شنبه 5 خرداد ماه 1397  -  Saturday, May 26, 2018
eco 1مارکتی/ قفسه ها تو پر نگه دار/markkety
اخبار
0
جمعه 13 بهمن ماه 1396 ساعت 17:26

با این مواد غذایی شاد بشوید

غذا و تغذیه> در میان انواع گوشت‌ها می‌توان گفت که بهترین گوشت از منظر میزان تریپتوفان موجود، بوقلمون است. شما می‌توانید از این گوشت خوش‌مزه و کم‌چرب برای دریافت تریپتوفان مورد نیاز بدن کمک بگیرید.

به گزارش شفاآنلاین،  مطالعات نشان داده‌اند افرادی که مبتلا به اختلال‌های خلقی مانند افسردگی و اختلال اضطرابی هستند، با کمبود تریپتوفان در بدن مواجه می‌شوند. همچنین، همین مطالعات نشان می‌دهند که اگر میزان تریپتوفان در رژیم غذایی کم باشد، سطح سروتونین موجود در مغز نیز کاهش می‌یابد.

امروزه استفاده از مکمل‌های مختلف می‌تواند سطح سروتونین در بدن را از طریق نوعی اسید آمینه به نام تریپتوفان افزایش بدهد و باعث افزایش نشاط و شادابی ما بشود. درواقع، ‌سروتونین از تریپتوفان حاصل می‌شود. اما برای افزایش سطح سروتونین از طریق شیوه‌های طبیعی، باید از خوراکی‌هایی استفاده کنید که حاوی تریپتوفان هستند.

 تخم‌مرغ

 مطالعات اخیر نشان داده‌اند که پروتئین موجود در تخم‌مرغ می‌تواند سطح تریپتوفان را در خون افزایش بدهد. البته برای بهره‌مندی از مزیت، هرگز نباید زرده تخم‌مرغ را کنار بگذارید. زرده تخم‌مرغ سرشار از تریپتوفان، تیروزین، کولین، بیوتین، اسیدهای چرب امگا-۳ و دیگر مواد مغذی است که همگی در فواید اصلی حاصل از مصرف تخم‌مرغ و خاصیت‌های آنتی‌اکسیدانی این غذای سالم نقش مهمی دارند.

 پنیر

 پنیر، منبع غنی دیگری برای دریافت تریپتوفان محسوب می‌شود. شما می‌توانید از پنیر چدار در کنار تخم‌مرغ(egg) و شیر استفاده کنید که آن‌ها نیز از منابع مهم برای دریافت تریپتوفان هستند.

آناناس

 آناناس، منبع مهمی برای دریافت بروملین است. بروملین، نوعی پروتئین محسوب می‌شود که براساس یافته‌های علمی اخیر می‌تواند عوارض ناشی از شیمی‌درمانی را کاهش بدهد و همچنین به مقابله با سرفه کمک کند. ترکیب کردن آناناس با نارگیل و مرغ می‌تواند غذای مغذی و مفیدی برای شما فراهم کند.

پنیر توفو

 انواع محصولات سویا سرشار از تریپتوفان هستند. شما می‌توانید از پنیر توفو به‌عنوان یکی از محصولات(Products) سویا کمک بگیرید و این خوراکی را جایگزین دیگر منابع پروتئینی در رژیم غذایی‌تان کنید. پنیر توفو خصوصا منبع فوق‌العاده‌ای برای گیاه‌خواران محسوب می‌شود که قصد دارند تریپتوفان بیشتری دریافت کنند. بعضی از پنیرهای توفو حاوی کلسیم قابل توجهی نیز هستند و درنتیجه بخشی از کلسیم مورد نیاز بدن را هم تامین می‌کنند.

 ماهی سالمون

 ماهی سالمون که از جهات بسیاری به‌عنوان یک غذای سالم و مهم شناخته می‌شود، سرشار از تریپتوفان نیز هست. شما می‌توانید از ماهی سالمون در کنار تخم‌مرغ برای افزایش تریپتوفان دریافتی استفاده کنید. ماهی سالمون اساسا ویژگی‌هایی دارد که در کنار هم به متعادل‌سازی سطح کلسترول در خون و همچنین فشار خون کمک می‌کنند.

 مغزهای خام و دانه‌ها

 همه مغزهای خام و دانه‌ها حاوی تریپتوفان هستند. مطالعات علمی نشان داده‌اند که خوردن یک مشت از مغزهای خام (معادل ۲۸ گرم) در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و مشکلات تنفسی را کاهش بدهد. در ضمن، مغزهای خام و دانه‌ها به‌عنوان منابع خوبی برای دریافت فیبر، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها شناخته می‌شوند.

 بوقلمون

 در میان انواع گوشت‌ها می‌توان گفت که بهترین گوشت از منظر میزان تریپتوفان موجود، بوقلمون است. شما می‌توانید از این گوشت خوش‌مزه و کم‌چرب برای دریافت تریپتوفان مورد نیاز بدن کمک بگیرید.
لطفا ایمیل واقعی خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار نظرتان موضوع به وسیله ایمیل به اطلاع شما رسانده خواهد شد.
روغن اویلا/ صنعت غذایی کوروش
shirinasal3
روغن نازگل
haraz1
zarforoktoz
نظرسنجی
عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار مواد غذایی را چکونه ارزیابی می کنید؟
اشتراک فودپرس
جهت دریافت آخرین اخبار
اطلاعات خود را وارد فرمایید
لغو عضویت
packagingart
گروه صنایع  غذایی نان آوران
تک ماکارون
گروه صنعتی نان سحر
انجمن آبها معدنی  و آشامیدنی ایران
صنایع غذایی دلوسه
صنایع غذایی سحر همدان
vioni
رستوران حاج محسن1
صنایع غذایی مسرور
آیدین
انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران
BA
تیتر20
فودیار
زر ماکارون
ارسال پیامک
آرد سازی پوسان
آب معدنی واتا
اقتصاد سبز
جوان
گروه صنعتی پارس استا
www.addlikebutton.net