درخواست فعالان بازار برنج از قوه قضاییه برای ترخیص برنج های رسوبی در بنادر + سند

انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج در نامه ای به دادستان عمومی و انقلاب بندر عباس خواستار ترخیص محموله های موجود در گمرک شدند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا«فو دپرس»،مسیح کشاورز دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج ایران در نام ای به دکتر عارف اکبری دادستان عمومی و انقلاب بندر عباس نوشت: با عنایت به صورتجلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۸ ستاد محترم تنظیم بازار کشور در خصوص محموله های برنجی که قبل از شروع دوره ممنوعیت واردات برنج (۱۴۰۳/۰۵/۰۱) وارد کشور شده و اجازه ترخیص در دوره ممنوعیت را دارند، با توجه به این امکان وارد کنندگان بدون نگرانی از تخلیه محموله ها و انجام امور اداری که زمانبر بوده و احتمال ورود به دوره ممنوعیت داشته واردات خود را انجام دادند. متأسفانه تا کنون به دلیل تغییر و تحول دولت و خلاء قانونی در ابلاغ مصوبه مذکور علی رغم مکاتبات فراوان و حتی رسانه ای شدن این مهم هیچ گونه اقدامی در انجام این مهم صورت نپذیرفته است.

در بخش دیگری از یان نامه آمده است: نظر به مکاتبه معاون محترم تجارت و خدمات وزارت صنعت معدن و تجارت به شماره ۳۶۰۴۷۱۷ مورخ ۱۴۰۳/۰۷/۰۴ به قائم مقام محترم وزیر صمت و دبیر ستاد تنظیم بازار کشور که در آن به ضرورت اتخاذ تدابیر برای مدیریت بازار ملتهب برنج و افزایش ۵۰ درصدی قیمت برنج وارداتی اشاره گردیده  آثار زیان بار آن خالی شدن بازار از برنج و افزایش قیمت و خالی شدن سفره ۶ دهک کم برخوردار از برنج می باشد. حدوداً ۱۰۰ هزار تن برنج در گمرکات رسوب گردیده که بیش از ۵۰ درصد آن در گمرک شهید رجایی موجود می باشد که علاوه بر تحمیل هزینه های گزاف دموراژ و انبارداری، سلامت محموله ها در شرایط نامناسب آب و هوایی گمرکات تهدید می شود، خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به بررسی امکان ترخیص محموله های موجود در گمرک مذکور مساعدت های لازم را مبذول فرمایند.

درخواست فعالان بازار برنج از قوه قضاییه برای ترخیص برنج های رسوبی در بنادر + سند

کد خبر 55276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =