۹ ایده خلاقانه و سالم برای صبحانه مدرسه- شروعی پرانرژی برای کودکان شما

به دنبال ایده‌های سالم و خوشمزه برای صبحانه مدرسه هستید؟ در این مقاله، ۹ پیشنهاد ساده و مغذی برای شروع روز کودکانتان ارائه شده است که آنها را پرانرژی و آماده‌ی یادگیری می‌کند.

بدون شک مدرسه برای افراد مختلف، جلوه‌های متنوعی دارد. یکی از مهمترین کارهای مربوط به مدرسه، داشتن عادت‌های غذایی سالم در این دوران است. مدت زمان بودن کودکان در مدرسه بسیار مهم است، هر چقدر که کودکان زمان بیشتری را در مدرسه سپری کنند، نیاز بیشتری به مواد غذایی ضروری دارند. بهتر است از ابتدای زمان تحصیل به طور مرتب با ایده‌های جالب، مقوی و همچنین پر انرژی پیش روید تا این عادت‌ها در ذهن کودک شما ثبت شود. داشتن صبحانه سالم برای کودکان در مدرسه، یکی از مهمترین کارهای روزانه برای کودکانتان است. تغذیه مقوی و سالم، بر روی ذهن و جسم کودک شما بسیار اثر می‌گذارد. اگر کودک شما در برابر تغذیه سالم مقاومت کرد، با تزیین صبحانه سالم برای مدرسه می‌توانید نظر او را جلب کنید. زمانی که استفاده از مواد خوراکی مفید برای کودکان به یک عادت همیشگی تبدیل شود، خواهید دید که کودکان به مرور از خوردن غذاهای ناسالم و مضر دوری می‌کنند.

9 ایده صبحانه سالم برای مدرسه

کره بادام زمینی

1- کره‌ی بادام زمینی

از بهترین صبحانه سالم برای مدرسه، می‌توان به کره بادام زمینی اشاره کرد. کره بادام زمینی از بهترین ومقوی‌ترین صبحانه‌ها برای کودکان مدرسه‌ای است. اثر این ماده غذایی به حدی خوب است که به علت سیر نگه داشتن و همچنین داشتن مواد مغذی مناسب، این صبحانه برای ورزشکاران نیز توصیه می‌شود. شما می‌توانید این کره لذیذ را به همراه نان در سفره صبحانه قرار دهید و از تاثیرات آن شگفت زده شوید. به یاد داشته باشید که برای تهیه کره بادام زمینی، از برندهای بدون افزودنی شکر و یا مواد دیگر استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید زیرا افزودن شکر و نمک افراطی به بادام زمینی در برخی برندها، مضر است. خواص کره بادام زمینی را بخوانید.

عسل

2- عسل

خواص عسل از گذشتگان تا به امروز بر هیچکس پوشیده نیست. عسل یک ماده مغذی و سرشار از ویتامین‌ها و پروتئین‌های لازم برای بدن است. با توجه به انواع گوناگون برندهای موجود در بازار، اگر به دنبال یک صبحانه سالم برای مدرسه هستید، مواد افزودنی درج شده بر روی بسته بندی را به خوبی مطالعه کنید تا از بهترین نوع آن استفاده کنید. عسل به همراه نان برای مدت زیادی سیر نگه می‌دارد و انرژی خوبی برای بدن تامین می‌کند. پیشنهاد می شود مقاله ی تشخیص عسل طبیعی از مصنوعی را بخوانید.

3- پنکک

یکی از صبحانه‌های مورد علاقه و خوشمزه‌ی بچه‌ها، پنکک است. پنکک‌های سالم، سرشار از مواد مغذی، معدنی، پروتئین و همچنین ویتامین‌ها هستند که بسیار برای بدن مفید هستند. استفاده از این نوع صبحانه در بسیاری از کشورهای دنیا رواج دارد. برای آنکه بتوانید طعم بیشتری بر روی پنکک خود لحاظ کنید، شما می‌توانید از انواع افزودنی‌های سالم و مقوی مانند شیره‌ی خرما، عسل، کره بادام و انواع مختلف دیگر آن استفاده کنید. با این صبحانه‌ی مغذی، کودک شما روز شادتر و پرانرژی را آغاز می‌کند.

املت سبزیجات

4- املت سبزیجات

اکثر ما با شنیدن املت، به یاد املت روتین می‌افتیم که بسیار خوشمزه است. برای کودکان یکی از مفیدترین صبحانه‌ها، املت سبزیجات است که می‌توان به املت بروکلی اشاره کرد که به همراه پنیر بسیار لذیذ است. برای ساخت این صبحانه مقوی برای کودک خود، از مواد مفیدی مانند شیر کم چرب، بروکلی، اسفناج و همچنین پنیر مفید استفاده کنید. این صبحانه با توجه به انواع مختلف سبزیجات و سطح پروتئین بالایی که دارد، کودکان را در مدرسه سیر نگه می‌دارد و قدرت یادگیری آن‎ها را در فراگیری مطالب درسی افزایش می‌دهد. این صبحانه جزو دسته غذاهایی است که برای کودکان بهانه گیر بسیار مناسب است، زیرا شما می‌توانید به کمک انواع خوراکی‌های مفید و جالب، غذا آن‌ها را تزیین کرده و توجه آن‌ها را جلب کنید.

تخم مرغ

5- تخم مرغ

یکی از مناسب‌ترین و کامل‌ترین غذاها برای صبحانه، تخم مرغ است. این صبحانه به اکثر مردم مخصوصا کودکان و ورزشکاران توصیه می‌شود. پروتئین موجود در تخم مرغ، برای مدت طولانی شما را سیر نگه می‌دارد. با داشتن یک صبحانه مفصل مثل تخم مرغ، کودک شما در طول زنگ کلاس، گرسنه نمی‌شود و با تمرکز بالا می‌تواند مطالب را فرا بگیرد. تخم مرغ به شیوه‌های مختلفی تهیه می‌شود که نوع آب پز آن نسبت به انواع دیگر بیشتر توصیه می‌شود. شما می‌توانید با تهیه این غذای فوق العاده، درصد بالایی از پروتئین و ویتامین را برای کودکان خود فراهم کنید.

پنیر

6- پنیر مقوی

پنیر یکی از دوست داشتنی‌ترین مواد خوراکی برای صبحانه است که کودکان بسیار آن را دوست دارند. پنیر انواع مختلفی دارد که شامل پنیر ساده، پنیر خامه‌ای و انواع پنیرهای دیگر به همراه افزودنی‌های متفاوت است.  یکی از مغذی‌ترین پنیرهای موجود در بازار پنیر بز است که بسیار لذیذ است. برای خرید این پنیر دقت کنید که از شیر پاستوریزه استفاده شود و از انواع مارک‌های معتبر آن استفاده کنید. خواص خیلی خوب پنیر بز به همراه هضم راحت آن، این پنیر را جزو مواد مغذی برای صبحانه قرار داده است. بدترین نوع خوردن این پنیر به همراه چای شیرین شده است. اگر کودک شما به خوردن چای شیرین شده عادت کرده است، بهتر است به جای آن به دنبال جایگزین‌های مناسب‌تری مانند گردو یا بادام باشید. می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله‌ی کدام نوع پنیر سالم تر است را بخوانید.

7- جو دوسر

جو دوسر به همراه شیر از دیگر مواد مغذی است که بسیار مقوی و خوشمزه است. اگر شما فرصت کافی برای تهیه صبحانه ندارید و به تغذیه کودک خود اهمیت می‌دهید، این صبحانه یک پیشنهاد ویژه برای شما است. شیر به همراه جودوسر می‌تواند برای ساعات طولانی کودکان را سیر نگه دارد و انرژی کافی را به بدن آن‌ها برساند. برای کسب ویتامین بیشتر، شما می‌توانید از برخی از میوه‌ها رانیز در کنار آن استفاده کنید و از یک صبحانه لذیذ لذت ببرید. طرز تهیه اوتمیل را بخوانید.

8- خاگینه

از دیگر غذاهای قدیمی و جذاب که از زمان کودکی مادران امروزی نیز به یادگار مانده است، خاگینه است. ترکیبات موجود در این صبحانه بسیار عالی و مقوی هستند و یک سیری سالم را برای کودکان ایجاد می‌کنند که بتوانند به مقدار کافی انرژی داشته باشند.

گرانولا

9- گرانولا به همراه شیر

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که تا به حال برای مصرف صبحانه سراغ این ماده غذایی نرفته‌اید، به شما توصیه می‌شود حتما آن را امتحان کنید. این صبحانه سرشار از فیبر، پروتئین و همچنین دارای چربی‌هایی است که برای بدن بسیار مفید هستند. با کمک این ماده غذایی، کودک شما زمان طولانی‌تری احساس سیری می‌کند. گرانولا به همراه شیر یک ترکیب بسیار مقوی است. یکی از مزیت‌های بسیار مهم درباره‌ی این صبحانه آن است که اگر کودک شما شیر دوست ندارد، شما می‌توانید با ترکیب آن با شیر، طعم شیر را نیز متفاوت کنید و از این طریق ویتامین‌های مغذی شیر را نیز به کودک خود برسانید.

. استفاده از غذاهای بی کیفیت یا مضر، علاوه بر آنکه به طور جدی سلامت جسمانی کودک شما را تهدید می‌کند، بلکه باعث عدم تمرکز کودک، در یادگیری مطالب درسی می‌شود.  به طور کلی یکی از عوامل موثر بر نمره پایین کودکان در مدرسه، نداشتن تغذیه سالم است. برای ایده پردازی بیشتر برای صبحانه سالم برای مدرسه، می‌توانید با مشاوران متخصص در این زمینه مشورت کنید. برای آن دسته از کودکانی که از صبحانه فراری هستند، شما می‌توانید با تزیین صبحانه سالم برای مدرسه، آن‌ها را تشویق کنید. به هیچ وجه از غر زدن یا تهدید برای غذا خوردن کودک خود استفاده نکنید. تحقیقات نشان داده‌اند که خوردن غذا با آرامش و شادی، اثر دهی بهتر و بیشتری برای آن‌ها خواهد داشت. اگر کودک شما جزو دانش آموزانی است که به بیماری خاصی مبتلا است، بهتر است با کمک متخصص یک برنامه مناسب برای تغذیه کودک خود فراهم کنید. در مقاله‌ی دیگری بهترین مواد غذایی برای صبحانه‌ی سالم را شرح داده ایم.

کد خبر 55152

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =