مهم ترین خواص روغن نارگیل برای مو ( 7 خاصیت مهم روغن نارگیل )

خواص و فواید روغن نارگیل برای مو (یکی از مهم‌ترین خواص روغن نارگیل برای مو خاصیت ضد شوره بودن آن است همچنین حفظ رطوبت و شادابی موها با روغن نارگیل)

 اگر موهای شما به زیبایی و شادابی قبل نیست و از شکنندگی و موخوره های آن نگران هستید، توصیه می‌شود در این مطلب به فواید روغن نارگیل برای مو نگاهی اجمالی بیاندازید. خواص روغن نارگیل برای مو از گذشته تا کنون بر کسی پوشیده نیست. و استفاده روتین و منظم از آن یکی از موثرترین راه‌های برای حفظ رطوبت و شادابی موها و ممانعت از آسیب‌دیدگی آنها است.  

مهم ترین خواص روغن نارگیل برای مو 

استفاده از انواع رنگ و مواد شیمیایی نظیر ژل، تافت و.... و همچنین به کارگیری مکرر وسایل حرارتی نظیر سشوار، اتوی مو بابلیس و ... سبب اسیب مکرر به موها می شود. روغن نارگیل یکی از موثرترین مواد با سر منشا  گیاهی است که به تقویت و احیای مجدد موهای آسیب‌دیده کمک زیادی خواهد کرد. حتی می توان از آن برای به حداقل رساندن آسیب وسایل حرارتی و حفظ استحکام ساقه موها نیز استفاده کرد. در این بخش به مهم ترین فواید روغن نارگیل برای مو می پردازیم:

روغن نارگیل درمانی برای موخوره

آخرین گام برای درمان موخوره موها کوتاه  کردن آنها است. ولی اگر میزان موخوره‌های مو به حد شدیدی نرسیده است، توصیه می‌کنیم که مدتی از روغن نارگیل استفاده کنید؛و تاثیر اعجاب‌آور آن را بر روی موهای خود تست کنید. شما می‌توانید قبل و بعد از حمام از این روغن برای رطوبت رسانی و آبرسانی به کوتیکول های آسیب‌دیده‌ی موهای خود استفاده کنید. قبل از حمام مقداری از روغن نارگیل گرم شده را به کف و ساقه های مو ماساژ داده و بعد از یک الی دو ساعت موها را در حمام بشویید. بعد از حمام نیز نم و رطوبت موها را با حوله‌ای نرم به آرامی بگیرید. و سپس مقدار بسیار کمی از روغن نارگیل را صرفا بر روی ساقه موها ماساژ دهید.              

تقویت رشد مو از خواص روغن نارگیل برای مو

این روغن با انتقال مواد مغذی  مفید به موها سبب تسریع رشد آنها و زیبائی و شادابی موهای شما خواهد شد. این روغن غنی از انواع اسیدهای چرب مفید برای مو است. اسید لوریک و اسید کاپریک مهم ترین مواد در تقویت موها بوده و با رطوبت‌رسانی و افزایش ضخامت آنها و تقویت ریشه به بلندی و پرپشتی موها کمک زیادی خواهد کرد.    

خواص روغن نارگیل برای مو 

روغن نارگیل راه حل شوره سر

یکی از مهم‌ترین خواص روغن نارگیل برای مو خاصیت ضد شوره بودن آن است. شوره سر حالت ناخوشایندی است که سلولهای پوست سر با سرعت زیادی وارد فاز مرگ و ریزش می‌شوند و موجب خارش سر و کثیف شدن لباس فرد و کاهش اعتماد بنفس آنها خواهد شد. اسیدهای چرب مفید و سایر مواد مغذی موجود در روغن نارگیل باعث رفع خشکی کف سر شده و پوسته ریزی آن را کاهش می‌دهند. بنابراین توصیه می کنیم‌که پیش از خرید انواع شامپوهای ضد شوره گران قیمت، مصرف روغن نارگیل را نیز امتحان کنید.

درمان شپش سر از فواید روغن نارگیل برای مو

ترکیبات موجود در روغن نارگیل مانع از سکونت گزیدن شپش ها در لایه های مو خواهند شد. شما می‌توانید برای رهایی از شر آنها موهای خود را بشویید و روغن نارگیل را روی موهای مرطوب خود ماساژ داده و با استفاده از یک شانه چوبی شپش ها را خارج سازید.

حفظ رطوبت موها

اگر به طور ارثی موهای خشک و وزی دارید، یا در اثر استفاده بیش از حد از وسایل زیبا کننده مو نظیر اتوی مو بابلیس... به موهای خود آسیب رسانده اید؛ توصیه می شود از روغن نارگیل برای احیای موهای خود استفاده کنید. رطوبت موجود در این روغن به آسانی تبخیر نمی‌شود و همانند دژی قدرتمند مانع از خشک شدن موها خواهد شد. لذا توصیه می‌کنیم که قبل و بعد از حمام از این ماسک رطوبت‌رسان احیا کننده شادابی موها بهره ببرید.

شادابی ساقه موها

شستشوی مداوم موها و استفاده از روبالشتی یا حوله‌ی زبر به مرور زمان موجب شکنندگی و ایجاد حفراتی در سطح کوتیکول مو خواهد شد. و بعد از مدتی مشاهده خواهیم کرد که موها کدر شده اند و مانند قبل درخشندگی و لطافتی ندارند. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل  و سایر خواص روغن نارگیل برای موها موجب افزایش انتقال مواد مغذی به فولیکول و ساقه‌های مو شده و زیبایی را مجددا به موهای شما باز خواهد گرداند.

روغن نارگیل ، حالت دهندگی موها

روغن نارگیل در برابر نوسانات دمایی حساس است. به نحوی که وقتی مقدار کمی از آن را روی موهای سرتان پخش می کنید در حرارت کف سر موجب پخش شدن آن به تمام نقاط سر خواهد شد. و بعد از مدتی روغن های موجود در ساقه سرد شده و همانند ژل مو عمل کرده و موجب حالت دهندگی به موها می شود. 
بنابراین با استفاده از روغن نارگیل با یک تیر دو نشان زده اید! هم موجب تقویت موهای خود شده اید و هم آنها را به نحو دلخواهتان حالت داده اید.
 
 

کد خبر 55023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =