قائم مقام وزیرجهاد کشاورزی در امور مجلس با بیان این که امسال برای نخستین بار وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار، حتی خرید هندوانه و گوجه فرنگی را از کشاورزان در دستور کار قرار داد، از وارد نشدن حتی یک کیلو مرکبات برای شب عید 94 خبر داد.

خلیل آقایی، قائم مقام وزیرجهاد کشاورزی در امور مجلس در جریان مسافرتش به بابل گفت: تولیدات داخلی محصولات کشاورزی را با اهمیت خواند و افزود: امسال نیازی به واردات میوه در کشور نیست و در راستای حمایت از تولید کنندگان حتی یک کیلوگرم مرکبات نیز وارد نخواهیم کرد.
وی بیان کرد: امسال برای نخستین بار وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار حتی خرید هندوانه و گوجه فرنگی را از کشاوزان در دستور کار قرار داد.
وی با بیان این که ایران در تولید محصولات باغی جزو 10 کشور برتر دنیا است، افزود: در دولت تدبیر و امید معاونت باغبانی و زراعت که در دولت گذشته ادغام شده بود، در راستای حمایت و دقت عمل بیشتر از هم منفک شده و به عنوان دو معاونت ، به طور جداگانه در حال ارایه خدمت به کشاورزان هستند.
آقایی گفت: در سال های گذشته حتی در تامین کود شیمیایی برای کشاورزان دچار مشکل بودیم اما امروز هیچگونه محدودیتی برای تامین کودشیمیایی کشاورزان وجود ندارد و هر میزان نیاز باشد از تولیدات داخلی تهیه و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
قائم مقام وزیرجهادکشاورزی در امور مجلس اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 15 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات در بخش مکانیزاسیون کشاورزی شامل ادوات مورد نیاز تولیدکنندگان در اختیار کشاورزان قرار داده شد.
وی افزود: مبلغ 9 هزار میلیارد ریال دیگر نیز در آینده ای بسیار نزدیک برای بخش مکانیزاسیون کشاورزی نیز تخصیص خواهد یافت.
وی تخریب جنگل و خاک در مازندران را بسیار نگران کننده دانست و گفت: بر اساس تحقیق به عمل آمده بسیاری از متجاوزان منابع طبیعی و جنگل در استان مازندران افراد غیر بومی هستند.
آقایی اظهار داشت: حراست از منابع طبیعی یک امر واجب است و همه مازندانی ها باید تلاش کنند تا متجاوزان به عرصه منابع طبیعی مجال جولان نیابند.

منبع:ایانا
کد خبر 491f61aa7c3a457891308e5d18ef3664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =