جمعه 17 مرداد ماه 1399  -  Friday, August 7, 2020
pegaheco 1
دیگه چه خبر
1
چهار شنبه 13 شهريور ماه 1398 ساعت 11:35

سبزیجات کم‌کالری خاص برای کاهش وزن

غذا و تغذیه> در رژیم‌های کم کربوهیدرات افراد مجاز به مصرف روزانه کمتر از ۱۵۰ گرم کربوهیدرات هستند و حتی در برخی افراد این میزان می‌تواند به روزانه ۲۰ گرم نیز برسد. 

در این نوع رژیم‌ها بهتر است از مقادیر بالای سبزیجات استفاده کرد. در ادامه ۹ مورد از بهترین سبزیجاتی که باید در این نوع رژیم زیاد مصرف شوند، به نقل از روزنامه "تایمز آو ایندیا" آورده شده است:

۱) فلفل دلمه‌ای: فلفل‌های دلمه قرمز، زرد و سبز رنگ بسیار مغذی هستند. این گیاه حاوی آنتی‌اکسیدان بوده و در برابر سرطان و کلسترول محافظت از فرد کرده و باعث کاهش التهاب نیز می‌شود.

۲) کلم بروکلی: بروکلی نوعی کلم است که تصور می‌شود مقاومت به انسولین را در افراد دیابتی نوع ۲ کاهش می‌دهد. مطالعات هم‌چنین حاکی از آن است که کلم بروکلی در محافظت از افراد در برابر انواع سرطان کمک می‌کند و علاوه بر آن سرشار از ویتامین C و K است.

۳) قارچ: قارچ در میان سبزیجات یکی از کم کربوهیدرات‌ترین‌ها محسوب می‌شود. قارچ‌ها  خواص ضد التهابی بی نظیری داشته و می‌توان آن‌ها را به طیف گسترده و متنوعی از غذاها افزود. 

۴) اسفناج: اسفناج یکی از سبزیجات برگداری است که مزایای سلامتی زیادی دارد. برای سلامتی قلب بسیار عالی بوده و ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی را نیز کاهش دهد. این گیاه منبعی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی شمرده می‌شود.

۵) گل کلم: گل کلم یک سبزی همه کاره و جزو مواد خوراکی بسیار محبوب است. این گیاه که سرشار از فیبر و ویتامین است می‌تواند همراه با برنج یا به صورت خرد شده مصرف شده و هم‌چنین می‌تواند در کنار هر غذای دیگری استفاده شود.

۶) آووکادو: آووکادو از آن دسته میوه‌هایی است که به عنوان سبزیجات خورده می‌شوند. این میوه حاوی مقادیر بالایی چربی سالم بوده و کربوهیدرات قابل هضم کمی نیز دارد. هم‌چنین به کاهش کلسترول بد LDL و تری گلیسیرید کمک می‌کند.

۷) لوبیا سبز: لوبیای سبز یکی از محبوب‌ترین سبزیجات برای کسانی است که رژیم کم کربوهیدرات را دنبال می‌کنند. اعتقاد بر این است که لوبیا سبز کربوهیدرات کم و فیبر بالایی دارد. هم‌چنین گفته می‌شود در مقابل سرطان از فرد محافظت می‌کند و برای سلامت مغز نیز بسیار مفید است.

۸) خیار: خیار سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و دارای ترکیباتی است که برای سلامتی بسیار مفیدند. خیار ضد سرطان و هم‌چنین ضد التهاب نیز هست.

۹) بادمجان: بادمجان سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و گفته می‌شود که کلسترول را کاهش داده و سلامت قلب را نیز تنظیم می‌کند. بادمجان حاوی آنتی‌اکسیدان ناسونین است  که باعث تقویت سلامت مغز و کند شدن پیری و زوال می‌شود.

منبع:شفاف
لطفا ایمیل واقعی خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار نظرتان موضوع به وسیله ایمیل به اطلاع شما رسانده خواهد شد.
نظرسنجی
عملکرد کانون انجمنهای صنایع غذایی را در دفاع از صنعت غذا چگونه ارزیابی می کنید؟
pegah3
شیرین عسل1
goncheh1
haraz1
nazgol
sobhan
زرفروکتوز1
اشتراک فودپرس
جهت دریافت آخرین اخبار
اطلاعات خود را وارد فرمایید
لغو عضویت
packagingart
آرد سازی پوسان
صنایع غذایی مسرور
رستوران حاج محسن1
زر ماکارون
گروه صنعتی نان سحر
انجمن آبها معدنی  و آشامیدنی ایران
گروه صنایع  غذایی نان آوران
گروه صنعتی پارس استا
تیتر20
آیدین
صنایع غذایی سحر همدان
تک ماکارون
ارسال پیامک
آب معدنی واتا
صنایع غذایی ب آ
vioni
صنایع غذایی دلوسه
انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران