یک شنبه 1 مهر ماه 1397  -  Sunday, September 23, 2018
مارکتی/ قفسه ها تو پر نگه دار/markketyeco 1
دیگه چه خبر
1
چهار شنبه 2 اسفند ماه 1396 ساعت 12:13

نکات غذایی برای جلوگیری از لخته شدن خون

غذا و تغذیه> ترومبوز ورید عمقی به معنای تشکیل لخته خونی در دیواره داخلی یک سیاهرگ عمقی است. این اختلال، بیشتر سیاهرگ‌ های اندام تحتانی را درگیر می ‌کند. ایجاد لخته‌های خونی در مسیر عروق خونی اندام‌ ها، باعث اختلال جریان خون شده و در نتیجه منجر به انسداد نسبی یا کامل عروق خونی می ‌گردد.

خبر بد این است که ترومبوز ورید عمقی می تواند در صورت عدم درمان منجر به ناتوانی و یا حتی در موارد شدید مرگ شود. اما خبر خوب این که این عارضه قابل پیشگیری و درمان است. یک قدم برای پیشگیری از ترومبوز ورید عمقی می تواند تغییر در رژیم غذایی(diet) باشد. چون برخی از مواد غذایی خطر ابتلا به این عارضه را بیشتر می کنند:

نوشیدن مقادیر زیادی آب: کم شدن آب بدن خود عاملی برای افزایش غلظت خون(Blood concentration) و خطر تشکیل لخته است. مطمئن شوید که در طول روز به میزان کافی یعنی شش تا هشت لیوان آب می نوشید. برای اندازه گیری های بصری، می توانید ادرار خود را چک کنید. تغییر رنگ ادرار به شما هشدار می دهد که در معرض کم آبی قرار گرفته اید.

مصرف انگور: مطالعات متعدد نشان داده است که وسکانسین که نوعی فلاونوئید در انگور قرمز است، به جلوگیری از تشکیل لخته خون کمک می کند. نوشیدن مقادیر زیادی آب انگور بنفش در کنار مصرف ۵ تا ۷ وعده میوه و سبزی در طول روز توسط محققان انجمن قلب آمریکا توصیه شده است.

مصرف سیر: سیر خاصیت درمانی از دوران باستان تا کنون را دارد. سیر خاصیت رقیق کنندگی خون را دارد و مصرف منظم آن به جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند. البته باید با پزشک تان در مورد میزان مصرف سیر مشورت کنید اگر: داروهای رقیق کننده خون را دریافت می کنید. چون مصرف سیر با این داروها می تواند تداخل داشته باشد.

دریافت کافی روغن زیتون: مطالعاتی که نتایج آنها در مجله تغذیه بالینی آمریکایی به چاپ رسیده نشان داده که روغن زیتون سرشار از پلی فنول ها برای جلوگیری از لخته شدن خون است. سطوح پایین پلی فنول ها در بدن خطر تشکیل لخته را افزایش می دهد.

خوردن کیوی: رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزی جات برای سلامت قلب و عروق ضروری است. اما محققان دانشگاه اسلو در نروژ اعلام کرده اند که کیوی در این میان با کاهش خطر تشکیل پلاکت و لخته ارتباط مستقیم دارد. مصرف ورزانه ۲ تا ۳ عدد کیوی از میزان کلسترول نیز به میزان زیادی می کاهد.

محدود کردن مصرف سبزیجات تیره رنگ: اگر شما در حال مصرف داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین برای پیشگیری از لخته خون هستید، توجه داشته باشید که دریافت غذاهای سرشار از ویتامین کا یعنی سبزیجات تیره رنگ می تواند با داروهای تان تداخل داشته باشد. در بسیاری از موارد پزشکان بیمار را از مصرف این داروها منع می کنند.

محدود کردن مصرف چربی های حیوانی: همان غذاهایی که برای سلامت قلب و عروق مضر هستند، می توانند خطر تشکیل لخته خون را نیز بالا ببرند. این یعنی باید از چربی های ترانس و اشباع موجود در گوشت و لبنیات پرچرب دور بمانید. این غذاها التهاب را نیز در بدن افزایش می دهند. 

منبع:شفا آنلاین
لطفا ایمیل واقعی خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار نظرتان موضوع به وسیله ایمیل به اطلاع شما رسانده خواهد شد.
روغن نازگل
haraz1
زر فروکتوز
روغن اویلا/ صنعت غذایی کوروش
شیرین عسل1
نظرسنجی
عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار مواد غذایی را چکونه ارزیابی می کنید؟
اشتراک فودپرس
جهت دریافت آخرین اخبار
اطلاعات خود را وارد فرمایید
لغو عضویت
packagingart
کشاورزی
جوان
صنایع غذایی مسرور
رستوران حاج محسن1
صنایع غذایی سحر همدان
فودیار
زر ماکارون
آب معدنی واتا
گروه صنعتی پارس استا
صنایع غذایی دلوسه
آرد سازی پوسان
گروه صنایع  غذایی نان آوران
صنایع غذایی ب آ
آیدین
اقتصاد سبز
گروه صنعتی نان سحر
تیتر20
ارسال پیامک
انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران
تک ماکارون
انجمن آبها معدنی  و آشامیدنی ایران
vioni
www.addlikebutton.net