جمعه 29 تير ماه 1397  -  Friday, July 20, 2018
نمایشگاه نوشیدنی هامارکتی/ قفسه ها تو پر نگه دار/markketyنمایشگاه لبنیات
اخبار برگزیده
0
شنبه 20 آبان ماه 1396 ساعت 11:25

قهوه‌هایی برای سرکیسه کردن مردم

کارشناس اتحادیه بستنی، آبمیوه و کافی شاپ علت نرخ‌های بالا در برخی کافه‌ها را استفاده از مواد مصرفی وارداتی با قیمت‌های گران دانست و اظهار داشت: با توجه به نوع و کیفیت، قهوه تا نرخ 3 میلیون تومان به ازای هر کیلو موجود است که تا نرخ 1.5 میلیون تومان آن در ایران موجود است.

به گزارش جام جم آنلاین، محمد خوش‌نیت‌نیکخویی در ارتباط با نرخ بالای اقلام در کافی‌شاپ‌ها گفت: اتحادیه برای انواع بستنی‌ها نرخ تعیین کرده است و تعرفه مشخصی دارد، اما برای اقلام موجود در آبمیوه‌فروشی‌ها و نیز کافی‌شاپ‌ها نمی‌توان قیمت تعیین کرد زیراکه بخش‌ عمده‌ای از مواد مصرفی آن‌ها وارداتی است، نظیر قهوه که از کیلویی 35هزار تومان تا 3میلیون تومان است البته قهوه 3 میلیون تومانی (به ازای هر کیلو) هنوز وارد ایران نشده است اما با توجه به نوع و کیفیت قهوه تا 1.5 میلیون تومان آن موجود است.

وی ادامه داد: برخی برای گرانفروشی به اتحادیه مراجعه می‌کنند و کارشناس‌های ما با مراجعه و بازدید از کافی‌شاپ ها بر اساس نوع قهوه و اقلام مصرفی، سرویس‌دهی، برخورد، فضا و منطقه گزارشی را تهیه می‌کنند که با توجه به نرخ اقلام در آن کافی‌شاپ مواد مصرفی را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم.

این کارشناس تصریح کرد: ازجمله اقلام نوعی چای کیسه‌ای انگلیسی است که قیمت هر عدد آن 7هزار تومان می‌باشد و نرخ این نوع چای در لیست سفارش کافی‌شاپ از 10 تا 15هزار تومان توسط کافه‌دار تعیین شده است. با توجه به تفاوت در کیفیت اقلام، قیمت نیز متفاوت است.

خوش‌نیت با اشاره به تعیین میزان قیمت برای کیفیت متوسط و عالی و نیز سوء استفاده‌های احتمالی پس از آن ادامه داد: با تعیین قیمت برای اقلامی نظیر قهوه با دو نرخ 8هزار تومان برای کیفیت متوسط و 15هزار تومان برای کیفیت عالی، ممکن است در ارائه اقلام با نرخ واقعیشان، سوء استفاده‌هایی صورت گیرد و به اسم قهوه خوب نرخ بالایی را از مشتری دریافت کنند.

وی با تاکید بر بازرسی و کنترل تمامی محل‌ها توسط بازرسین بیان داشت: بازرسین به محل‌های مورد نظر مراجعه می‌کنند و با توجه به شناختی که از اقلام دارند، نرخ را با توجه به اقلام موجود در کافی‌شاپ و نیز بهداشت محل را بررسی می‌کنند و باید لیست و نرخ اقلام، با توجه به موجودی واقعی در مغازه تعیین شده باشد. کارشناسان به طور دائم در حال رصد کردن هستند و به طور میانگین از هر کافی‌شاپ و بستنی، آبمیوه یک تا 2مرتبه در ماه بازدید و با متخلفین برخورد می‌شود.

کارشناس اتحادیه بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران افزود: برخی فقط ظاهر کافه را درست می‌کنند و به بهداشت توجهی ندارند و یا برخی اقلام ممنوعه را در لیست دارند و خیلی موارد دیگر که تمامی آن توسط بازرسین اتحادیه رصد و کنترل می شوند.

خوش نیت تاکید کرد: اگر مشتری احساس کرد در کافی شاپ مورد نظرش گرانفروشی و تخلفی صورت می‌گیرد و یا با توجه با نرخ بالا کیفیت مورد انتظار را ندارد، می توانند شکایات خود را به اتحادیه از طریق شماره 66935910 گزارش کنند تا کارشناسان را برای بررسی به آن محل بفرستیم.
لطفا ایمیل واقعی خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار نظرتان موضوع به وسیله ایمیل به اطلاع شما رسانده خواهد شد.
haraz1
روغن نازگل
روغن اویلا/ صنعت غذایی کوروش
شیرین عسل1
زر فروکتوز
نظرسنجی
عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار مواد غذایی را چکونه ارزیابی می کنید؟
اشتراک فودپرس
جهت دریافت آخرین اخبار
اطلاعات خود را وارد فرمایید
لغو عضویت
packagingart
انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران
گروه صنعتی پارس استا
صنایع غذایی سحر همدان
انجمن آبها معدنی  و آشامیدنی ایران
اقتصاد سبز
صنایع غذایی ب آ
رستوران حاج محسن1
گروه صنعتی نان سحر
جوان
فودیار
صنایع غذایی دلوسه
گروه صنایع  غذایی نان آوران
ارسال پیامک
صنایع غذایی مسرور
vioni
تک ماکارون
آیدین
زر ماکارون
آب معدنی واتا
آرد سازی پوسان
تیتر20
www.addlikebutton.net