعلق به بخش خصوصی همواره در مسیر کارآفرینی و اشتغال زایی حرکت کرده است. البته این گروه صنعتی برای رسیدن به این نقطه راه درازی را پیموده است. نخستین گام‌ها برای تاسیس گروه صنعتی زر، 4 دهه قبل از سوی پیشکسوت ما جناب آقای مرتضی سلطانی برداشته شد و در حال حاضر 15 شرکت عضو این گروه در زمینه‌های گوناگون از تولید تا خدمات و آموزش در خدمت اقتصاد کشور است. 
علت ماندگاری گروه صنعتی و پژوهشی زر و دریافت صدها تقديرنامه، لوح و تندیس در زمينه‌هاي مختلف را باید در استراتژی این گروه صنعتی جستجو کرد. استراتژی زر، بهره‌مندی از نیروی انسانی نخبه و تدوین فعالیت‌های هدفمند در عرصه‌های تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری با تکیه بر خودباوری و شکوفایی استعدادها و با تمرکز بر بهره‌وری است. 
تلاش ما بر این است که با جذب افراد متخصص، نخبه، مستعد، انسان‌دوست، نتيجه‌گرا و داراي توان فكري و اجرايي بالا، بسترمناسبی براي همكاري متخصصان داخل و خارج از كشور در شركتي ايراني با توان رقابت بين‌المللي فراهم کنیم.
بخش دیگری از اهداف پیش روی گروه صنعتی زر که پیش از این متعهد به آن بوده و بعد از این نیز بدان متعهد خواهد بود، ارائه محصولات و خدمات باكيفيت و در سطح بالای استانداردهای جهانی‌ است به گونه‌اي كه همگان این گروه صنعتی را با رشد پايدار، رهبري بازار، برندهاي قابل اعتماد و تعهد به ارزش‌هاي اخلاقي و مسئوليت‌هاي اجتماعي بشناسند. 
همچنین جايگاه صادرات برای گروه صنعتي زر بسيار مهم است، ما توانسته ایم محصولات خود را كه ارزش افزوده با‌لایی براي اقتصاد كشور دارد را با ظرفیت هر چه بهتر صادر كنيم. به لطف خدا تا کنون دراين حوزه موفق بوده‌ايم . 
ما در گروه صنعتی و پژوهشی زر به کارآفرینی به عنوان یک باور جمعی نگاه می کنیم. اگر بخواهم تعریفی ساده از کارآفرینی به شکلی که گروه صنعتی زر به آن باور دارد ارائه دهم، شاید بتوان به خلق فرصت و سازماندهی کسب‌و‌کار اشاره کرد. البته این واژه جای بحث بسیار دارد. به خصوص زمانی که بخواهیم بین سرمایه‌دار و کارآفرین تمایز قائل باشیم، اما درک این تمایز می‌تواند به داشتن تصویری واضح‌تر از کارآفرینی کمک کند.
فرهنگ غالب کارآفرینان تا سال‌ها یک فرهنگ تولیدی بود، اما باور ما امروز این است که محصول تنها کالا نیست، بلکه ترکیبی از کالا و خدمات است و می‌کوشیم فرهنگ گروه صنعتی و پژوهشی زر یک فرهنگ «ارائه خدمات» باشد؛ فرهنگی که در آن مشتری به بهترین نحو راضی می‌شود. در این فرهنگ اگر کسی از کالای ما ایرادی گرفت، این یک فرصت مغتنم است؛ فرصتی برای بهبود و بالا بردن کیفیت کالا. علاوه بر این، ما یقین داریم وقتی‌ محصولی را با نهایت دقت و کیفیت تولید می‌کنیم و در فرایند تولید، روح لطیفی را که سرشار از عشق به همنوع است جاری می‌سازيم و خدمات خوبی هم ارائه می‌دهیم، تاثیر ارزشمند آن به ما بازخواهد گشت.  

لطفا ایمیل واقعی خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار نظرتان موضوع به وسیله ایمیل به اطلاع شما رسانده خواهد شد.
روغن نازگل
ghoncheh
شیرین عسل1
haraz1
زر فروکتوز
روغن اویلا/ صنعت غذایی کوروش
نظرسنجی
عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار مواد غذایی را چکونه ارزیابی می کنید؟
اشتراک فودپرس
جهت دریافت آخرین اخبار
اطلاعات خود را وارد فرمایید
لغو عضویت
packagingart
جوان
گروه صنایع  غذایی نان آوران
ارسال پیامک
صنایع غذایی سحر همدان
صنایع غذایی دلوسه
تیتر20
رستوران حاج محسن1
گروه صنعتی پارس استا
انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران
فودیار
آیدین
اقتصاد سبز
صنایع غذایی ب آ
انجمن آبها معدنی  و آشامیدنی ایران
vioni
آرد سازی پوسان
گروه صنعتی نان سحر
صنایع غذایی مسرور
زر ماکارون
تک ماکارون
آب معدنی واتا
www.addlikebutton.net