سه شنبه 12 فروردين ماه 1399  -  Tuesday, March 31, 2020
pegaheco 1
اخبار برگزیده
0
دو شنبه 12 اسفند ماه 1398 ساعت 11:33

تب خرید کالا در فروشگاههای زنجیره‌ای فروکش کرد

نایب رئیس اتحادیه فروشگاههای زنجیره‌ای با بیان اینکه تب خرید احساسی کالاها در فروشگاههای زنجیره‌ای فروکش کرده است، گفت: کالاها مدام در قفسه‌ها جایگزین می‌شوند و هیچگونه کمبودی در بازار نیست.

منصور عالی‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تب مردم برای خرید کالاهای اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای فروکش کرده است، گفت: با توجه به همزمانی ایام پایانی سال با موضوع مرتبط با ویروس کرونا، اقبال مردم نسبت به خرید کالاهای اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزایش یافته بود؛ به نحوی که مراجعات مردم برای خرید این اقلام ظرف ده روز گذشته، به شدت افزایش یافته بود؛ این در حالی است که تمامی اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم به ویژه کالاهای اساسی، در فروشگاه‌ها به وفور یافت می‌شود و هیچ‌گونه کمبودی در این حوزه وجود ندارد.

نایب رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزود: در عین حال، سهمیه‌های ویژه‌ای در حوزه کالاهایی همچون خرما، شکر، برنج، روغن، گوشت قرمز و مرغ از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با عاملیت شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام، به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اختصاص یافته تا نیاز مردم به هر میزانی که وارد بازار گردد، پاسخ داده شود؛ به نحوی که این سهمیه تمدید می‌شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس علیرغم اینکه مردم مراجعات گسترده‌ای برای خرید کالاهای اساسی داشته و در عین حال، عموماً دو برابر نیاز خود را خرید می‌کردند، اما از عصر روز یکشنبه تب خرید کالاها به میزان دو برابر نیاز فروکش کرده و هم اکنون، خریدهای صورت گرفته در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به استناد آمارها، کاملاً روال طبیعی خود را طی می‌کند.

عالی‌پور با بیان اینکه تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نه تنها کالاها را به وفور عرضه می‌کنند، بلکه قیمت‌های مصوب درج شده بر روی کالاها نیز کاملاً رعایت می‌گردد، اظهار داشت: حتی در برخی از موارد، تخفیف‌های گسترده‌ای نیز بر روی برخی کالاها اعمال می‌شود؛ ضمن اینکه بازرسان اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کنار اصناف، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و نیز تعزیرات حکومتی به دقت، سطح فروشگاه‌ها را رصد می‌کنند تا کمبود کالا یا گرانی به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه سطح تقاضای مردم در ده روز گذشته، بالا بوده و عمده سبدهای خرید بر اساس رفتار احساسی مردم پر می‌شد، گفت: این خریدها عمدتاً بهینه نبوده و مردم بیش از نیاز خود، کالا خرید می‌کنند؛ این در شرایطی است که اکنون حالت عادی به خریدها برگشته و از شرایط احساسی خارج شده‌اند؛ اما علیرغم این شرایط احساسی، هیچ‌گونه کمبودی در کالاها مشاهده نشد و تا جایی که نیاز وجود داشته باشد، کالا نیز تزریق خواهد شد.

عالی پور گفت: هم اکنون فروشگاه‌های زنجیره‌ای هیچ مشکلی در تأمین کالاهای مورد نیاز مردم ندارند و اقلام اساسی نه تنها از سوی وزارت صنعت در اختیار آنها قرار می‌گیرد، بلکه قفسه‌های فروشگاهی نیز به طور مستمر در حال شارژ شدن است؛ این در حالی است که بر روی اسپری ضدعفونی کننده و الکل همچنان با افزایش تقاضا مواجه هستیم که امیدواریم با تدابیری که واحدهای تولیدی صورت می‌دهند، این مشکل هم مرتفع شود.

نایب رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی در تأمین شوینده‌های مورد نیاز مردم وجود ندارد و بسیاری از این شوینده‌ها، جایگزین‌های مناسبی برای اسپری‌های ضدعفونی کننده هستند؛ این در حالی است که تولید بسیار افزایش پیدا کرده است و هم اکنون برنامه‌ریزی برای توزیع به موقع نیز صورت گرفته است.
لطفا ایمیل واقعی خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار نظرتان موضوع به وسیله ایمیل به اطلاع شما رسانده خواهد شد.
نظرسنجی
عملکرد کانون انجمنهای صنایع غذایی را در دفاع از صنعت غذا چگونه ارزیابی می کنید؟
nazgol
پگاه
روغن اویلا/ صنعت غذایی کوروش
sobhan
زرفروکتوز1
haraz1
شیرین عسل1
اشتراک فودپرس
جهت دریافت آخرین اخبار
اطلاعات خود را وارد فرمایید
لغو عضویت
packagingart
گروه صنایع  غذایی نان آوران
تک ماکارون
زر ماکارون
گروه صنعتی پارس استا
انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران
صنایع غذایی مسرور
آرد سازی پوسان
ارسال پیامک
صنایع غذایی ب آ
آیدین
vioni
انجمن آبها معدنی  و آشامیدنی ایران
رستوران حاج محسن1
صنایع غذایی دلوسه
تیتر20
صنایع غذایی سحر همدان
گروه صنعتی نان سحر
آب معدنی واتا