پنج شنبه 11 آذر ماه 1400  -  Thursday, December 2, 2021
چاپ و بسته بندی2مهگلpemina
دیگه چه خبر
1
یک شنبه 20 آبان ماه 1397 ساعت 10:50

7 جایگزین طبیعی مُسکن ها

غذا و تغذیه> مطالعات اخیر نشان می دهد مُسکن های مختلف به دلیل عوارض جانبی گزینه مناسبی برای کاهش درد نیستند و می توان از جایگزین های طبیعی برای کاهش درد استفاده کرد.

معمولا از داروهای غیر التهابی ضد استروییدی مانند ایبوپروفن برای تسکین درد استفاده می شود؛ این دارو و مسکن های مشابه گرچه بسیار شایع هستند؛ ولی به دلیل عوارض جانبی منع مصرف دارند و توصیه می شود که از روش های طبیعی برای کاهش درد استفاده شود. 

در ادامه به هفت جایگزین طبیعی مسکن اشاره شده است:

1-زنجبیل
مطالعات نشان می دهد زنجبیل موثرترین جایگزین ایبوپروفن و داروهای مشابه است. این ماده غذایی باعث کاهش التهاب و افزایش گردش خون می شود. می توان این گیاه را به صورت دم کرده یا ادویه استفاده کرد.

برخی از خواص این ماده غذایی عبارتند از : 

- خواص ضد سرطانی، زنجبیل خاصیت ضد سرطانی فوق العاده دارد و به خصوص در جلوگیری از سرطان تخمدان موثر است. 
- محافظت در برابر آلزایمر 
- آرامبخش سیستم گوارشی 
- کمک به هضم چربی 
- کاهش ورم معده 
- افزایش ترشح بزاق و سلامت دهان و دندان 
- محافظت از کبد 
- افزایش انقباضات رحمی 
- کاهش زخم و التیام پوستی 
- تحریک اشتها 
- کاهش وزن 
- رفع خستگی عضلات 
- کنترل گلوکز خون 
- افزایش جذب مواد مغذی در بدن 
- بهبود سیستم تنفسی و آسم 
- رفع سوزش سر دل 
- جلوگیری از تهوع 
- بهبود گردش خون 
- تخلیه سینوس ها 
- افزایش ایمنی بدن 
- محافظت در برابر تشعشعات رادیواکتیو 

2-روغن زیتون فرابکر
روغن زیتون حاوی ترکیباتی به نام oleocanthal است که خاصیت ضد التهابی دارد و در بدن مانند ایبوپروفن عمل می کند. این ترکیب مانع از ترشح دو آنزیم می شود که در احساس درد نقش دارند.

3-نعنا و پونه
نعنا حاوی ترکیبات ضد التهابی مشابه ایبوپروفن است. می توان این گیاه را به صورت تازه، دم کرده یا خشک استفاده کرد.

4-ویتامین C
ویتامین C به کاهش التهاب و تقویت بافت همبند کمک می کند که در کاهش درد موثر است.

5-میوه های حاوی آنتوسیانین
میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ حاوی ترکیباتی به نام آنتوسیانین هستند. توت فرنگی، انگور قرمز، گیلاس، تمشک و سیب قرمز سرشار از این ماده ضد التهابی هستند.

6-رژیم غذایی ضد التهابی
انواع کلم، سیر، پونه و نعنای خشک، پودر کاکائو، کرفس، شکلات سیاه، تخم کتان، فندق، رزماری، آویشن خشک، زغال اخته، زیتون سیاه، آرد سویا، سرکه، هویج، انگور، گلابی، شیرسویا، شلیل، سیب زمینی، بادام، مارچوبه، سیب، چای سیاه و سبز، اسفناج، موسیر، پیاز و انواع توت خواص ضد التهابی دارند و در کاهش درد موثر هستند.

7-اسید های چرب امگا 3
اسیدهای چرب امگا 3 خواص ضد التهابی دارند و جایگزین ایبوپروفن هستند.زردچوبه، ویتامین A و E، روی و سلنیوم نیز در کاهش درد موثر هستند.

منبع:شفاآنلاین
لطفا ایمیل واقعی خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار نظرتان موضوع به وسیله ایمیل به اطلاع شما رسانده خواهد شد.
نظرسنجی
چه زمانی برای حذف ارز 4200 تومانی مناسب است؟
لاکیدووو
haraz
پگاه-خامه
شیرین عسل1
taknan2
فشذهشف2
روغن اویلا/ صنعت غذایی کوروش
نازگل
روغن غنچه
زرفروکتوز1
mihan2
اشتراک فودپرس
جهت دریافت آخرین اخبار
اطلاعات خود را وارد فرمایید
لغو عضویت
packagingart
gulfood
گروه صنعتی نان سحر
تیتر20
صنایع غذایی ب آ
آب معدنی واتا
گروه صنعتی پارس استا
ardineh
انجمن آبها معدنی  و آشامیدنی ایران
صنایع غذایی دلوسه
ارسال پیامک
آرد سازی پوسان
رستوران حاج محسن1
حلبچی
صنایع غذایی مسرور
zar
آیدین
انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران
گروه صنایع  غذایی نان آوران
ariantaem
صنایع غذایی سحر همدان
tejarat talaie
kandoj