بهترین نوشیدنی برای دیابتی ها (۱۴ نوشیدنی ارگانیک برای دیابتی ها )

به دنبال بهترین نوشیدنی برای دیابتی‌ها هستید؟ در این مقاله با معرفی انواع نوشیدنی‌های سالم و مناسب برای افراد مبتلا به دیابت، به شما کمک می‌کنیم بدانید چه نوشیدنی برای دیابت خوب است و چگونه از افزایش قند خون جلوگیری کنید.

افراد مبتلاء به دیابت باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کنند. تحت چنین شرایطی احتمال تشدید این بیماری کاهش پیدا می کند. بر اساس داده های جدید انجمن بیماری دیابت در آمریکا (ADA) مصرف نوشیدنی های کم کالری می تواند به تنظیم قند خون کمک بسیار زیادی کند. بهترین نوشیدنی برای دیابتی ها به بهبود علائم این بیماری نیز کمک می کند. رعایت یک رژیم غذایی سالم، نقش موثری در حفظ چارچوب سلامتی بیماران دارد. در پاسخ به سوال چه نوشیدنی برای دیابت خوب است؟ باید اشاره نمود، که نوشیدنی کم کالری و ارگانیک برای این گروه حساس، بهترین پیشنهاد است. نوشیدنی برای دیابتی ها از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. در سایه نوشیدنی های ارگانیک بیماران می توانند بدون مصرف دارو قند خون خود را کنترل کنند. بهترین نوشیدنی برای دیابتی ها دارای قند طبیعی است و همچنین کالری بسیار کمی دارد. از دیدگاه کارشناسان تغذیه مصرف چنین نوشیدنی هایی می تواند به بهبود علائم اصلی بیماران نیز کمک کند. افراد مبتلاء به این بیماری باید مصرف نوشیدنی هایی را که حاوی قند مصنوعی هستند، را به حداقل برسانند.
 

لیست کامل بهترین نوشیدنی برای دیابتی ها:

افراد مبتلاء به دیابت باید از رژیم تغذیه مناسب استفاده کنند، علاوه بر اینکه ناهار، شام، میان وعده و صبحانه برای دیابتی‌ها می بایست متناسب با این بیماری باشد،  این افراد باید از نوشیدنی های خاصی در رژیم غذایی خود استفاده کنند. تحت چنین شرایطی هیچ خطری در انتظار فرد بیمار نخواهد بود. در غیر این صورت وزن بیمار افزایش پیدا می کند و کنترل علائم مربوط به بیماری بسیار سخت و طاقت فرسا می شود. در همین راستا برای کنترل علائم بیماری باید مصرف نوشیدنی های ارگانیک و طبیعی را در اولویت قرار داد. تحت چنین شرایطی قند خون بدن همیشه متعادل خواهد بود. از دیدگاه جامعه پزشکی مصرف نوشیدنی هایی که حاوی قند مصنوعی هستند، باعث تشدید علائم بیماری می شود. تحت چنین شرایطی خطرات جدی در انتظار فرد خواهد بود.

خصوصا افرادی که درگیر دیابت نوع یک هستند؛ بیشتر باید به این نکته مهم توجه داشته اند. مصرف نوشیدنی های متنوع و سالم می تواند باعث حفظ سلامت جسمی و تنظیم قند خون شود. در حالت کلی کربوهیدرات موجود در نوشیدنی باید مورد بررسی قرار بگیرد. اگر میزان کربوهیدرات موجود در نوشیدنی بیش از حد مجاز باشد؛ باید از مصرف آن خودداری نمود. بهترین نوشیدنی ها برای بیماران دیابتی شامل موارد زیر هستند:

چه نوشیدنی برای دیابت خوب است

۱.آب

برای تنظیم فعالیت قند خون بدن باید در طول روز به مقدار کافی آب میل کنید. این نوشیدنی موجب دفع گلوکز اضافه از طریق ادرار می شود. همچنین آب نقش موثری در کنترل قند خون دارد. در صورتی که قند خون بدنمان افزایش پیدا کرده است چگونه قند خون را کنترل کنیم؟ حتما آب بنوشید. این نوشیدنی گوارا فرایند دهیدراتاسیون در بدن را کنترل می کند. همچنین برای خوش طعم شدن آب می توانید از آب لیمو تازه و تکه های میوه کمک بگیرید. 

۲.آب سلتزر

این نوشیدنی برای افراد دیابتی به شدت توصیه می شود. آب سلتزر گازدار نقش موثری در افزایش سلامتی بیماران دیابتی دارد. آب سلتزر، چای و آب لیمو تازه به افزایش میزان انرژی در طول روز کمک خواهد کرد. تنها نوشیدنی گازدار مجاز برای افراد دیابتی، آب سلتزر می باشد. این نوشیدنی باعث تنظیم قند خون در شرایط مختلف خواهد شد.
 

آب سلتزر نوشیدنی برای دیابتی ها

۳.چای

یکی از بهترین نوشیدنی برای دیابتی ها چای می باشد؛ زیرا نقش موثری در کنترل قند خون دارد. این نوشیدنی باعث بهبود عملکرد کلیه ها شده و در نهایت قند اضافی از طریق ادرار دفع می شود. چای به عنوان یک نوشیدنی مناسب برای بیماران دیابتی شناخته شده است. همچنین این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف می باشد، که به حذف رادیکال های آزاد در بدن کمک بسیار زیادی می کند. اسیدهای موجود در چای نقش موثری در کنترل قند خون دارند. البته تمام این موارد به شرط این است که از قند و شیرین کننده ها استفاده نکنید.
 

۴.قهوه بدون شیرینی

از دیگر نوشیدنی های مجاز برای افراد دیابتی می توان به قهوه بدون شیرینی اشاره نمود. این قهوه باعث افزایش متابولیسم و سوخت ساز بدن می شود. قهوه همچنین نقش موثری در کنترل علائم بیماری نوع یک و دو دارد. خواص قهوه بیشمار است، با این نوشیدنی می توانید سلامتی را به معنای واقعی تجربه کنید. افراد مبتلاء به دیابت با قهوه بدون شیرینی می توانند وزن خود را نیز کنترل کنند.

نکته: هنگام مصرف این نوشیدنی به هیچ عنوان از شیرین کننده های مصنوعی نباید استفاده کنید. تحت چنین شرایطی بدن وارد چالش جدیدی خواهد شد.
 

۵.آب سبزیجات ارگانیک

از دیگر نوشیدنی های مجاز برای بیماران دیابتی می توان به آب سبزیجات اشاره نمود. آب کرفس، آب اسفناج، آب خیار و… برای افراد دیابتی به شدت توصیه می شوند. بدن افراد مبتلاء به این بیماری نیازمند ویتامین و مواد معدنی مختلف می باشد. برای تامین نیازهای اولیه بدن می توانید از آب سبزیجات ارگانیک کمک بگیرید. تحت چنین شرایطی بدن می تواند سلامت جسمی را به معنای واقعی تجربه کند. همچنین آب سبزیجات به تامین آب از دست رفته بدن نیز کمک بسیار زیادی خواهد کرد. آب کرفس همچنین در دسته نوشیدنی تقویت قلب قرار می گیرد.

آب سبزیجات نوشیدنی برای دیابتی ها

۶.شیر نارگیل

از دیگر نوشیدنی های مجاز برای افراد دیابتی می توان به شیر نارگیل اشاره نمود. شیرنارگیل، شیر گیاهی است که می تواند جایگزین مناسبی برای شیرحیوانی باشد. این شیر ارگانیک می تواند به تنظیم قند خون و تامین نیازهای اولیه بدن کمک بسیار زیادی کند. برخلاف تمامی باورهای رایج این شیر حاوی لاکتوز نیست. بر اساس داده های علمی جدید لاکتوز می تواند باعث افزایش قند خون در بدن شود. بهترین جایگزین شیر برای افراد دیابتی، شیر نارگیل می باشد.

این نوشیدنی خوشمزه حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است. پروتئین به راحتی می تواند فعالیت های بدنی را کنترل کند.
 

۷.اسموتی سبز

از دیگر نوشیدنی های محبوب و پرطرفدار می توان به اسموتی سبز که به آن نوشیدنی کلروفیل نیز می گویند اشاره کرد. اسموتی سبز حاوی مقدار قابل توجهی فیبر و ویتامین می باشد. این نوشیدنی از دهیدراته شدن بدن جلوگیری خواهد کرد. همچنین نقش موثری در بهبود و کنترل علائم مربوط به دیابت دارد. این اسموتی از ترکیب آب کرفس، اسفناج، خیار و یک قاشق غذاخوری لیمو تازه تهیه می شود. برای افزایش میزان انرژی هنگام فعالیت های ورزشی می توانید از اسموتی سبز کمک بگیرید.

