پس از تمرکز وظایف بازار و بازرگانی کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی، سینکی به عنوان قائم مقام بازرگانی این وزارتخانه و دبیر ستاد تنظیم بازار منصوب شد تا بازار داخلی و خارجی این بخش را ساماندهی کند اما در حالی که بیش از چهار ماه از انتقال ستاد تنظیم بازار به کشاورزی میگذرد، تصمیمات هفتگی این ستاد پشت درهای بسته مانده چراکه "دبیر ستاد تنظیم بازار نمیخواهد درباره تصمیمگیریها و مصوبات ستاد تنظیم بازار به رسانهها پاسخی ارائه دهد".
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن یونس سینکی که در دولت اصلاحات، مسئولیت تنظیم بازار را به عنوان معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی وقت بر عهده داشت پس از روی کار آمدن نعمتزاده به عنوان معاون بازرگانی داخلی و دبیر ستاد تنظیم بازار منصوب شد که پس از گذشت چند ماه از این وزارتخانه استعفا کرد اما بلافاصله پس از ابلاغ و اجرای قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی و واگذاری تنظیم بازار محصولات کشاورزی به این وزارتخانه، وزیر کشاورزی سینکی را به عنوان قائم مقام خود در امور بازرگانی منصوب کرد تا همچنان تنظیم بازار محصولات کشاورزی با محوریت او و البته در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شود.
اما پس از گذشت بیش از چهار ماه از این انتصاب همچنان جلسات و تصمیمگیریهای ستاد تنظیم بازار در حوزه محصولات کشاورزی پشت درهای بسته وزارت جهاد کشاورزی برگزار می شود و علیرغم تلاشهای مستمر رسانههای مختلف برای برقراری ارتباط با این ستاد که وظایف مهمی را بر عهده دارد، مسئولان ستاد تنظیم بازار تاکنون پاسخگو نبودهاند.
این در حالی است که پیش از این نتایج جلسات این ستاد که در وزارت تجارت برگزار میشد به صورت هفتگی در اختیار رسانهها قرار میگرفت و جلسات هفتگی دیگر شوراهای ملی مانند شورای پول و اعتبار که تصمیمگیریهای به مراتب مهمتری را مصوب و ابلاغ میکنند نیز به صورت منظم و هفتگی منتشر میشود.
اما علیرغم تاکید قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری بر اینکه هر کسی به اندازه مسئولیتی که بر عهده دارد موظف به پاسخگویی در مقابل مردم است، به نظر میرسد سینکی اعتقاد چندانی به رسانهها ندارد چرا که مسئولان این ستاد پس از پیگیریهای مکرر، به خبرنگار ایسنا اعلام کردند: " دبیر ستاد تنظیم بازار نمیخواهد درباره تصمیمگیریها و مصوبات ستاد تنظیم بازار به رسانهها پاسخی ارائه دهد".
به گزارش ایسنا، جلسات هفتگی ستاد تنظیم بازار از ابتدای سال جاری که قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی وظایف جدیدی را بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته است، هر دوشنبه در این وزارتخانه برگزار شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن یونس سینکی که در دولت اصلاحات، مسئولیت تنظیم بازار را به عنوان معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی وقت بر عهده داشت پس از روی کار آمدن نعمتزاده به عنوان معاون بازرگانی داخلی و دبیر ستاد تنظیم بازار منصوب شد که پس از گذشت چند ماه از این وزارتخانه استعفا کرد اما بلافاصله پس از ابلاغ و اجرای قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی و واگذاری تنظیم بازار محصولات کشاورزی به این وزارتخانه، وزیر کشاورزی سینکی را به عنوان قائم مقام خود در امور بازرگانی منصوب کرد تا همچنان تنظیم بازار محصولات کشاورزی با محوریت او و البته در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شود.
اما پس از گذشت بیش از چهار ماه از این انتصاب همچنان جلسات و تصمیمگیریهای ستاد تنظیم بازار در حوزه محصولات کشاورزی پشت درهای بسته وزارت جهاد کشاورزی برگزار می شود و علیرغم تلاشهای مستمر رسانههای مختلف برای برقراری ارتباط با این ستاد که وظایف مهمی را بر عهده دارد، مسئولان ستاد تنظیم بازار تاکنون پاسخگو نبودهاند.
این در حالی است که پیش از این نتایج جلسات این ستاد که در وزارت تجارت برگزار میشد به صورت هفتگی در اختیار رسانهها قرار میگرفت و جلسات هفتگی دیگر شوراهای ملی مانند شورای پول و اعتبار که تصمیمگیریهای به مراتب مهمتری را مصوب و ابلاغ میکنند نیز به صورت منظم و هفتگی منتشر میشود.
اما علیرغم تاکید قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری بر اینکه هر کسی به اندازه مسئولیتی که بر عهده دارد موظف به پاسخگویی در مقابل مردم است، به نظر میرسد سینکی اعتقاد چندانی به رسانهها ندارد چرا که مسئولان این ستاد پس از پیگیریهای مکرر، به خبرنگار ایسنا اعلام کردند: " دبیر ستاد تنظیم بازار نمیخواهد درباره تصمیمگیریها و مصوبات ستاد تنظیم بازار به رسانهها پاسخی ارائه دهد".
به گزارش ایسنا، جلسات هفتگی ستاد تنظیم بازار از ابتدای سال جاری که قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی وظایف جدیدی را بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته است، هر دوشنبه در این وزارتخانه برگزار شده است.
نظر شما