نوشیدنی مناسب برای رفع سردرد؛ چه نوشیدنی برای سردرد خوب است؟

آیا می‌دانید کدام نوشیدنی‌ها می‌توانند به سرعت سردرد شما را تسکین دهند؟ در این مقاله، ما بهترین نوشیدنی‌های مناسب برای رفع سردرد را معرفی کرده و توضیح می‌دهیم که چگونه هر یک می‌توانند به شما در کاهش درد کمک کنند.

استفاده از نوشیدنی و دمنوش‌ها از قدیم تا به امروز، برای رفع بیماری و دردهای مختلف، رواج داشته است. امروزه علی‌رغم افزایش قرص‌های شیمیایی و انواع مختلف آن، مردم ترجیح می‌دهند ابتدا به سراغ داروهای سنتی و خانگی بروند. به طور کلی درمان با مواد طبیعی بهتر از درمان با داروهای شیمیایی است. این درمان شامل بیماری‌های مختلف نمی‌شود، مثلا برای درمان دردهای معمولی و غیر خطرناک شما می‌توانید از نوشیدنی و دمنوش‌های طبیعی استفاده کنید. تمام مواد طبیعی و مفید در طبیعت برای کاهش درد، اگر از حد مجاز آن‌ها فراتر رود، دچار عارضه یا حساسیت‌های شدید می‌شود و شما علاوه بر نتیجه که کسب نکرده‌اید، خود را درگیر مشکلات دیگری کرده‌اید. افراد باردار در نظر داشته باشند با توجه به شرایط خاص بدن آن‌ها، بهتر است قبل از مصرف انواع دمنوش‌ها و چای‌های گیاهی، با دکتر متخصص خود صحبت نمایند. در صورت ابتلا به بیماری‌های خاص و یا داشتن علائم زیاد و مشکوک، بهتر است قبل از شروع استفاده از داروهای مختلف، به پزشک خود مراجعه کنید.

لیستی از نوشیدنی‌های مناسب برای رفع سردرد

لیست مختلفی از دمنوش ها و نوشیدنی برای رفع سردرد وجود دارد که شامل انواع مختلفی از گیاه‌های مفید است. شما می‌توانید این نوشیدنی‌ها را در خانه و در کمترین زمان ممکن تهیه کنید و سردرد خود را رفع کنید. چه نوشیدنی برای رفع سردرد خوب است؟ بیایید مشهورترین نوشیدنی‌ها را برای رفع سردرد، بررسی کنیم:

نوشیدنی برای رفع سردرد(خانگی و طبیعی)

1- آب

شاید عجیب به نظر بیاید ولی عامل اکثر سردردهای معمولی امروزه، به علت کم نوشیدن و عدم توجه به میزان مصرفی آب روزانه شما است. این میزان آب مصرفی با سن، وزن، ناحیه‌ای که زندگی می‌کنید و مهمتر از همه این عوامل، مقدار فعالیتی که شما به صورت روزانه دارید، به طور مستقیم بستگی دارد. سعی کنید یک برنامه شامل مقدار آب مصرفی برای نیازهای روزانه‌ی خود داشته باشید تا بدن شما دچار بی آبی نگردد. آب به عنوان بهترین نوشیدنی برای تقویت قلب نیز شناخته شده است.

نوشیدنی آب

2- چای

چای در انواع مختلف خود، دارای خواص گوناگونی است. چای سیاه یا همان چای معمولی که مردم به طور طبیعی، روزانه مصرف می‌کنند، تا حد معمولی، می‌تواند در کاهش سردرد شما بسیار اثر گذار باشد. البته در مصرف چای نباید زیاده روی کرد چون باعث سردی معده می شود.

چای

3- قهوه

قهوه یک نوشیدنی برای رفع سردرد است به شرطی که مانند انواع دیگر نوشیدنی‌ها و مواد طبیعی دیگر، در مصرف آن زیاده روی نشود. کافئین موجود در قهوه در مقدار متناسب با سن و فعالیت، یک نوشیدنی عالی برای مصرف شماست. سعی کنید مقدار کافئین مصرفی شما در حد اعتدال باشد. قهوه خورها بخوانند.

قهوه

4- نوشیدنی‌های سبز رنگ

طبق تحقیقات انجام شده نوشیدنی‌های سبز رنگ برای سلامت شما مفید هستند و یک نوشیدنی برای رفع سردرد شماست. شما می‌توانید این نوشیدنی‌ها را در منزل و با کمترین هزینه تهیه فرمایید. از جمله مواد بسیار مفید در تهیه این نوشیدنی‌ها، اسفناج می‌باشد که بسیار مفید است.

5- شیر

مطمئنا خواص شیر برای هیچکس پنهان نیست. شیر یک نوشیدنی برای رفع سردرد است به شرطی که به مقدار مناسب استفاده شود و در مصرف آن زیاده روی نشود. یکی از خواص خوب شیر، کاهش دادن تعداد حملات میگرن می‌باشد که این توانایی را مدیون مواد مغذی و ویتامین‌های خود است.

