۰ نفر
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
8 خواص کاربردی روغن کنجد برای مو 

روغن کنجد با خواص طبیعی خود به تقویت، نرم‌کنندگی و درخشندگی موها کمک می‌کند. در این مقاله با تمامی فواید این روغن شگفت‌انگیز برای سلامت مو آشنا شوید.

فواید روغن کنجد برای مو چیست؟ حتی اگر قبلا آن را امتحان نکرده‌اید، زمان آن رسیده که همه چیز را در مورد این معجزه طبیعی بدانید. طبیعت معجزات پنهانی را در خود نگه می‌دارد تا همیشه با ما سخاوتمند باشد. وقتی صحبت از مراقبت از مو و پوست می‌شود، عصاره‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند از گیاهان گرفته تا روغن‌های ضروری برای احیای موهایمان استفاده شوند و یکی از مهم‌ترین آنها کنجد است! روغن کنجد برای مو قطعا شگفت انگیز عمل می¬کند، اما روغن کنجد دقیقا چیست و چگونه تاثیرات مثبت خود را نشان می‌دهد؟ این روغن نباتی در واقع یکی از قدیمی‌ترین روغن‌های مورد استفاده انسان است. دانه‌های کنجد سالهاست که بخش جدایی ناپذیر و مهم اساطیر هندو بوده‌اند.
همه ما می‌دانیم که کنجد با خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی خود جلب توجه می‌کند. در این مقاله هر آنچه که می‌خواهید در مورد این اسانس معجزه آسا که می‌تواند موهای شما را واقعا متحول کند، بدانید توضیح خواهیم داد.

فواید و خواص روغن کنجد برای مو

آشنایی با خواص روغن کنجد برای مو دریایی از اطلاعات را در مورد تاثیرات مثبت این روغن به شما خواهد داد. شاید برایتان جالب باشد که به سبب همین خواص و فواید، روغن کنجد در فرمولاسیون انواع صابون‌ها، شامپوها، مرطوب کننده‌های پوست، لوازم آرایشی و داروها یافت می‌شود. برای آشنایی بیشتر با فواید و کاربردهای روغن کنجد برای مو، ادامه مطلب را بخوانید.

روغن کنجد برای مو

بیشتر بخوانید: فواید روغن سیاه دانه برای مو 

با سفیدی زودرس مو مبارزه می‌کند

خاکستری شدن زودرس مو از اوایل دهه بیست شروع می‌شود که معمولاً نتیجه عوامل ژنتیکی یا قرار گرفتن مداوم در معرض گرما و رنگ‌های شیمیایی مضر است. روغن کنجد می‌تواند باعث به تعویق انداختن این موضوع شود و اسیدهای آمینه و ویتامین‌های لازم برای حفظ رنگدانه طبیعی مو را در اختیار فولیکول‌ها قرار دهد. هرکسی که به طور منظم روغن کنجد خالص را به موهای خود می‌مالد، متوجه می‌شود که به دلیل آنتی اکسیدان‌هایی که این روغن دارد، در تیره شدن رنگ مو نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

باعث رشد موی سالم می‌شود

روغن کنجد حاوی امگا 3 و 6 است که به دلیل سهولت جذب و توانایی آنها در تحریک گردش خون باعث تقویت فولیکول‌های مو شده و به رشد موهای سالم کمک می‌کند. بنابراین باعث بهبود وضعیت مو و رشد فولیکول‌های جدید می‌شود. همچنین می‌توان از آن به عنوان یک روتین روزانه یا به عنوان روغن قبل از حمام نیز استفاده کرد تا با ایجاد یک لایه عایق باعث حفظ سلامت مو شود.

پوست سر را تسکین می‌دهد

بسیاری از افراد از مشکلات پوست سر، به ویژه در دوره‌های نوسان بین فصل‌ها و تغییرات ناگهانی آب و هوا رنج می‌برند. دیگر خاصیت روغن کنجد برای مو آن است که باعث خلاص شدن از شر مشکلات پوست سر می‌شود. مشکلات پوست سر از قبیل:
•    التهاب و خارش،
•    ایجاد شوره سر،
•    و خشکی پوست سر
را می‌توان با بهره‌مندی از فواید روغن کنجد برای مو برطرف کرد. این به دلیل توانایی روغن کنجد در مرطوب کردن پوست سر و عملکرد آن به عنوان یک ضد قارچ طبیعی است که به خلاص شدن از شر عفونت‌ها و خارش کمک می‌کند و در عین حال منافذ پوست را تمیز نگه می‌دارد تا از تجمع شوره سر در لایه بیرونی پوست جلوگیری کند.

مرطوب کنندگی و جلوگیری از خشکی مو، از دیگر خواص روغن کنجد برای مو

خواص مرطوب کنندگی روغن کنجد به محافظت از مو در برابر خشکی و شکستگی ناشی از کمبود روغن‌های طبیعی در پوست سر کمک می‌کند. این امر مستلزم ماساژ پوست سر با روغن کنجد و گذاشتن آن برای مدت زمان کافی برای نفوذ کامل به منافذ پوست سر است. همچنین می‌توانید پس از ماساژ، حوله‌ای داغ روی موها بگذارید تا نتیجه بهتر و سریع‌تری بگیرید.

 با ریزش موی زودرس مبارزه می‌کند

روغن کنجد برای مو همچنین با ریزش موی زودرس مبارزه می‌کند. ریزش موی معمولی بین 100 تا 150 تار مو در روز متغیر است. در حالی که انواع استرس‌های روانی می‌توانند باعث افزایش این میزان شده و ریزش موی زودرس را به وجود آورند. در این شرایط تغذیه فولیکول‌های مو با روغن کنجد منجر به رفع کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای رشد مو و سلامت فولیکول‌ها می‌شود. حمام روغن کنجد علاوه بر گزینه درمانی برای جلوگیری از ریزش مو کمبود مواد مغذی در بدن را نیز جبران می‌کند.

خاصیت روغن کنجد برای مو برای مبارزه با شپش سر

در بین مزایای مختلف این روغن، نمی‌توان از خاصیت روغن کنجد برای مو به عنوان ماده آنتی باکتریال غافل شد. روغن کنجد باکتری‌ها را از بین می‌برد و در نتیجه از ایجاد شپش در مو جلوگیری می‌کند. در حقیقت روغن کنجد به خفه کردن شپش‌های بزرگسال کمک و از بیرون آمدن و پخش شدن تخم‌های آنها جلوگیری می‌کند. این ماده یک جایگزین مطمئن برای محصولات شیمیایی موجود در بازار است.

از موها در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند

اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش به خوبی شناخته شده است، زیرا از جمله اشعه هایی است که منجر به آسیب های قابل توجهی به مو و پوست می شود، به خصوص زمانی که در طول زندگی روزمره خود به طور مستقیم در معرض آنها قرار بگیریم. روغن کنجد به عنوان محافظی برای مو در برابر این اشعه عمل می کند و از آسیب و موخوره در نتیجه خشکی مو محافظت می کند.

پیشنهاد می شود در مقاله ای دیگر خواص روغن کنجد را بخوانید.

نکات مهم در استفاده از روغن کنجد برای مو

استفاده از روغن کنجد برای مو باید بتواند فواید و خواص درمانی موثر آن در بهبود وضعیت و محافظت از مو در برابر عوامل مضر خارجی را حاصل کند. در این مورد توجه به نکات زیر لازم است:
•    شما می‌توانید روغن کنجد را به تنهایی به موهای خود بزنید تا خشکی، قرمزی و شوره سر را از بین ببرد.
•    می‌توانید روغن کنجد را با روغن طبیعی دیگری قبل از استفاده روی مو رقیق کنید. به عنوان مثال می‌توانید آن را با اضافه کردن چند قطره روغن کنجد به یک قاشق چای خوری روغن بادام رقیق کنید.
•    جهت استفاده، باید روغن را با نوک انگشتان خود به پوست سر ماساژ دهید.
•    پس از استفاده و ماساژ ریشه موها با آن، باید مدت زمانی حدود 30 دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را با آب گرم بشویید.

کد خبر 55105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =