ایسنا نوشت:در شرایطی که همچنان ابهامات و تناقضات " استفاده از روغن پالم در شیر و فرآورده‌های آن" وجود دارد، برخی از برندهای معتبر لبنی از این شرایط استفاده کرده و از راه‌های گوناگون همچون ارسال پیامک به مردم وارد تبلیغات شده‌اند که " محصولاتشان، تازه، سالم و بدون روغن پالم است".

البته همین کارخانه‌ها که در ابتدای امر توپ را به زمین دامداران انداخته بودند و اکنون هم انجمن‌شان تاکید دارد که " وزارت بهداشت در دامداری‌های متخلف را ببندد"، بعد از گذشت چند روز خود را لو دادند و اعتراف کردند که استفاده از روغن پالم در شیر و لبینات موضوع تازه‌ای نیست و آنها به دلیل فشار مالی مجبور به این کار هستند و حال نیز که سازمان استاندارد در حال نمونه‌گیری از محصولات مختلف لبنی است تا فرآورده‌هایی را که از روغن استفاده کرده‌اند را شناسایی کند، کارخانه‌های لبنی، رقبای خود را متهم به استفاده از روغن در شیر و لبنیات می‌کنند تا به نوعی بازار آن برند را کساد کنند.

هفته پیش که وزیر بهداشت استفاده از روغن پالم در شیر را تایید کرد، واکنش‌های تولیدکنندگان و مسئولان این صنعت بسیار متفاوت و متناقض بود چراکه دقیقا پس از اظهارات وزیر بهداشت، صنایع لبنی به دو دسته تقسیم شدند و عده‌ای این موضوع را برای برند خود کاملا تکذیب و اعلام کردند که از روغن پالم در تولید هیچ یک از محصولات لبنی خود استفاده نمی‌کنند و گروه دوم که به نظر می‌رسد خود را بیشتر در مظان اتهام می‌دیدند نیز تاکید کردند استفاده از روغن پالم در شیر و لبنیات هیچ ارتباطی به شرکت آنها ندارد و دامداران این ماده را به شیر اضافه کرده‌اند!

جالب‌تر این‌که علی‌رغم اظهارات بسیاری از کارخانه‌های صنایع لبنی مبنی بر عدم استفاده از روغن پالم در تولید شیر و لبنیات، یکی از برندهای مشهور تولید‌کننده شیر و لبنیات در کشور، پیامک‌های گسترده‌ای به زبان تبلیغات به مردم ارسال کرده که " در این کارخانه هیچ‌گاه از روغن پالم استفاده نشده است و مصرف‌کنندگان با اطمینان خاطر محصولات این کارخانه را مصرف کنند".

در این میان نام یکی از کارخانه‌های لبنی مشهور زیر سوال رفته و از سوی رقبای خود به استفاده از روغن پالم در فرآورده‌هایش متهم شده است.

باید گفت با توجه به اینکه سازمان استاندارد باید تاییدکننده سلامت محصولات بهداشتی و رعایت شرایط درست در تولید محصول سالم باشد، این موضوع باید از سوی این سازمان روشن شود و ابهامات مردم در این زمینه برطرف شود چراکه آنها به اعتبار اطمینان به سازمان استاندارد این محصولات را مصرف می‌کنند. از سوی دیگر با توجه به اینکه شیر و لبنیات محصولات استراتژیک هستند و جایگاه ویژه‌ای در سبد غذایی خانوار دارند باید وضعیت سلامت و بهداشت تولیدشان مشخص و بردهای متخلف معرفی شوند تا سلامت مردم به خطر نیقتد و دیگر تولیدکنندگان هم با آتش متخلفان نسوزند.
کد خبر توپخانه تبلیغاتی کارخانجات لبنی شروع به آتش کرد شیر ما سالم است، رقیب مان در شیر پالم می ریزد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =