قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت با بیان اینکه کسانی که فاقد نمایندگی فروش هستند، حق نصب تابلوهای تبلیغاتی برای برندها را ندارند، تأکید کرد: با فروشگاه‌هایی که فاقد نمایندگی هستند، برخورد می‌کنیم.

مجتبی خسروتاج ایجاد فضای رقابتی را مناسب‌ترین عنصر در بحث ارتقای کیفیت دانست و افزود: هر واحد تولیدی برای ورود به بازار تلاش می‌کند نامی برای محصول خود انتخاب کند اما برندها در فرایند تبلیغاتی و ارتقای کیفیت ایجاد می‌شود.

وی درباره علت افزایش برندهای تقلبی اظهار داشت: وقتی مصرف کننده چند بار کالا را مورد استفاده قرار داد و متوجه شد آن‌طور که تبلیغ می‌شود، نیست، از مصرف آن کالا منصرف می‌شود.

خسروتاج تعرفه بالای برخی محصولات وارداتی را منجر به بروز پدیده قاچاق بیان کرد و گفت: شرکت‌های خارجی برای به مصرف رساندن کالای سرمایه‌ای خود در بازارهای داخلی، باید نمایندگی‌های خود را به ثبت برسانند ولی ثبت نمایندگی کالای مصرفی بوروکراسی وسیعی را می‌طلبد.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت با بیان اینکه کسانی که فاقد نمایندگی فروش هستند، حق نصب تابلوهای تبلیغاتی برای برندها را ندارند، ادامه داد: «این مسئله زمینه‌ای شده تا تابلوی یک برند را نصب کنند و کنار آن به مقوله قاچاق بپردازند».

خسروتاج تصریح کرد: در قالب چارچوب‌های قانونی با آن دسته از فروشگاه‌هایی که اصالت ندارند و فاقد نمایندگی هستند، برخورد می‌کنیم و هماهنگی‌های لازم با اتاق بازرگانی نیز انجام شده است.
کد خبر e38e750c48d84f35923ee79d370a1092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =