به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، پیش از ورود رسمی به حوزه تجارت در کنار پدر به پیشه کشاورزی اشتغال داشت و از سال ۱۳۳۲ همراه با وی در یک کارگاه کوچک در شهر مراغه فرآوری خشکبار را آغاز کرد. از سال ۱۳۳۹ بهعنوان نسل دوم خانواده رحمانی با توسعه کسبوکار به فعالیتهای این تجارت خانوادگی رونق بخشید. از ابتدای دهه ۴۰ با آغاز صادرات خشکبار به اتحاد جماهیر شوروی، کسبوکارش را توسعه داد.
حاج محسن رحمانی از دهه ۷۰ با صادرات محصولات خشکبار به ۹۳ کشور جهان روح تازهای به بازار کشمش ایران در پهنه جهانی دمید و موفق به کسب دهها جایزه ملی و بینالمللی شد و چهار دوره لوح سپاس صادر کننده نمونه را از دست رؤسای جمهور وقت دریافت کرد.
ایشان زمینههای عرضه خشکبار به مصرفکننده نهایی را با نام تجاری مانی در ایران، کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا فراهم کرد و بنیانگذار شکل مدرنی از تولید، فرآوری و صادرات خشکبار در ایران شد.
در سال ۱۳۹۶ توسعه محصولات مواد غذایی سلامتمحور را بنیاد نهاد و با سرمایهگذاریهای عظیم و جمع کردن برترین متخصصان کشور به تأسیس چهار کارخانه مجهز در مراغه، بناب و یک کارخانه در زنجان به یکی از پیشروان صنعت کشور تبدیل شد.
امروز گروه رحمانی با پنج نام تجاری زیرمجموعه خود: مانی، رحمانی، کاریز، رستنی و گلوردی در بازار داخلی و بینالمللی حضور فعال دارد.
حاجمحسن رحمانی همواره به توسعه پایدار، حفاظت از محیط زیست و شناساندن نام بلند ایران در جهان اعتقاد داشت و در کنار کسبوکار حرفهای در فعالیتهای خیرخواهانه نیز نقشی فعال ایفا میکرد.
به اعتقاد زندهیاد محسن رحمانی «در مسیر بیکران پیشرفت، فرهنگ و خاک ما، گنجینه ما است.»
حاج محسن رحمانی، کار آفرین نمونه، بنیان گذار برند مانی و یکی از خیرین به نام در ۸۶ سالگی در گذشت.
کد خبر 54352
نظر شما