۸.لیموناد بدون شکر

برای کنترل میزان قند خون خود می توانید لیموناد بدون شکر را در رژیم روزانه خود قرار دهید. برای درست کردن این لیموناد به آب سلتزر و چند عدد لیمو تازه احتیاج دارد. این لیموناد خوشمزه در روزهای گرم سال می تواند به رفع عطش کمک بسیار زیادی کند. این نوشیدنی محبوب را می توانید با آب آشامیدنی نیز تهیه کنید. به هیچ عنوان از شیرین کننده های مصنوعی نظیر شکر نباید استفاده کرد.
 

۹.کامبوجا

از دیگر نوشیدنی های خوش طعم و اصیل برای بیماران دیابتی می توان به کامبوجا اشاره نمود. کامبوجا از تخمیر چای سبز یا سیاه به دست می آید. این نوشیدنی سرشار از پروبیوتیک های طبیعی است، که به تنظیم فعالیت گوارشی کمک بسیار زیادی می کنند. کامبوجا کربوهیدرات بسیار کمی دارد و باعث کنترل فعالیت های بدنی می شود.

این نوشیدنی خوشمزه موجب ترشح هورمون دوپامین بیشتر در مغز خواهد شد. این هورمون نقش موثری در افزایش میزان انرژی در طول روز دارد.
هشدار: بیماران دیابتی نوشیدنی کامبوجا را باید بدون شیرین کننده های مصنوعی میل کنند. در غیر این صورت قند خون بدن افزایش پیدا خواهد کرد.
 

۱۰.چای سبز

بهترین نوشیدنی برای کاهش میزان قند خون چای سبز می باشد. اگر به دنبال یک راهکار خانگی و بدون ریسک برای کنترل قند خون خود هستید؛ حتما از چای سبز کمک بگیرید. از جمله خواص چای سبز این است که باعث تنظیم قند خون در بیماران دیابتی خواهد شد. میزان کالری و کربوهیدرات موجود در این نوشیدنی بسیار محدود است. به طوری که مصرف مداوم آن موجب افزایش قند خون نخواهد شد.
 

۱۱.دمنوش بابونه

بارها در کتب طب سنتی ایرانی و چینی دمنوش بابونه به عنوان یک پایین آورنده قند خون معرفی شده است. از خواص بابونه این است که به تنظیم قند خون در یک بازه زمانی کوتاه مدت کمک خواهد کرد. همچنین این دمنوش اصیل ایرانی باعث بهبود عملکرد بدن در شرایط مختلف خواهد شد. به طوری که بدن عملکرد بهتری را از خود نشان می دهد.
 

۱۲.چای ترش

از دیگر نوشیدنی های ارگانیک و طبیعی که موجب کنترل قند خون می شود؛ می توان به چای ترش اشاره نمود. این چای موجب کاهش فشار خون و التهاب در بدن خواهد شد. این نوشیدنی ارگانیک می تواند موجب حذف رادیکال های آزاد در بدن شود. همچنین نقش موثری در حفظ سلامت قلب و عروق دارد. از دیدگاه کارشناسان تغذیه قرار دادن چای ترش در رژیم غذایی بلامانع می باشد.
 

۱۳.چای دارچین

از دیگر نوشیدنی های مجاز برای بیماران دیابتی می توان به چای دارچین اشاره کرد. این نوشیدنی نقش موثری در کنترل و پیشگیری از بیماری دیابت دارد. با مصرف مداوم این چای می توانید قند خون خود را کنترل کنید. همچنین چای دارچین را باید پیش از غذا میل کرد. تحت چنین شرایطی قند خون بدن در طول روز قابل کنترل خواهد بود.

چای دارچین بهترین نوشیدنی برای دیابتی ها


 

۱۴.چای زردچوبه

بر اساس داده های اطلاعاتی جدید چای زردچوبه می تواند میزان التهاب و قند خون بدن را کنترل کند. این چای به عنوان یک اکسیر طبیعی در جهت کنترل قند خون شناخته می شود. برای درست کردن این نوشیدنی باید چای سیاه و زردچوبه را ترکیب کنید. چای زردچوبه به بهبود عملکرد سیستم گوارشی نیز کمک بسیار زیادی خواهد کرد.ازچای زردچوبه به عنوان پرخاصیت ترین چای جهان یاد می کنند.

اغلب بیماران دیابتی از بیماری های گوارشی رنج می برند. برای کنترل چنین بیماری هایی می توانید چای زردچوبه را میل کنید.

 

کد خبر 55280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =