بهترین نوشیدنی‌ها برای کاهش چربی خون در خانه؛ راز کاهش چربی خون

با نوشیدنی‌های مفید برای کاهش چربی خون آشنا شوید و سلامت قلب خود را بهبود بخشید. در این مقاله راهکارهای طبیعی برای کاهش کلسترول را بیاموزید

یکی از مواردی که سلامتی بشر را به خطر می اندازد افزایش چربی خون و چاقی مفرط است. مصرف برخی از غذاها سبب افزایش چربی خون و کلسترول و به طبع ایجاد مشکلات قلبی و عروقی برای فرد می شود. در مقابل خوراکی ها و نوشیدنی هایی وجود دارند که سبب کاهش چربی خون می شوند. در ادامه بیشتر در مورد بهترین نوشیدنی برای کاهش چربی خون توضیح خواهیم داد. اغلب این نوشیدنی ها بسیار خوشمزه و دارای خواص زیادی برای بسیاری از ارگان های بدن هستند.

بهترین نوشیدنی برای کاهش چربی خون

آب: اولین نوشیدنی که قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم آب است. هر فرد باید در طول روز به میزان معینی آب بنوشد. آب بسیاری از سموم بدن را از طریق عرق و ادرار دفع می کند. بنابراین استفاده روزانه و به میزان کافی از آب می تواند چربی زدای خوبی برای بدن هر فرد باشد.

نوشیدنی جو دوسر


نوشیدنی های جو دوسر: بتاگلوکان از جمله موادی است که در جودوسر وجود دارد. این ماده حالت ژله ای دارد که وقتی با نمک های صفراوی برخورد می کند جذب کلسترول خون را کاهش می دهد. مطالعاتی که در زمینه مصرف نوشیدنی جو دوسر انجام گرفته ثابت کرده که مصرف این نوشیدنی نسبت به مصرف خود جو دوسر دارای تاثیرات بسیار بیشتری است. اگر هر فرد حدود ۳ گرم بتاگلوکان مصرف نماید سلامتی بدن خود را تضمین می نماید. البته مصرف شیر جو دوسر تا حد زیادی بتاگلوکان بدن شما را تامین خواهد کرد. در هنگام خرید این نوع از نوشیدنی ها حتما دقت نمایید که حاوی بتاگلوکان نیز باشند. در مقاله ای طرز تهیه جودوسر برای بدنسازان را شرح داده ایم که میتوانید برای کاهش چربی خون استفاده کنید.

شیرسویا


شیر سویا: افرادی که مصرف لبنیات پرچرب برای آن ها مضر است و سبب افزایش سطح چربی خون در آن ها می شود می توانند شیر سویا را جایگزین این محصولات نمایند. مصرف روزانه شیر سویا سبب کاهش چربی خون خواهد شد. همچنین شیرسویا مانع از ابتلا به پوکی استخوان می شود.
نوشیدنی های کاکائویی: برای کاهش چربی خون به وسیله نوشیدنی هایی که حاوی کاکائو هستند باید از کاکائو خالص استفاده نمایید. از آنجایی که کاکائو دارای اسید چرب غیر اشباع است مصرف آن می تواند به میزان زیادی به کاهش چربی خون کمک نماید. بلعکس نوشیدنی هایی که حاوی شکلات هستند سبب افزایش چربی خون می شوند چون که حاوی میزان زیادی چربی اشباع شده هستند.

آب گوجه فرنگی


آب گوجه فرنگی: گوجه فرنگی حاوی میزان زیادی لیکوپن است. لیکوپن از جمله موادی است که سبب کاهش چربی خون می شود. تحقیقاتی که صورت گرفته ثابت کرده که لیکوپن موجود در آب گوجه فرنگی بسیار بیشتر از خود گوجه فرنگی است. اسیدآمینه های موجود در گوجه فرنگی نیز سبب کاهش کلسترول خون می شود. آب گوجه فرنگی نوشیدنی ضدسرطان نیز می باشد.
اسموتی توت: توت حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان به اسم آنتوسیانین است. این ماده سبب کاهش کلسترول خون به میزان زیادی می شود. استفاده زیاد از این نوشیدنی مانع چاقی در فرد می شود چرا که دارای کالری بسیار کمی است. 
طرز تهیه اسموتی توت این گونه است که حدود دو مشت توت را با شیر و آب میکس می کنند، شما می توانید به جای شیر از ماست نیز استفاده نمایید. البته باید توجه داشته باشید که از ماست کم چرب استفاده نمایید. اگر به هر دلیلی نمی توانید اسموتی تهیه کنید می توانید از اسموتی های آماده در بازار استفاده نمایید.

آب چغندر


آب چغندر: نیترات موجود در برخی از مواد غذایی سبب کاهش چربی خون می شود. آب چغندر سرشار از نیترات است. برای بهتر شدن طعم آب چغندر می توانید آن را با انواع سبزی و میوه مخلوط نمایید. شما می توانید به طور روزانه از این نوشیدنی استفاده نمایید.

مطالعه بیشتر: آب لبو بخورید از سکته قلبی و مغزی در امان باشید.
آبغوره: تقریبا تمام افراد این را می دانند که آبغوره سبب کاهش چربی خون می شود. این ماده علاوه بر کاهش چربی خون حاوی مقادیر زیادی ویتامین سی نیز است. بنابراین سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. سعی کنید بعد از خوردن غذاهای چرب از آبغوره استفاده نمایید.
نوشیدنی های حاوی استرول و استانول: سبزیجات و انواع آجیل حاوی موادی به اسم استرول و استانول هستند. از آنجایی که این دو ماده بسیار شبیه به کلسترول هستند در نتیجه وجود آن در هر ماده غذایی مانع از جذب کلسترول به خون می شود. برخی از شرکت ها این مواد را با انواع لبنیات و نوشیدنی ها ترکیب می کنند و خوراکی های خوشمزه ای را تهیه می کنند.

بهترین آبمیوه ها برای چربی خون بالا

از جمله نوشیدنی هایی که سبب کاهش چربی خون می شوند آبمیوه های طبیعی هستند. طیف وسیعی از آبمیوه ها در بازار موجود هستند که سبب کاهش کلسترول خون خواهند شد.
آب گریپ فروت: از جمله میوه هایی که دارای اثر درمانی بسیار خوبی مخصوصا برای افراد مسن است آب گریپ فروت است. این میوه علاوه بر کاهش کلسترول دارای اثر فوق العاده ای بر روی کلیه و کاهش فشار خون است. آب گریپ فروت دارای اثرات آنتی اکسیدانی فوق العاده ای بر روی بدن افراد است.

بیشتر بخوانید: رابطه سرطان پوست با مصرف آب گریپ فروت و پرتقال 
آب سیب: سیب یکی از میوه هایی است که همیشه در دسترس افراد است به خصوص سیب ترش که خواص بسیار زیادی در کاهش چربی خون دارد. این میوه حرکت غذا را در دستگاه گوارش سرعت می بخشد در نتیجه سبب کاهش کاهش کلسترول خون نیز می شود.

آب نارگیل


آب نارگیل: همانطور که می دانید آب نارگیل اندکی چرب است. این ماده سبب افزایش کلسترول خوب خون می شود و در نتیجه هورمون ها می توانند به خوبی نقش ایفا کنند. حتما استفاده از آب نارگیل را در برنامه غذایی خود بگنجانید و از فواید آن لذت ببرید. آب نارگیل یک نوشیدنی مفید بعد از ورزش نیز می باشد.
آب انگور: آب انگور یکی از موادی است که حاوی آنتی اکسیدان است که سبب کاهش رادیکال های آزاد موجود در بدن می شود. اگر می خواهید از خواص آنتی اکسیدانی انگور به نحو احسنت استفاده نمایید حتما از انگور های قرمز و بنفش استفاده نمایید.
آب پرتقال: یکی از میوه هایی که دارای استرول بسیار بالایی است آب پرتقال است. شما می توانید برای بهره مندی از خواص بی نظیر این میوه مصرف آن را به طور روزانه در برنامه غذایی خود قرار دهید. 
از دیگر نوشیدنی هایی که می تواند سبب کاهش کلسترول خون شود می توان به سرکه سیب، آبلیمو تازه، کیوی، چای دارچین، آب آناناس، آب توت فرنگی اشاره کرد.
اینکه بهترین نوشیدنی برای کاهش چربی خون کدام است کاملا بستگی به خود فرد دارد. هر کسی بعد از استفاده از نوشیدنی های مختلف می تواند بهترین و مناسب ترین نوشیدنی را که با بدنش سازگار است انتخاب نماید.

کد خبر 55199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =