فواید روغن سیاه دانه برای مو؛ راز موهای درخشان

با فواید روغن سیاه دانه برای مو آشنا شوید و موهای خود را تقویت کنید. این روغن طبیعی می‌تواند رشد مو را افزایش داده و از ریزش مو جلوگیری کند.

روغن سیاه دانه، محصولی کاملا طبیعی با فواید بی شمار است. روغن سیاه دانه دارای خواص بسیاری برای سلامت پوست سر و تقویت ریشه مو می باشد؛ به همین خاطر دیده می شود که از این روغن در تولید بسیاری از محصول های مراقبت از پوست و مو استفاده می کنند. این روغن دارای املاح معدنی و ویتامین های زیادی است به همین علت تاثیرات مثبت قابل توجهی برای موی سر دارد.

فواید روغن سیاه دانه برای مو 

با اینکه روغن گیاهی سیاه دانه دارای فواید فراوانی برای سایر بخش های بدن است؛ مثلا فواید روغن سیاه دانه برای پوست که در مقاله ای دیگر به آن پرداختیم، اما در این مقاله قصد داریم به فواید آن برای موی سر اشاره کنیم. فواید این روغن بسیاری از موارد از قبیل: کاهش ریزش، درمان شوره، رشد مجدد مو، براقیت تارهای مو، کاهش میزان چربی پوست سر و ... را در بر می گیرد. تمامی خواصی که برای این محصول طبیعی عنوان می شود جنبه حقیقی دارند؛ و برای اثبات این فواید تحقیقات و آزمایشات علمی گسترده ای انجام گرفته است. 

فواید روغن سیاه د انه برای مو

سلامت پوست سر

روغن سیاه دانه اصل، دارای خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی می باشد؛ لذا استفاده از این روغن باعث می شود که باکتری ها و ویروس ها هرگز در محیط پوست سر رشد نکنند. این محصول همچنین باعث نرم شدن پوست سر شده و بدین گونه خشکی آن را برطرف می کند. خشکی پوست سر در بیشتر موارد علت اصلی شوره می باشد. از طرفی هم باید دانست که این روغن باعث متعادل کردن میزان تولید سبوم در پوست سر می شود؛ روغن نام برده از طریق کنترل چربی سر، باعث می شود که موهای شما در طول مدت زمان بیشتری تمیز باقی بمانند. در ترکیب این روغن مواد مغذی بسیاری موجود است که توسط پوست سر جذب شده و بدین گونه به تقویت پوست و موی سر کمک می کنند. تا زمانی که پوست سر سالم باشد؛ کمتر درگیر مشکلات مربوط به مو می‌شویم.

تقویت ریشه مو

در ترکیب روغن سیاه دانه اصل، اسیدهای چرب طبیعی بی شماری وجود دارد؛ که این اسیدهای چرب برای تقویت ریشه موی سر از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اسیدهای چرب موجود در این روغن طبیعی جذب ریشه مو شده و باعث استحکام بخشیدن به آنها می شوند؛ همچنین این روغن با تحریک ریشه مو سبب رویش موهای بیشتر نیز می شود. تاثیر مثبت روغن سیاه دانه برای تقویت ریشه مو زمانی نمایان می شود که رشد موهای شما بیشتر می شود. به هر میزانی که ریشه و فولیکول های مو مستحکم تر باشند دلیلی برای ریزش مو باقی نمی ماند. اثر تقویتی روغن سیاه دانه برای تارهای مو بسیار زیاد است؛ به طوری که بعد از یک دوره مصرف حتما تاثیرات مثبت آن را به خوبی احساس خواهید کرد. 

مطالعه بیشتر: خواص روغن کنجد برای مو 

کاهش ریزش مو

خاصیت آنتی اکسیدانی روغن سیاه دانه از طریق تمیز نگهداشتن پوست سر از عوامل ویروسی و باکتریایی و همینطور جبران ویتامین های مهم، باعث کاهش ریزش مو می شود. ریزش موی سر علل مختلفی دارد و در بیشتر مواقع استرس عامل این مشکل است. زمانی که سلول های مو به خوبی تغذیه نشوند به طور قطعی با مشکل ریزش مو مواجه خواهیم شد. وجود عناصر مهم و حیاتی در ترکیب روغن سیاه دانه باعث استحکام بیشتر فولیکول های مو شده و از این طریق ریزش آنها کمتر می شود. در واقع این روغن از طریق تغذیه و رفع کمبود سلول های مو باعث درمان ریزش موی سر می شود. عدم درمان ریزش موی سر به مرور زمان ممکن است باعث کم پشتی و طاسی سر شود؛ که این مسئله تا حدودی برای برخی از افراد نگران کننده است. به جای پرداخت هزینه های زیاد برای کاشت مو و درمان ریزش، شما می توانید از روغن سیاه دانه به عنوان یک محصول موثر و مطمئن استفاده کنید. به طور کلی باید گفت که این روغن به تنظیم چرخه رشد مو کمک کرده و مانع از ریزش می شود.

مطالعه بیشتر: خوراکی های مفید برای متوقف کردن ریزش مو

روغن سیاه دانه برای مو

رشد موهای از دست رفته

ویتامین های گروه ب به میزان زیادی در ترکیب روغن سیاه دانه موجود هستند؛ این گروه از ویتامین به ترمیم سلول های مرده در پوست سر کمک می کنند. همزمان با ترمیم سلول های مرده در قسمت پوست سر، جریان خون در این قسمت از سر گرفته می شود. با افزایش گردش خون در بین سلول های زنده، شاهد رویش تارهای مو جدید خواهیم بود. در واقع این روغن از طریق تحریک فولیکول های مو باعث رشد موهای جدید و ضخیم می شود. مصرف روزانه این روغن طبق برنامه منظم، باعث خواهد شد شما به مرور زمان موهایی پر پشت و ضخیم را روی سر خود مشاهده کنید. این روغن گیاهی به طور طبیعی باعث رشد مو می شود.

مطالعه بیشتر: قرص ویتامین ب برای چیست؟

جلوگیری از سفیدی مو

یکی دیگر از مشکلات موی سر، مربوط به سفید شدن رنگ تارهای مو است. اگر چه افزایش سن مهمترین علت سفیدی است اما مشاهده می کنیم که بسیاری از افراد حتی در سنین جوانی هم با این مشکل مواجه هستند. اینکه چه عواملی باعث سفید شدن مو می شود بحثی جداست ولی گفته می شود که روغن سیاه دانه به دلیل داشتن ترکیبات موثر می تواند مانع از سفیدی رنگ موها شود. کاهش ملانین مو سبب تغییر رنگ مو می شود؛ حال باید دانست که روغن سیاه دانه از کاهش ملانین مو پیشگیری می کند و این گونه تاثیر خود را در جلوگیری از سفید شدن رنگ مو اعمال می کند.

براق کردن مو

روغن سیاه دانه دارای خاصیت رطوبت رسانی به تارهای مو هم می باشد؛ که از این نظر باید گفت باعث براقیت و درخشندگی موهای سر می شود. در واقع استفاده از محصولات متنوع مخصوص مو مانند رنگ مو و شوینده های مختلف، به مرور از میزان براق بودن رنگ تارهای مو می کاهد؛ با این حال برای خوش حالتی و درخشندگی تارهای مو از محصولات مراقبتی طبیعی مانند روغن سیاه دانه استفاده کرد. این روغن به موهای شما جلوه از طبیعی می دهد و وجود آن باعث می شود که تارهای مو شما بسیار زیبا به نظر برسند. روغن مذکور به خاطر طبیعی بودن، دارای فواید زیادی است؛ و می توان از آن به طور موضعی برای بهره مندی از خواصی که دارد استفاده کرد. محصول فوق از هر نظر مفید است و عوارض چندانی ندارد که بخواهیم از مصرف آن خودداری نماییم.

کد خبر 55194

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =