پنج شنبه 11 آذر ماه 1400  -  Thursday, December 2, 2021
چاپ و بسته بندی2مهگلpemina
بورس
1
شنبه 9 آبان ماه 1394 ساعت 12:24

۸ ماده غذایی مفید برای سلامت چشم‌

غذا و تغذیه> نوع تغذیه شما می‌تواند بر سلامت چشم‌های‌تان و پیشگیری از بیماری‌های آن تاثیر داشته باشد.

در اینجا هشت غذا را که به حفظ سلامت چشم‌ها و پیشگیری از بیماری‌های آن کمک می‌کنند، می‌آوریم:

1- ماهی چرب

ماهی‌های چرب غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی تون، شاه‌ماهی یا ساردین (به شکل بخارپزشده یا برشته‌شده) به حفظ سلامت غشاهای سلولی سلول‌های عصبی، از جمله سلول‌های عصبی موجود در شبکیه کمک می‌کنند و باعث پیشیگیری از بیماری‌های چشمی می‌شوند که با سالمنندی مرتبط هستند.

2- پرتقال، نارنگی و نارنگی کلمانتین

این سه میوه مانند سایر مرکبات غنی از ویتامین C هستند و تقریباً در همه سال در دسترس شما قرار دارند. این میوه‌ها همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که از قرنیه و عدسی چشم محافظت می‌کنند و به پیشگیری از کاتاراکت یا آب مروارید یاری می‌رسانند.

3- هویج

هویج مانند شماری از میوه‌های دیگر با رنگ زرد و نارنجی مملو از بتا- کاروتن- یک آنتی‌اکسیدان و پیش‌ساز ویتامین A - و غنی از رنگدانه‌هایی است که به محافظت از شبکیه کمک می‌کنند.

4- بلوبری

بلوبری به خاطر تاثیرش در بهبودبخشی به دید در شب مشهور است و این تاثیرش بر روی خلبانان نیروی هوایی بریتانیا در حین جنگ جهانی دوم امتحان شده است. بلوبری حاوی ویتامین C و آنتوسیانین‌ها، ترکیباتی که حدت بینایی را تقویت می‌کنند، است و می‌تواند به برطرف شدن خستگی چشم هم کمک کند.

5- اسفناج

اسفناج غنی از رنگدانه‌ها، بتا- کاروتن و ویتامین‌ها است و یک به اصطلاح ابرغذا برای سلامت چشم است، چرا باعث محافظت در برابر کاهش حدت بینایی و پرتوهای ماورای بنفش می‌شود.

6- تخم‌مرغ

تخم‌مرغ با توجه دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های متعدد از جمله ویتامین A که برای حفظ توانایی دید شبانه ضروری هستند - از چشم محافظت می‌کند. تخم‌مرغ به خصوص به پیشگیری در مقابل یک بیماری شبکیه، تحلیل رفتن لکه زرد چشم مربوط به سالمندی (AMD)کمک می‌کند.

7- کلم بروکلی

سبزی‌های به رنگ سبز، مانند کل خانواده کلم‌ها، غنی از رنگدانه‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و مقدار زیادی ویتامین C دارند که به حفاظت از شبکیه و عدسی چشم از پرتوهای ماورای بنفش و نیز رادیکال‌های آزاد که اثرات زیانباری بر بینایی دارند، کمک می‌کند.

8- ذرت
ذرت منبع غنی از لوتئین و زیزانتین، رنگ‌دانه‌های ضروری برای حفظ سلامت چشم، محافظت در برابر AMD و نیز پیشگیری از آب‌مروارید است.

منبع:همشهری
لطفا ایمیل واقعی خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار نظرتان موضوع به وسیله ایمیل به اطلاع شما رسانده خواهد شد.
نظرسنجی
چه زمانی برای حذف ارز 4200 تومانی مناسب است؟
روغن اویلا/ صنعت غذایی کوروش
زرفروکتوز1
شیرین عسل1
haraz
روغن غنچه
mihan2
لاکیدووو
taknan2
پگاه-خامه
نازگل
فشذهشف2
اشتراک فودپرس
جهت دریافت آخرین اخبار
اطلاعات خود را وارد فرمایید
لغو عضویت
packagingart
gulfood
رستوران حاج محسن1
ardineh
zar
حلبچی
گروه صنعتی پارس استا
ariantaem
kandoj
صنایع غذایی سحر همدان
صنایع غذایی مسرور
گروه صنایع  غذایی نان آوران
گروه صنعتی نان سحر
انجمن صنفی صنایع روغنکشی ایران
تیتر20
صنایع غذایی دلوسه
ارسال پیامک
tejarat talaie
صنایع غذایی ب آ
آیدین
آب معدنی واتا
انجمن آبها معدنی  و آشامیدنی ایران
آرد سازی پوسان