معجزه آب گرم و لیموترش - 13 خاصیت شگفت انگیز آب گرم و لیموترش

آب گرم و لیموترش یکی از نوشیدنی‌های محبوب و طبیعی است که از زمان‌های دور به‌عنوان یک درمان خانگی شناخته شده است. ترکیب این دو ماده ساده اما قدرتمند می‌تواند برای بدن بسیار مفید باشد و فواید متعددی برای سلامتی به همراه دارد. در این مقاله به بررسی ۱۳ خاصیت آب گرم و لیموترش پرداخته‌ایم که حتماً باید بدانید.

لیموترش دارای خواص بسیار زیادی می باشد و مصرف این محصول همراه با آب گرم در ناشتا می تواند تضمین کننده سلامت جسمانی باشد. خواص لیموترش بر هیچکس پوشیده نیست چرا که این محصول غنی از ویتامین ها و املاح معدنی مفید است. در ادامه این مقاله به بررسی 13 خاصیت مصرف آب گرم و لیموترش در ناشتا می پردازیم.

لیستی از خواص مصرف آب گرم و لیموترش در ناشتا

به طور یقین همه شما با لیموترش و عطر و طعم بی مثال آن آشنا هستید. این نوع از مرکبات به جهت داشتن ترکیبات معدنی بسیار، برای حفظ تندرستی و درمان برخی از مشکلات و بیماری ها مفید محسوب می شود. حال به طور مفصل با معجزه آب گرم و لیموترش برای سلامتی می پردازیم.

خواص آب گرم و لیموترش

• بهبود گوارش و هضم راحت تر مواد غذایی

در ترکیب لیموترش مواد بسیار مهمی مانند اسید کرونیک موجود است؛ این اسید به دفع مواد سمی از بدن کمک زیادی می کند. بدن برای این که بتواند گوارش مناسبی داشته باشد به اسید کرونیک نیازمند است. لیموترش از طریق کاهش مواد سمی در سیستم گوارشی تاثیر مثبت خود را اعمال می کند. مصرف این نوشیدنی در ناشتا مشکلاتی مانند سوءهاضمه، نفخ شکم، ریفلاکس معده را برطرف می کند. گفته می شود که مصرف لیموترش با آب گرم باعث تحریک روده در بیماران سرطانی هم می شود. ترکیب آلوورا و عسل نیز در بهبود عملکرد گوارش کمک می کند.

• ادرار آور 

لیموترش باعث افزایش ادرار می شود که در پی آن مواد سمی موجود در بدن از طریق ادرار به میزان بیشتری دفع می شوند. دفع مواد سمی از طریق ادرار به سلامت دستگاه دفع ادرار هم کمک قابل توجهی می کند. لازم به ذکر است که اسید سیتریک موجود در لیموترش نیز باعث افزایش عملکرد آنزیم ها شده و با این کار کبد تحریک می شود تا عمل سم زدایی را با سرعت بیشتری انجام دهد.

• تقویت سیستم ایمنی بدن

در ترکیب لیموترش ویتامین ث به میزان زیادی موجود است؛ دریافت این ویتامین با میزان کافی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. از طرفی هم باید دانست که لیمو دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی است با همین خاطر عفونت و عوامل ایجاد کننده آن را در بدن سرکوب می کند؛ با همین سبب نوشیدنی آب گرم و لیموترش برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا و عفونت گلو بسیار مفید است. البته دمنوش های مفید دیگری در درمان سرماخوردگی موثر هستند که در مقاله ی بهترین دمنوش برای سرماخوردگی شرح داده ایم.

• متعادل کردن سطح اسیدیته بدن

نوشیدن لیموترش همراه با آب گرم، باعث از بین بردن اسیدهای خطرناک، مانند اسید اوریک در بدن می شود. اسید اوریک یکی از مهمترین عوامل ایجاد درد و ورم در بدن می باشد که در صورت تجمع بیش از حد آن در بدن، قطعا مشکلات زیادی ایجاد می کند. لیموترش با داشتن خواص بسیار باعث متعادل شدن اسیدیته بدن می شود.

• جوانسازی پوست

لیموترش منبعی سرشار از آنتی اکسیدان های قوی برای سلامت پوست می باشد. زمانی که شما ترکیب آب و لیموترش را میل می کنید بسیاری از آنتی اکسیدان های قوی در اختیار پوست قرار می گیرند؛ و بدین ترتیب پوست شما عاری از لکه ها چین و چروک می شود. در واقع این ترکیب باعث بهبود سلامت پوست و جوانسازی آن می شود. پوست سالم و صاف، بیشترین تاثیر را در زیبایی دارد. در فصل تابستان برای جوانسازی پوست می توانید از آنتی اکسیدهای قوی تابستانه استفاده کنید.

• افزایش انرژی در بدن

در ترکیب لیموترش یون های منفی بسیار زیادی وجود دارد؛ که با یون های مثبت مواد غذایی موجود در سیستم گوارشی واکنش نشان داده و انرژی زیادی در بدن تولید می کنند. لیموترش به سبب داشتن مواد مغذی همراه با رایحه بسیار خوش، از طریق انرژی زایی در بدن باعث ایجاد حس و حال بهتری و بیشتر در فرد می شود.

• درمان آسیب های بدن

در ساختار لیموترش مواد معدنی مهمی از قبیل کلسیم، پتاسیم، آهن و ... به میزان انبوهی موجود است. هر یک از این املاح معدنی دارای نقش مهمی در حفظ سلامت جسمانی هستند. با مصرف خوراکی ترکیب لیموترش و آب گرم، کمبود ویتامین ها و املاح معدنی در بدن جبران می شود و از این طریق خیلی از آسیب های بدن درمان می شوند. به عنوان مثال این ترکیب باعث تقویت استخوان ها، بافت های پیوندی و ... از مهمترین خواص لیموترش محسوب می شوند.

• کاهش وزن

در لیموترش، فیبر زیادی موجود است لذا با مصرف خوراکی آن فرد تا ساعات متوالی احساس سیری می کند؛ و بدین ترتیب از خوردن مواد غذایی جلوگیری می کند؛ در این حالت بدن برای دریافت انرژی مجبور است از کربوهیدرات های ذخیره شده استفاده کند که این امر موجب کاهش وزن می شود. چاقی بیش از حد زمینه را برای مبتلا شدن به بیماری های مختلفی فراهم می کند؛ و با انتخاب رژیم غذایی لیموترش در ناشتا شما می توانید به کاهش وزن خود کمک کنید. انتخاب این روش، علاوه بر داشتن تاثیر قابل توجه فاقد عوارض هم می باشد.

• تنظیم قند خون

افراد دیابتی و سایر افرادی که از بالا بودن سطح قند خون رنج می برند؛ می توانند از خاصیت معجزه آسای لیموترش و آب گرم استفاده کنند. اسیدیته لیمو از افزایش قند خون جلوگیری می کند.

• خوشبو شدن دهان

بیشتر افراد در ابتدای صبح، با مشکل بوی بد دهان مواجه هستند که این یک مشکل آزار دهنده است. بوی بد دهان، می تواند به خاطر عفونت گلو، خرابی دندان و یا عفونت لثه باشد. حال قرقره کردن آب گرم با همراه چند قطره آب لیموترش تازه می تواند باعث خوشبو شدن نفس شما شود. لیموترش باعث درمان عفونت شده و رایحه بی نظیر آن نفس سما را خوشبو خواهد کرد.

• آب رسانی سیستم لنفاوی 

مخلوط آب لیموترش با آب گرم در ناشتا باعث تأمین آب مورد نیاز سیستم لنفاوی می شود. همانطور که می دانید سیستم لنفاوی وظیفه دفع سموم بدن را به عهده دارد؛ لذا کمبود آب در این سیستم می تواند باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل خستگی و بی حالی، یبوست و فشار خون و ... شود.

• تقویت قلب

لیموترش از طریق افزایش متابولیسم بدن و دفع چربی های خون از انسداد عروق خونی پیشگیری می کند؛ و بدین صورت باعث تقویت قلب و عروق می شود. استفاده از نوشیدنی تقویت قلب راهکاری موثر در منزل برای تقویت قلبتان می باشد.

• تقویت و بهبود عملکرد کبد

کبد از مهمترین بخش های حیاتی بدن است که به طور دائم به دفع سموم ترشح شدن در بدن کمک می کند. لیموترش می تواند باعث تقویت کبد شده تا عمل دفع ترشحات سموم را بدون مشکل انجام دهد.

طرزتهیه نوشیدنی آب گرم و لیموترش

نحوه آماده کردن آب گرم و لیموترش

مصرف آب گرم و لیموترش به صورت ناشتا حاوی فواید زیادی است بنابراین باید سعی کنیم این نوشیدنی را مصرف نماییم. آماده سازی این ترکیب بدین صورت است که در ابتدای صبح آب یک عدد لیموترش تازه را با یک لیوان آب گرم مخلوط نماییم. لازم نیست که آب را به نقطه جوش برسانید چرا که تنها گرم بودن آن کافی است. معجزه آب گرم و لیموترش را حتما جدی تلقی کنید و آن را به روش درست استفاده نمایید. آب گرم موجود، باید حتما از نوع آب آشامیدنی سالم باشد بنابراین از مصرف آب های مانده و غیر سالم خودداری نمایید. آب و لیموترش، دو ماده خوراکی مهم هستند که می توانند مزایای بسیاری برای تندرستی ما داشته باشند. همچنین لازم است که در انتخاب لیموترش تازه نیز دقت فرمایید و همیشه لیموهای با کیفیت را که رنگ آنها سبز است انتخاب نمایید. لیموترش هر چه که تازه تر و با کیفیت تر باشد عطر بیشتری دارد و آب آن نیز بیشتر خواهد بود؛ این در حالی است که لیموی بی کیفیت فاقد ویژگی های ذکر شده می باشد.

کد خبر 55185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =