تشدید نظارت و بازرسی بر بازار لبنیات تا اعلام قیمت های جدید / خودداری از تولید محصولات با افزودنی ها برای دور زدن قیمت های تنظیم بازاری

مدیر کل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: منتظر اعلام قیمت ۴ قلم فرآورده‌ لبنی تنظیم بازار از سوی سازمان حمایت هستیم و بازرسان در سراسر کشور با هرگونه افزایش قیمت خود سرانه برخورد قانونی می کنند.

مسعود امرالهی مدیر کل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس» در خصوص اظهارات مطرح شده از سوی دبیر انجمن صنایع لبنی مبنی بر آزاد سازی قیمت لبنیات گفت: طبق قانون مرجع رسمی تعیین و اعلام قیمت، سازمان حمایت است و تا کنون هیچ مصوبه ای مبنی بر تعیین اقلام اساسی صنایع لبنی توسط بخش خصوصی ابلاغ نشده است.

وی افزود: طی هفته‌های گذشته قیمت شیر خام نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت. در حال حاضر منتظر اعلام قیمت ۴ قلم فرآورده‌های لبنی تنظیم بازار از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هستیم. 

مدیر کل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: تغییر قیمت این ۴ قلم تنظیم بازار که شامل پنیر UF ۴۰۰ گرمی، ماست دبه ۲.۵ کیلو گرمی، شیر یک لیتری کم چرب و شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی می‌شود هنوز به ما اعلام نشده است و ملاک عمل ربای ما قیمت های مصوب قبلی است.

وی تصریح کرد: عرضه محصولات لبنی طبق قیمت های قبل و تا زمان اعلان قیمت جدید رصد می شود و تولید کنندگان موظفند ۴ قلم تنظیم بازاری را تا حد نیاز مکفی بازار تامین و از تولید محصولات با افزودنی هایی نطیر ویتامین دی ۳ و همچنین ای اس ال برای دور زدن قیمت های تنظیم بازاری خودداری نمایند.

امرالهی خاطرنشان کرد: به منظور حفظ ثبات و آرامش در بازار مصرف لبنیات به تمامی بازرسان سراسر کشور ابلاغ شده است که با هر گونه افزایش قیمت خودسرانه و غیر قانونی محصولات لبنی و همچنین کاهش عرضه در بازار برخورد قانونی کنند.

کد خبر 55325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =