چهار شنبه 27 تير ماه 1397  -  Wednesday, July 18, 2018
eco 1مارکتی/ قفسه ها تو پر نگه دار/markketyنمایشگاه لبنیات
دیگه چه خبر
2
چهار شنبه 30 خرداد ماه 1397 ساعت 12:12

برای پیشگیری از پوکی استخوان چه کنیم؟

غذا و تغذیه> یک متخصص تغذیه گفت: شکستگی ناشی از پوکی استخوان به راحتی ترمیم نشده و گاهی برای فرد از کار افتادگی ایجاد می‌کند؛ لذا بایستی از دریافت کلسیم و ویتامین D از همان سنین کودکی غافل نبوده و دریافت سه تا چهار واحد لبنیات در روز باید مورد توجه قرار بگیرد.

پیام فرحبخش دکتری تغذیه درباره عوامل بروز پوکی استخوان در افراد گفت: شکستگی ناشی از پوکی استخوان به راحتی ترمیم نشده و گاهی برای فرد از کار افتادگی ایجاد می‌کند؛ لذا بایستی از دریافت کلسیم و ویتامین D  از همان سنین کودکی غافل نبوده و دریافت سه تا چهار واحد لبنیات در روز باید از دوران کودکی مورد توجه قرار بگیرد و این روند تا سنین کهنسالی ادامه پیدا کند.

فرحبخش بیان کرد: جایگاه کلسیم مغز دانه ها و حبوبات با شیر قابل مقایسه  نیست؛ لذا نمی توان لبنیات را از زندکی حذف کرد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی به افراد توصیه کرد اگر در مصرف شیر و ماست دچار مشکلات جسمی می شوند ، می توانند دوغ را جایگزین این مواد لبنی کرده و یا غذاهایی مصرف کنند که در آنها کشک به کار می‌رود.

وی با اشاره به این مطلب که چربی مانع جذب کلسیم است، ادامه داد: خامه و کره، چربی لبنیات بوده و در تقسیم بندی‌های تغذیه نمی توان آنها را لبنیات تصور کرد. همچنین ویتامین D در متابولیسم کلسیم خیلی موثر است. منابع غذایی در این زمینه خیلی کارایی ندارند و بعد از چک کردن سطح ویتامین D  در بدن توسط آزمایش، افراد می توانند مکمل های دارویی را به صورت قرص و آمپول استفاده کنند. گرچه زرده تخم مرغ،  شیر و گوشت مقادیری از ویتامین دی را تامین می کنند اما باید حداقل روزی  نیم ساعت در معرض نور آفتاب موثر باشیم  تا ویتامین D لازم را کسب کنیم. دست‌ها، صورت و مقداری از پاها در این فرایند باید در معرض آفتاب باشند.
نوربخش درباره افرادی که اضافه ورن دارند، نیز خاطرنشان کرد: این افراد برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان باید اضافه وزن خود را کاهش دهند. البته کاهش وزن‌های سریع نیز باعث پوکی استخوان شده و برداشت کلسیم افراد را مختل می کند. اشخاص نباید بدون مشورت با پزشک این کار را انجام دهند چرا که با از دست دادن شدید آب بدن و یا از بین بردن عضلات، وضعیت استخوان های بدن را بدتر می کنند. باید  از مصرف کافئین و فسفر زیاد  که توسط نوشیدن چای و نوشابه صورت می گیرد، اجتناب کنند چرا که مصرف بیش از اندازه نوشیدنی های گازدار می تواند باعث پوکی استخوان شود و بهتر است از منابع لبنی به جای قرص های مکمل استفاده کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان اظهار کرد: تمام خانم های بالای 65 سال باید یک بار در سال سطح کلسیم خود را از طریق آزمایش های مربوطه  ارزیابی کنند و اگر سطح آن کاهش داشت، داروهای مربوطه را دریافت کنند. همچنین آقایان بالای 70 سال هم باید مورد ارزیابی در این زمینه قرار بگیرند.

منبع:میزان
لطفا ایمیل واقعی خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار نظرتان موضوع به وسیله ایمیل به اطلاع شما رسانده خواهد شد.
زر فروکتوز
شیرین عسل1
haraz1
روغن اویلا/ صنعت غذایی کوروش
روغن نازگل
نظرسنجی
عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار مواد غذایی را چکونه ارزیابی می کنید؟
اشتراک فودپرس
جهت دریافت آخرین اخبار
اطلاعات خود را وارد فرمایید
لغو عضویت
packagingart
گروه صنایع  غذایی نان آوران
vioni
جوان
انجمن آبها معدنی  و آشامیدنی ایران
صنایع غذایی سحر همدان
فودیار
اقتصاد سبز
زر ماکارون
آب معدنی واتا
صنایع غذایی ب آ
گروه صنعتی پارس استا
ارسال پیامک
رستوران حاج محسن1
تیتر20
گروه صنعتی نان سحر
آیدین
انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران
صنایع غذایی مسرور
صنایع غذایی دلوسه
آرد سازی پوسان
تک ماکارون
www.addlikebutton.net