دبیر کل کانون صنایع غذایی از ارایه پیشنهاد تولیدکنندگان مواد غذایی به معاون اجرایی رئیس جمهور برای تغییر شیوه درج قیمت بر روی این محصولات خبر داد.
کاوه زرگران در گفت و گو با فارس اظهار داشت: در پیشنهادی که از سوی تولیدکنندگان مواد غذایی به دولت ارایه شده است، تغییر نحوه قیمتگذاری مواد غذایی را خواستار شدهایم و بر این اساس، پیشنهاد کردیم که به جای درج قیمت مصرف کننده بر روی کالا، قیمت درب کارخانه بر روی محصول درج شود.
وی ادامه داد: پیشنهاد ما به شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس ستاد تنظیم بازار این است که قیمت درب کارخانه بر روی کالاها قید شود.
زرگران با بیان اینکه در حال حاضر محصولات غذایی با قیمت مصرف کننده عرضه میشوند، توضیح داد: هزینه توزیع محصولات غذایی و سود فروشنده در دنیا 18 تا 21 درصد است و ساختار توزیع کشورهای دیگر معمولاً به صورت فروشگاههای بزرگ تنظیم شده و توزیع مویرگی کالا صورت نمیگیرد.
وی ادامه داد: این در حالی است که در ایران به دلیل کوچک بودن مراکز عرضه کالا، توزیع کالا هزینهبر است و فروشندگان نیز سود بیشتری را درخواست میکنند و خواستار دریافت سود 50 درصدی هستند.
وی افزود: به همین دلیل، مواد غدایی در ایران 25 درصد گرانتر به دست مصرف کننده میرسد.
دبیرکل کانون صنایع غذایی اظهار داشت: برای حل این مشکل، پیشنهاد درج قیمت درب کارخانه بر روی کالا را به دولت ارایه کردیم تا فروشندگان در عرضه محصول با یکدیگر رقابت کنند.
وی با بیان این که معمولاً تخفیفهای فصلی در همه جای دنیا برای مصرفکنندگان اعمال میشود، گفت: به دلیل نظام غلط موجود در ایران، مراکز کوچک عرضه کالا، این تخفیفها را برای خودشان لحاظ میکنند و به مشتری منتقل نمیکنند.
وی با اشاره به عرضه برخی مواد غدایی در فروشگاههای زنجیرهای با تخفیف، گفت: قیمت تمام شده صنعت غذا کاهشی نداشته و فقط در برخی موارد مانند قیمت جهانی روغن نباتی، نوساناتی داشتیم اما در نهایت هزینه تولید، این کاهش را جبران میکند و به همین دلیل تغییر قیمتی صورت نگرفته است.
کاوه زرگران در گفت و گو با فارس اظهار داشت: در پیشنهادی که از سوی تولیدکنندگان مواد غذایی به دولت ارایه شده است، تغییر نحوه قیمتگذاری مواد غذایی را خواستار شدهایم و بر این اساس، پیشنهاد کردیم که به جای درج قیمت مصرف کننده بر روی کالا، قیمت درب کارخانه بر روی محصول درج شود.
وی ادامه داد: پیشنهاد ما به شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس ستاد تنظیم بازار این است که قیمت درب کارخانه بر روی کالاها قید شود.
زرگران با بیان اینکه در حال حاضر محصولات غذایی با قیمت مصرف کننده عرضه میشوند، توضیح داد: هزینه توزیع محصولات غذایی و سود فروشنده در دنیا 18 تا 21 درصد است و ساختار توزیع کشورهای دیگر معمولاً به صورت فروشگاههای بزرگ تنظیم شده و توزیع مویرگی کالا صورت نمیگیرد.
وی ادامه داد: این در حالی است که در ایران به دلیل کوچک بودن مراکز عرضه کالا، توزیع کالا هزینهبر است و فروشندگان نیز سود بیشتری را درخواست میکنند و خواستار دریافت سود 50 درصدی هستند.
وی افزود: به همین دلیل، مواد غدایی در ایران 25 درصد گرانتر به دست مصرف کننده میرسد.
دبیرکل کانون صنایع غذایی اظهار داشت: برای حل این مشکل، پیشنهاد درج قیمت درب کارخانه بر روی کالا را به دولت ارایه کردیم تا فروشندگان در عرضه محصول با یکدیگر رقابت کنند.
وی با بیان این که معمولاً تخفیفهای فصلی در همه جای دنیا برای مصرفکنندگان اعمال میشود، گفت: به دلیل نظام غلط موجود در ایران، مراکز کوچک عرضه کالا، این تخفیفها را برای خودشان لحاظ میکنند و به مشتری منتقل نمیکنند.
وی با اشاره به عرضه برخی مواد غدایی در فروشگاههای زنجیرهای با تخفیف، گفت: قیمت تمام شده صنعت غذا کاهشی نداشته و فقط در برخی موارد مانند قیمت جهانی روغن نباتی، نوساناتی داشتیم اما در نهایت هزینه تولید، این کاهش را جبران میکند و به همین دلیل تغییر قیمتی صورت نگرفته است.
نظر شما