شركت تك ماكارون طبق برنامهريزیهاي صورت گرفته موفق شده تا 90 درصد ظرفيت اسمي خود توليد داشته باشد و از همان ابتدا با توجه و تمركز به بازارهاي صادراتي محصولي را بر اساس استانداردهاي روز اروپا توليد كرده است.
بخشی از صحبت های جناب آقاي علي محمد صادقيان نايب رئيس هيات مديره و مدير بازرگاني شركت تك ماكارون در گفتوگو با "روزنامه دنیای اقتصاد "به مناسبت روز ملی صادرات را در این قسمت می خوانید:
* آیا شرکت تک ماکارون در زمینه صادرات فعال بوده است یا خیر ؟ چنانچه در این زمینه فعال است توضیحات ارائه نمائید؟
این شرکت از همان بدو تاسیس در بازار صادراتی با حضور در نمایشگاه های بین المللی با توجه و تمرکز بر کیفیت محصولات توانست نامش را بین تولید کنندگان جهانی مطرح نماید و در سال اخیر با برنامه ریزی های مدون توانسته این حضور را پر رنگ تر نماید و در حال حاضر مقدار و تعداد زیادی از محصولات خود را صادر نماید. هدف اصلی کشورهای خاورمیانه و بازار آفریقا و کشورهای همجوار می باشد. شرکت تکماکارون در راستای روند توسعه بازار صادرات خود توانسته حضور پررنگی در بازار آسیا شرقی داشته باشد و در ماههای اخیر با حضور در بازار قاره استرالیا و آمریکا این روند رو به رشد بازار خود را ادامه و گستردهتر نموده است.
از مزایای صادراتی تک ماکارون می توان پاسخ گویی به سلیقه های متنوع را در اقصی نقاط جهان نام برد .تنوع محصولات تنوع وزن و حجم، بسته بندی های سفارشی و طراحی زیبا و دارا بودن کلیه گواهینامه های کیفی و مدیریتی ما را در این امر یاری می کنند .
* نقش بانک ها را در روند توسعه ای شرکتهای تولیدی و صادراتی چگونه ارزیابی می کنید؟
بانکها می توانند نقش بسزایی داشته باشند با توجه به تحریم هاي ایجاد شده در چند سال اخیر لطمات جبران ناپذیر به شرکتهایی که در بازار صادراتی حضور داشته اند وارد شده که نمونه آن نحوه پرداخت و دریافت پول می باشد با توجه تحریم هاي صادراتي هر گونه گشایش LC توسط مشتریان با مشکل روبرو گردیده و بار مضاعف به مشتریان صادرات تحميل شده است ، در حال حاضر مشتریان می بایست وجوه محصولات را به صورت نقدی به حساب تولید کننده در خارج از کشور واریز نماید که این امر موجب گردیده که مشتریان هزینه بالایی پرداخت و مدت زمان طولانی صبر نمایند تا کالا به دستشان برسد، همچنین ریسک و سوخت دریافت پول توسط کارخانجات که از طریق صرافی به حساب آنها واریز می گردد را بالا برده و ضمنا" هزینه های زيادي جهت انتقال پول توسط شرکت می بایست پرداخت شود که این امر موجب گردید رقبای خارجی در بازار رقابتی از این عوامل ساده و نه چندان پیچیده بعنوان امتیاز استفاده نمود و به راحتی مشتریان که با زحمت بدست آمده اند راحت از دست بروند.
بخشی از صحبت های جناب آقاي علي محمد صادقيان نايب رئيس هيات مديره و مدير بازرگاني شركت تك ماكارون در گفتوگو با "روزنامه دنیای اقتصاد "به مناسبت روز ملی صادرات را در این قسمت می خوانید:
* آیا شرکت تک ماکارون در زمینه صادرات فعال بوده است یا خیر ؟ چنانچه در این زمینه فعال است توضیحات ارائه نمائید؟
این شرکت از همان بدو تاسیس در بازار صادراتی با حضور در نمایشگاه های بین المللی با توجه و تمرکز بر کیفیت محصولات توانست نامش را بین تولید کنندگان جهانی مطرح نماید و در سال اخیر با برنامه ریزی های مدون توانسته این حضور را پر رنگ تر نماید و در حال حاضر مقدار و تعداد زیادی از محصولات خود را صادر نماید. هدف اصلی کشورهای خاورمیانه و بازار آفریقا و کشورهای همجوار می باشد. شرکت تکماکارون در راستای روند توسعه بازار صادرات خود توانسته حضور پررنگی در بازار آسیا شرقی داشته باشد و در ماههای اخیر با حضور در بازار قاره استرالیا و آمریکا این روند رو به رشد بازار خود را ادامه و گستردهتر نموده است.
از مزایای صادراتی تک ماکارون می توان پاسخ گویی به سلیقه های متنوع را در اقصی نقاط جهان نام برد .تنوع محصولات تنوع وزن و حجم، بسته بندی های سفارشی و طراحی زیبا و دارا بودن کلیه گواهینامه های کیفی و مدیریتی ما را در این امر یاری می کنند .
* نقش بانک ها را در روند توسعه ای شرکتهای تولیدی و صادراتی چگونه ارزیابی می کنید؟
بانکها می توانند نقش بسزایی داشته باشند با توجه به تحریم هاي ایجاد شده در چند سال اخیر لطمات جبران ناپذیر به شرکتهایی که در بازار صادراتی حضور داشته اند وارد شده که نمونه آن نحوه پرداخت و دریافت پول می باشد با توجه تحریم هاي صادراتي هر گونه گشایش LC توسط مشتریان با مشکل روبرو گردیده و بار مضاعف به مشتریان صادرات تحميل شده است ، در حال حاضر مشتریان می بایست وجوه محصولات را به صورت نقدی به حساب تولید کننده در خارج از کشور واریز نماید که این امر موجب گردیده که مشتریان هزینه بالایی پرداخت و مدت زمان طولانی صبر نمایند تا کالا به دستشان برسد، همچنین ریسک و سوخت دریافت پول توسط کارخانجات که از طریق صرافی به حساب آنها واریز می گردد را بالا برده و ضمنا" هزینه های زيادي جهت انتقال پول توسط شرکت می بایست پرداخت شود که این امر موجب گردید رقبای خارجی در بازار رقابتی از این عوامل ساده و نه چندان پیچیده بعنوان امتیاز استفاده نمود و به راحتی مشتریان که با زحمت بدست آمده اند راحت از دست بروند.
نظر شما