پنج شنبه 10 مهر ماه 1399  -  Thursday, October 1, 2020
eco 1pegah
دیگه چه خبر
0
شنبه 1 شهريور ماه 1399 ساعت 15:32

۵ دلیل اهمیت مصرف پنیر در وعده صبحانه

غذا و تغذیه> متخصصان علوم تغذیه تاکید دارند پنیر به دلیل آنکه سرشار از مواد مغذی است بهترین گزینه برای وعده صبحانه است.

بی تردید بهترین راه برای آغاز یک روز خوب و پرانرژی، داشتن یک صبحانه سالم و مقوی است. متخصصان می‌گویند وعده صبحانه بسیار پر اهمیت است، زیرا فرد در طول شب نزدیک به ۱۰ ساعت غذایی مصرف نکرده و بدن نیازمند تامین انرژی است. از این رو، داشتن یک صبحانه مقوی و سالم که بتواند علاوه بر تامین ویتامین و پروتئین، باعث تقویت متابولیسم (سوخت و ساز) بدن شود، اهمیت دارد.

یکی از مواد غذایی فوق العاده برای وعده صبحانه پنیر است. در این گزارش به ۵ دلیل اهمیت مصرف پنیر در صبحانه می‌پردازیم.

۱- سرشار از پروتئین و املاح
پنیر دارای درصد بالایی پروتئین است و همین امر باعث می‌شود فرد برای مدت طولانی‌تر در طول روز احساس سیری کند. فرآیند هضم پنیر در معده با کندی صورت می‌گیرد و باعث می‌شود ترشح مواد شیمیایی بدن که باعث احساس سیری می‌شوند، افزایش یابد.

فراتر از پروتئین بالا، پنیر سرشار از چربی، آهن، کلسیم و منیزیم است. از همین رو، پنیر بهترین گزینه برای سلامت بدن در وعده صبحانه است. خوردن پنیر در وعده صبحانه علاوه بر تامین انرژی بدن، می‌تواند باعث تندرستی و نشاط شود.

۲- افزایش سطح انرژی بدن و لاغری
پنیر مخلوط بسیار عالی از مواد مغذی است که می‌تواند برای کسانی که به حفظ وزن خود اهمیت می‌دهند، گزینه مناسبی باشد. پنیر باعث افزایش انرژی بدن می‌شود و می‌تواند فرد را در طول روز پرانرژی نگاه دارد. اگر می‌خواهید روز خود را پرانرژی آغاز کنید ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم پنیر خام را در وعده صبحانه خود بگنجانید.

متخصصان علوم تغذیه همواره تاکید دارند نخستین گام برای کاهش وزن این است که مصرف پروتئین در رژیم غذایی افزایش یابد. پروتئین برای مدت طولانی در فرد احساس سیری ایجاد می‌کند و همین امر باعث کاهش مصرف مواد غذایی از سوی انسان می‌شود. پنیر یکی از منابع بسیار مناسب پروتئین است. بخصوص کسانی که گیاه خوار هستند می‌توانند با گنجاندن پنیر در رژیم غذایی خود، پروتئین بدنشان را تامین کنند.

۳- کربوهیدرات پایین
پنیر از مواد غذایی است که کربوهیدارت پایینی دارد. هر یکصد گرم پنیر درست شده از شیر گاو تنها یک گرم کربوهیدرات دارد. از همین رو، پنیر گزینه مناسبی برای کسانی است که به دنبال کاهش وزن هستند. ۲۸ گرم پنیر تنها ۸۲ کالری انرژی دارد.

۴- منبع خوب کلسیم
بدن انسان وابستگی زیادی به کلسیم دارد. کلسیم در حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. توصیه می‌شود به طور روزانه و مستمر از لبنیات و بخصوص پنیر برای تامین کلسیم بدن استفاده شود. با افزایش سن خطر پوکی استخوان در افراد افزایش می‌یابد. از این رو، اهمیت دارد افراد دارای کهولت سن مصرف لبنیات و پنیر را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

۵- مناسب برای بیماران
پنیر فواید بی شماری بخصوص در کسانی که از بیماری‌ها رنج می‌برند، دارد. پنیر برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند بسیار مفید است. پنیر همچنین سرشار از اسید چرب امگا ۳ است که برای رشد ذهنی کودکان اهمیت زیادی دارد.

همچنین پنیر برای کسانی که از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند، مفید است. مصرف پنیر باعث تنظیم فشار خون در افراد شده و سطح کلسترول خون را کنترل می‌کند.

با این حال، متخصصان علوم تغذیه می‌گویند انسان‌ها باید در مصرف هر مواد غذایی اعتدال و میانه روی را رعایت کنند. همچنین تاکید می‌شود افراد پنیر را حتما با گردو مصرف کنند. مشاهده شده است برخی افراد به مصرف پنیر حساسیت نشان می‌دهند که بهتر است این افراد از پنیر‌های تولید شده از شیر گاو استفاده نکنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
لطفا ایمیل واقعی خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار نظرتان موضوع به وسیله ایمیل به اطلاع شما رسانده خواهد شد.
نظرسنجی
عملکرد کانون انجمنهای صنایع غذایی را در دفاع از صنعت غذا چگونه ارزیابی می کنید؟
زرفروکتوز1
روغن اویلا/ صنعت غذایی کوروش
pegah4
haraz1
goncheh1
شیرین عسل1
nazgol
اشتراک فودپرس
جهت دریافت آخرین اخبار
اطلاعات خود را وارد فرمایید
لغو عضویت
packagingart
صنایع غذایی ب آ
گروه صنایع  غذایی نان آوران
رستوران حاج محسن1
صنایع غذایی مسرور
گروه صنعتی نان سحر
زر ماکارون
صنایع غذایی سحر همدان
انجمن آبها معدنی  و آشامیدنی ایران
تیتر20
آرد سازی پوسان
ارسال پیامک
انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران
آب معدنی واتا
صنایع غذایی دلوسه
گروه صنعتی پارس استا
آیدین
vioni
تک ماکارون