شیربادام؛ نوشیدنی طبیعی با خواص شگفت‌انگیز برای سلامتی

شیربادام یک نوشیدنی گیاهی مغذی است که با خواص ضد التهابی، بهبود سلامت قلب و تقویت سیستم ایمنی بدن همراه است. در این مقاله با فواید بی‌نظیر شیربادام برای بدن و طرز تهیه آن آشنا شوید.

نوشیدنی بادام از آسیاب کردن بادام خشک و پوست کنده و سپس اضافه کردن آب به دست می آید. همچنین گاهی برای شیرین تر کردن و خوشمزه تر کردن آن از عسل و یا خرما استفاده می کنند. بنابراین از آنجایی که با آجیل تهیه می شود، نمی توان آن را تا قبل از 2 سالگی برای کودکان مستعد آلرژی تجویز کرد.

طرز تهیه شیربادام:

مواد لازم:

  • بادام درختی تازه
  • آب
  • عسل یا خرمای بدون هسته به دلخواه

بادام ها را یک شبانه روز در آب سرد بخیسانید و یا چند ساعت در آب گرم. سپس در آب بشورید بدین ترتی به راحتی پوست بادام ها جدا می شود. بادام ها را در مخلوط کن به همراه آب بریزید و خوب مخلوط کنید. بعد از آن مایع شیری رنگ را در دستمالی تمیز ریخته و حسابی فشار دهید تا آب آن کاملا گرفته شود و در ظرفی بریزید و در صورت تمایل به آن کمی عسل اضافه کنید و یا بادام و آب و خرما را با عم مخلوط کنید.

خواص شیربادام برای کودکان:

  1. شیربادام هضم آسانی دارد و برای کودکانی که به لاکتوز حساسیت دارند توصیه می شود.
  2. اگر مبتلا به سلیاک هستید می توانید از این نوع نوشیدنی بادام در حد اعتدال استفاده کنید.
  3. سرشار از الکترولیت هایی مانند پتاسیم است، در صورت اسهال و استفراغ می توان از آن به عنوان گزینه ای استفاده کرد، زیرا به بازیابی این ماده معدنی از دست رفته کمک می کند.
  4. حاوی الیافی است که به دیواره روده به ویژه روده بزرگ کمک می کند تا عبور روده را بهبود بخشد.
  5. حاوی کلسترول نیست و همچنین چربی های با کیفیت خوبی را فراهم می کند که به حفظ سلامت قلب کمک می کند.
  6. کلسیم ضروری برای رشد استخوان را تامین می کند، هرچند مهم است که همیشه این نوشیدنی های غنی شده با کلسیم را انتخاب کنید. همچنین حاوی منیزیم و اسید فولیک است.
  7. همچنین ویتامین های B1 و B2 را تامین می کند که به تقویت مو و ناخن کمک می کند.
  8. شیر بادام فواید زیادی مانند تقویت استخوان ها، بهبود ظاهر پوست و مو، مبارزه با کم خونی و افزایش فعالیت مغز و کنترل بهتر سطح کلسترول و تری گلیسیرید برای کودکان دارد.
  9. تقویت استخوان ها و تامین کلسیم: شیر بادام منبع عالی کلسیم است که یک ماده معدنی ضروری برای رشد و تقویت استخوان‌ها در کودکان است. این سهم کلسیم به حفظ سلامت و رشد سیستم استخوانی کمک می کند.
  10. مبارزه با کم خونی و افزایش فعالیت مغز: شیر بادام حاوی آهن است که یک ماده معدنی ضروری برای تولید هموگلوبین و پیشگیری از کم خونی است. علاوه بر این، اسیدهای چرب امگا 3 را نیز فراهم می کند که باعث رشد مغز و افزایش فعالیت شناختی در کودکان می شود.
  11. بهبود سیستم ایمنی و کنترل کلسترول و تری گلیسیرید :شیر بادام حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی کودکان کمک می کند و از آنها در برابر بیماری ها محافظت می کند. علاوه بر این، محتوای کم چربی های اشباع شده و محتوای چربی های غیراشباع سالم آن برای حفظ سطح کنترل شده کلسترول و تری گلیسیرید در بدن مفید است.
  12. کنترل سطح قند خون: شیر بادام دارای شاخص گلیسمی پایینی است که مصرف آن باعث افزایش زیاد قند خون نمی شود. این باعث می شود که برای کودکانی که نیاز به کنترل سطح قند خون خود دارند، گزینه ای ایمن باشد. علاوه بر این، ویتامین E و آنتی اکسیدان موجود در آن به جلوگیری از پیری زودرس و حفظ پوست سالم و جوان کمک می کند.

https://my.mohtava.marketing/storage/images/925/17264700110.jpg

خواص شیربادام برای زنان:

منبع ویتامین ها و مواد معدنی

شیر بادام منبع عالی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن ما است. سرشار از ویتامین E و ویتامین D است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و به حفظ سلامت پوست کمک می کند. علاوه بر این، حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، آهن و پتاسیم است که برای عملکرد مناسب بدن ما ضروری است.

کم کالری و چربی

یکی از فواید شیر بادام، کالری کم آن است که آن را به گزینه ای عالی برای کسانی که می خواهند وزن سالمی داشته باشند تبدیل می کند. علاوه بر این، چربی کمی دارد، به ویژه چربی اشباع شده، و آن را جایگزین سالم تری در مقایسه با شیر گاو می کند.

ایده آل برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز

شیر بادام  بدون لاکتوز است و جایگزین مناسبی برای افرادی است که نسبت به قند موجود در شیر گاو حساسیت دارند. بنابراین به عنوان یک شیر بدون لاکتوز، هضم آن آسان تر است و از علائم مزاحم گوارشی جلوگیری می کند.

به کاهش وزن کمک می کند

شیر بادام یک گزینه مناسب برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند. به دلیل کالری کم آن، همراه با فیبر بالای آن، به کنترل اشتها کمک می کند و فرد را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. علاوه بر این، با محتوای چربی و قند  کم شیربادام، به یک رژیم غذایی متعادل و سالم کمک می کند.

برای پوست و مو مفید است

شیر بادام به دلیل داشتن ویتامین E و آنتی اکسیدان برای پوست و مو مفید است. این مواد مغذی به حفظ هیدراتاسیون پوست کمک می کنند، سلامت و خاصیت ارتجاعی آن را ارتقا می دهند و همچنین به تقویت و تغذیه مو کمک می کنند و از ضعیف شدن آن و ظاهر آسیب جلوگیری می کنند.

شیر بادام به دلیل داشتن ویتامین E به بهبود ظاهر پوست و موی کودکان کمک می کند. این ویتامین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی اش شناخته شده است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند و به سلامت پوست و مو کمک می کند.

مواد مغذی ضروری را فراهم می کند

شیر بادام منبعی از مواد مغذی ضروری برای بدن ما است. علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی، پروتئین هایی با منشاء گیاهی را نیز فراهم می کند که برای بازسازی بافت ها و حفظ سلامت ماهیچه ها ضروری است. این ترکیب از مواد مغذی ضروری آن را به گزینه ای مغذی و سالم تبدیل می کند.

جایگزین برای گیاهخواران و افرادی که به شیر حساسیت دارند

شیر بادام یک جایگزین عالی برای کسانی است که از رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری پیروی می کنند، زیرا از منابع گیاهی می آید و حاوی محصولات حیوانی نیست. علاوه بر این، برای افرادی که به شیر گاو حساسیت دارند یا مبتلا به عدم تحمل لاکتوز هستند، مناسب است و گزینه ای مطمئن و خوشمزه را ارائه می دهد.

به حفظ استخوان های قوی کمک می کند

محتوای کلسیم شیر بادام به حفظ استخوان های قوی و سالم کمک می کند. کلسیم برای پیشگیری از بیماری هایی مانند پوکی استخوان و تضمین سلامت استخوان ها در طول زندگی ضروری است. شیر بادام یک جایگزین سالم برای کسانی است که نمی توانند لبنیات سنتی مصرف کنند.

خواص شیر بادام برای پوست

این شیر گیاهی در میان کسانی که ترجیح می‌دهند شیر با منشاء حیوانی را کنار بگذارند، بسیار رایج است، چه به دلیل عادات غذایی یا مشکلات سلامتی. اما نه تنها می توان آن را به عنوان غذا استفاده کرد و نوشید یا در غذاهای مختلف استفاده کرد، بلکه استفاده از آن در دنیای لوازم آرایشی و بهداشتی نیز رواج پیدا کرده است.

https://my.mohtava.marketing/storage/images/925/172647003073.jpg

ترکیب تغذیه ای و فواید شیربادام برای پوست به شرح زیر است:

  • مواد مغذی
  • فیبر
  • کلسیم
  • کربوهیدرات ها
  • چربی های تک غیر اشباع
  • سدیم
  • فسفر
  • پروتئین ها
  • ویتامین های آنتی اکسیدان (میزان ویتامین B2 بالا)
  • خواص و فواید
  • آنتی اکسیدان
  • محافظ
  • ضد چروک
  • تقویت کننده کلاژن
  • خاصیت ارتجاعی را بهبود می بخشد
  • پوست را نرم می کند
  • پاک کننده آرایش طبیعی
  • مغذی
  • مرطوب کننده

پوست را تغذیه و آبرسانی می کند

شیر بادام به لطف ترکیباتش به روشی طبیعی و آسان پوست را عمیقا آبرسانی و تغذیه می کند. مواد مغذی موجود در آن به سلول های پوست کمک می کند تا برای مدت طولانی تری حفظ شوند و ظاهری سالم به آن می بخشد و بازسازی پوست را تسهیل می کند. بنابراین، پوستی که به خوبی تغذیه شده و آبرسانی شده باشد، نرم، سفت و درخشان به نظر می رسد. بنابراین، استفاده از این محصول گیاهی در برنامه های زیبایی و مراقبت از پوست برای پوست های خشک و آسیب دیده توصیه می شود.

شیر بادام یک پاک کننده و پاک کننده آرایش است

این نوشیدنی گیاهی برای تمیز کردن و از بین بردن تمام آرایش و آلودگی های محیطی انباشته شده در طول روز عالی است. بهتر است به جای محصولات حاوی مواد شیمیایی به‌صورت روزانه که پس از استفاده زیاد باعث خشک شدن و آسیب به پوست می‌شوند از پاک‌کننده‌های طبیعی مانند شیربادام استفاده کنید.

از اثرات خورشید و رادیکال های آزاد محافظت می کند

این محصول طبیعی به محافظت از پوست در برابر اثرات خورشید و رادیکال‌های آزاد در محیط کمک می‌کند، زیرا پروتئین‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در آن برای تحریک تولید کلاژن عالی هستند و به پوست ساختار و محافظت طبیعی‌تری می‌دهند. استفاده از آن تنها می تواند به ما کمک کند تا اثرات این عوامل خارجی را به طور روزانه کاهش دهیم.

ضد چروک طبیعی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ترکیب مواد مغذی موجود در این محصول گیاهی به شما امکان می دهد تولید طبیعی کلاژن و الاستین را در درم تحریک کنید. به همین دلیل، شیر بادام یک ضد چین و چروک طبیعی است که اگر می‌خواهیم از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنیم، چین و چروک‌هایی را که در حال ظاهر شدن هستند از بین ببریم و چروک‌های مشخص را کاهش دهیم. به لطف کلاژن، چین و چروک‌ها پر می‌شوند و ظاهری ضعیف‌تر پیدا می‌کنند و با افزایش الاستین به پوستی بسیار انعطاف‌پذیر و سفت‌تر نیز دست خواهیم یافت.

شیر بادام برای روشن کردن پوست

علاوه بر این، این شیر گیاهی می‌تواند به شفاف‌سازی پوست، کاهش یا از بین بردن لکه‌ها و جای زخم‌ها و یکدست شدن رنگ پوست کمک کند. بهترین راه استفاده از آن برای دستیابی به رنگ روشن‌تر پوست یا سایر نواحی بدن این است که مستقیماً آن را روی پوست بمالید و بگذارید خشک شود، همچنین قبل از اینکه شست و شو دهید چند ساعت‌ صبر کنید.  برای استفاده از شیربادام در ماسک های خانگی جهت روشن کردن پوست، توصیه می کنیم از موادی مانند لیمو یا عسل در آن استفاده کنید که برای این کار موثر تر خواهد بود.

خواص شیربادام برای سرماخوردگی

معمولا در دوران سرماخوردگی التهاب و خشکی بدن زیاد می شود و این امر موجب رنج ما در دوران سرماخوردگی می شود و به همین دلیل نوشیدن مایعات سفارش شده است. شیربادام دارای خواص ضدالتهابی است. همچنین کمک به آبرسانی و برطرف نمودن خشکی بدن از جمله فواید دیگر آن می باشد. این خواص باعث می شود تا در صورتی که روزانه یک لیوان شیربادام مصرف کنید سرماخوردگی در زمان کوتاهتری بهبود یابد. همچنین گلو و حلق شما به مرور با نوشیدن شیربادام لطافت و نرمی خود را بدست می آورد و از خشکی آن جلوگیری می کند. در نتیجه در درمان سرف های خشک و گلودردهای شدید نیز موثر خواهد بود.

کد خبر 55213

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =