مواد غذایی> يك مغازه بنفش، صورتي و زرشكي كه هنوز هم حال و هواي قديمي و اصيل خود را حفظ كرده و فضاي داخلي آن حتي يخچال‌هايش هنوز هم حال و هواي سال 1352 را دارد دل اهالي وزرا با خود همراه كرده است. شيريني‌فروشي وزرا يا همان ويول سابق (Vivel) هنوز براي مشتريان قديمي و خاص خود كه آنان را به 42 سال پيش مي‌برد، همان ارزش را دارد كه 42 سال پيش براي مردمان همين محله داشته است.

اين شيريني‌فروشي در خيابان وزرا قرار گرفته و با رايحه و بوي معطر و بي‌نظير شيريني‌هاي با كيفيت و خاص و خوشمزه‌اش، هنوز هم ذهن و روح هر رهگذري را به 42 سال پيش كه اولين سال تاسيسش بود، مي‌برد. نقطه قوت اين شيريني‌فروشي در ارائه محصولات تازه با استفاده از مواد به‌روز و همچنين حضور پرسنل خون‌گرم و مهربان كه نظر هر مشتري را به خود جلب مي‌كند.

«ويول» در زبان فرانسه به معناي بنفش ملايم است كه سمبلي از آرامش محسوب مي‌شود. ويول وزرا با كيك سبز معروف خود در بين طرفدارانش جا افتاده است. همه مشتريان «ويول» مي‌دانند كه اين كيك، از كرم‌خامه فرانسوي، بيسكويت كيك اتريشي و مارسيپان (خمير بادام) اتريشي تشكيل شده است. ديگر محصول خوشمزه ويول، شيريني ناپلئوني است كه از خمير لايه‌اي فرانسوي به همراه كرم‌خامه فرانسوي تشكيل شده و شهرتش را مديون ديزاين و تزئين فوق‌العاده نوستالژيك و قديمي دهه 50 است كه در ميان مشتريان اهميت خاصي دارد.

زولبيا و باميه مخصوص ويول

نكته بسيار مهم اينكه «ويول» وزرا در ماه مبارك رمضان محصولات ويژه‌اي براي مشتريان روزه‌دارخود فراهم كرده كه شامل زولبيا و باميه و گوش‌فيل خوش‌رنگ و خوش‌طعمش، گاتا و همچنين شيريني سپهسالاري است. از ديگر ويژگي‌هاي خوشمزه «ويول»، باقلوا و سوهان‌هاي عسلي مخصوص آن است كه در ايام عيد نوروز عرضه مي‌شود. «ويول» برعكس قنادي‌هاي رنگارنگ امروزي، طعم و رنگ و بوي اصيل شيريني ايراني را همچنان در اختيار مشتريان خود گذاشته و با روي گشاده از طرفداران خود استقبال مي‌كند.

تلفن: 88715377

نشاني: خيابان خالداسلامبولي (وزرا)، بالاتر از سينما كانون، جنب بانك‌ ملي

منبع:تیتر20
کد خبر e4495bdb2bbe41eab714deb795f149b3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساره ایوزیان ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    2 0
    سلام. من ایوزیان هستم دختر صاحب قنادی وطول. خواستم به عرضتون برسونم که افتتاح وطول سال 46 انجام شده. اول بعنوان کافه تریا قنادی و بعدتر قنادی. ممنون از توجهتون.