نوشیدنی‌های گیاهی برای رفع سردرد

1- چای نعناع

یک نوشیدنی مناسب برای رفع سردرد، چای نعناع است. چای نعناع خواص فوق العاده‌ای دارد که بسیار پر کاربرد است. طبق مطالعات انجام شده، دمنوش نعناع علاوه بر تسکین سردردهای معمولی، برای دردهای میگرنی نیز بسیار موثر می‌باشد.

2- چای بابونه

دیگر نوشیدنی برای سردرد که بسیار در بین مردم نیز رواج دارد چای بابونه است. چای بابونه نیز مانند نعنا، خواص بسیار بیشتری به عنوان تسکین دهنده‌ی سردردهای معمولی دارند. شما می‌توانید این محصولات را به راحتی از فروشگاه‌ها یا عطاری‌های معتبر خریداری کنید و با کمترین هزینه، سردردهای خود را تسکین دهید.

چای بابونه

3- چای زنجبیل

زنجبیل از قدیمی‌ترین مواد خوراکی و درمانی بشر است و از گذشته تاکنون، در تاریخ غذایی ملت‌های مختلف جای داشته است. این ماده دارای اکسیدان بسیار قوی است که سردرد شما را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. به یاد داشته باشد در برخی شرایط خاص مانند بارداری یا داشتن انواع مختلفی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های مربوط به کلیه یا انواع مشابه آن، بدون مصرف دکتر، استفاده نکنید.

4- دمنوش میخک

میخک یک نوشیدنی برای رفع سردرد است که شما به راحتی می‌توانید از آن بهره ببرید. اگر در شرایط خاص بدنی یا بیماری هستید،  میخک نیز مانند انواع نوشیدنی‌های گیاهی دیگر، نیاز به تاییدیه قبل مصرف،توسط پزشک متخصص دارد.

نوشیدنی‌هایی که ممکن است سردرد را تشدید کنند

1- الکل

الکل از جمله مهمترین موارد ایجاد سردرد است. استفاده از الکل، سردرد شما را بسیار افزایش می‌دهد. مصرف الکل باعث از دست دادن آب بیشتری از سطح بدن می‌شود که شما به دنبال آن باید آب از دست رفته از بدن خود را جبران کنید.

2- مقدار بالای کافئین

کافئین علی رغم خواص درمانی و کاهنده‎‌ی میگرنی که دارد، بسیار در افزایش سردردها موثر است. اگر شما علاقه شدیدی به مصرف انواع قهوه و حتی شکلات و اقسام مشابه آن دارید، سعی کنید در مصرف آن‌ها زیاده روی نکنید چرا که با افزایش مقدار مصرفی کافئین در انواع مختلف آن، بدن شما به مرور مقدار بیشتری از آن را طلب می‌کند و شما دچار سردردهای شدید ناشی از آن می‌شوید.

3- نوشیدنی‌های حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی

مصرف شیرین کننده‌های مصنوعی خود را به حداقل برسانید زیرا مصرف این مواد چه در مواد غذایی و چه در نوشیدنی‌های مختلف، عامل ایجاد سردرد هستند. برخی افراد در رژیم غذایی خود به جای استفاده از مواد طبیعی، از شیرین کننده‌های مصنوعی استفاده می‌کنند تا کالری کمتری را مصرف کنند و لاغر شوند اما این شیرین کننده‌ها چون به طور طبیعی نیستند، عامل به وجود آورنده‌ی مشکلاتی مانند سردرد خواهند بود.

4- نوشیدنی‌های حاوی برخی از مرکبات مانند گریپ فروت

به غیر از گریپ فروت میوه‌های دیگری مانند لیمو ترش و پرتقال نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

در اینجا ما انواع مختلفی از نوشیدنی‌ها برای رفع سردرد را بررسی کردیم که هر کدام دارای خواص مخصوص به خود بودند. به یاد داشته باشید که در خوردن دمنوش‌ها و نوشیدنی برای رفع سردرد زیاده روی نکنید چرا که مصرف بیش از حد مواد طبیعی و گیاهی، چه به طور طبیعی و چه برای رفع سردرد، نباید بیش از حد مصرف شوند زیرا ممکن است عوارض مخالفی را به همراه داشته باشند. نکته بسیار مهمی که باید در مورد نوشیدنی برای رفع سردرد مخصوصا انواع گیاهی آن در نظر داشته باشید، آن است که انواع مختلف گیاهان سنتی و طبیعی که برای رفع سردرد، خستگی و انواع مختلف موارد دیگر استفاده می‌شوند، برای افرادی که دارای مشکلات حساسیت به برخی انواع آن هستند، ممکن است مضر باشند. در نتیجه قبل از استفاده از مواد طبیعی و گیاهی، بررسی کنید که به انواع خاصی از گیاهان یا نوشیدنی‌ها به طور مجزا یا ترکیبی، حساسیت دارید یا خیر، سپس مصرف کنید. در صورت مشاهده هرگونه حساسیت، سریعا به دکتر مراجعه کنید.

کد خبر 55168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =