زندگینامه غلامعلی سلیمانی (بنیانگذار و صاحب شرکت کاله)

صاحب شرکت کاله مرد خستگی ناپذیر ایران، غلامعلی سلیمانی (زاده ۲۵ خرداد ماه ۱۳۲۵ در آمل) + موسس گروه مواد غذایی سولیکو

شرکت کاله با فروش مواد غذایی و لبنی مختلف توانسته سهم قابل توجهی از بازار فروش را به خود اختصاص دهد. در این بین یکی از پرسش‌هایی که ذهن مخاطب را به خود درگیر کرده است؛ بیوگرافی صاحب کارخانه کاله می‌باشد. صاحب شرکت کاله مرد خستگی ناپذیر ایران، غلامعلی سلیمانی است. وی با ایجاد ترفندهای جدیدی در حوزه فروش توانست در کوتاه‌ترین زمان ممکن به عنوان یکی از شرکت‌های موفق ایرانی شناخته شود. رئیس شرکت کاله با ایجاد راهکارهای جدید و نوینی در حوزه فروش توانست هر محدودیتی را به یک فرصت طلایی تبدیل کند. موسس کاله با ایجاد راهکارهای راهبردی در زمینه فروش و تولید کالا توانسته بخش قابل توجهی از سفرهای ایرانی و حتی خارجی را به تولیدات خود اختصاص دهد.


زندگینامه غلامعلی سلیمانی (زندگی او از کودکی و تاسیس شرکت‌های مختلف)

موسس و صاحب اصلی شرکت کاله، آقای غلامعلی سلیمانی می‌باشد. آقای سلیمانی در ۲۵ خرداد سال ۱۳۲۵ چشم به جهان گشود. وی دوره کودکی و نوجوانی خود را در این شهر گذرانده است. همچنین ایشان در یک خانواده نسبتا پرجمعیت و با وضعیت اقتصادی متوسط متولد شده‌اند. گروه مواد غذایی سولیکو، برای اولین بار توسط آقای سلیمانی تاسیس شد. این گروه تولید نقش موثری در تامین مواد غذایی مورد نیاز جامعه ایرانی دارد. ایشان به دلیل شرایط اقتصادی نامطلوب دوران کودکی بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌اند.
 
از همان سنین کم ایشان فعالیت شغلی خود را آغاز کردند. با توجه به محدودیت‌های موجود در دهه ۳۰، آقای سلیمانی با جدیت تمام تحصیلات خود را ادامه داد. بر اساس گفته‌های خود ایشان در آخرین مصاحبه در کنار کار وی علاقه بسیار زیادی به درس و آموختن مطالب جدید دارد. تحصیلات اولیه دوران ابتدایی را نیز در یکی از مدارس دولتی شهر آمل به پایان رسانده است. ایشان در کنار درس با فعالیت در زمینه‌های شغلی مختلف از همان سنین کودکی از نظر مالی به خانواده خود کمک می‌کرد.

دوران نوجوانی و جوانی آقای سلیمانی

ایشان تحصیلات خود را تا مقطع راهنمایی نیز در شهر آمل ادامه دادند. وی به دلیل کار در مقطع دبیرستان دچار افت تحصیلی شد. در نهایت  با نمرات بسیار خوبی مقطع دبیرستان را نیز به اتمام رساند. آقای سلیمانی دو سال پشت کنکور مانده بودند. در نهایت در رشته ریاضی دانشگاه ملی سابق پذیرفته شد. ایشان تحصیلات خود تا مقطع لیسانس را در این دانشگاه ادامه داد. همچنین با بالاترین نمرات توانست این مقطع تحصیلی مهم را پشت سر بگذارد. آقای سلیمانی در یک خانواده تحصیلکرده چشم به جهان گشود. در اواسط دوران دانشجویی وی به صورت جدی فعالیت شغلی خود را آغاز کرد. در این دوران پدر ایشان به شدت مخالف بود. پدر آقای سلیمانی اعتقاد داشت، که باید فرزندش تمامی تمرکز خود را روی درس و تحصیل بگذارد.
در نهایت مخالفت‌های پدر فایده‌ای نداشت و ایشان فعالیت شغلی خود را آغاز کردند. پدر موسس شرکت کاله وکیل دادگستری بوده و مادر ایشان یک زن خانه دار ساده بوده است. ایشان در دوران تحصیل در دانشگاه بارها به دلیل عدم پرداخت شهریه بازخواست شده بودند. در نهایت برای رهایی از وضعیت موجود فعالیت شغلی خود را به صورت حرفه‌ای آغاز کردند. 

غلامعلی سلیمانی


زندگی کاری غلامعلی سلیمانی موسس شرکت کاله

پس از اتمام تحصیلات در مقطع لیسانس وی به سربازی رفت. در این دوران نیز برای امرار معاش در مدارس مختلف تدریس می‌کرد. پس از مدت زمان کوتاهی تصمیم گرفت، که برای تحصیل در رشته کامپیوتر به آمریکا مهاجرت کرد. در این بین دایی بزرگ آقای سلیمانی ایشان را منصرف کرد. به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب وی به دنبال آغاز یک فعالیت حرفه‌ای شغلی بود. در اولین گام تصمیم گرفت، که یک مغازه ساندویچ فروشی کوچک باز کند. در نهایت با مخالفت پدر و خانواده مواجه شد. این شرایط اقتصادی نابسامان برای آقای سلیمانی چالش‌های مختلفی را به وجود آورد. به طوری که آقای غلامعلی سلیمانی هر لحظه به فکر شروع یک فعالیت حرفه‌ای شغلی بود.
آقای سلیمانی در سال ۱۳۵۰ تا سال ۱۳۵۷ دو شرکت تاسیس کرد. شرکت اول با نام پارسیو معرفی شد و نام شرکت دوم مارکتینگ سرویس اند ریسرچ بود. برای تاسیس این شرکت‌ها از سفارت آمریکا در زمان وقت کمک گرفت. متاسفانه این دو شرکت نیز سود خاصی نداشتند. در نهایت پس از مدت زمان کوتاهی هر دو بسته شدند.

شروع فعالیت حرفه ای شغلی آقای غلامعلی سلیمانی

در نهایت پس از آزمون و خطای مشاغل مختلف به پیشنهاد یکی از دوستان و پس از ماه‌ها تحقیق شغل خرید و فروش کالباس را آغاز کرد. در اوایل سال ۱۳۶۰ سوسیس و کالباس از محبوبیت و میزان فروش بسیار بالایی برخوردار بودند. در نهایت ایشان در سال ۱۳۵۶ شروع به فروش کالباس در محل فعلی شرکت کاله کردند. صاحب اصلی این مکان خواهر بزرگ آقای سلیمانی بود، که به برادرش به مبلغ ۲۰ تومان در ماه اجاره داد. یکی از مشکلات اساسی ایشان در مسیر تولید و پخش سوسیس و کالباس خرید پودر سیر بود. در آن زمان قیمت هر کیلو پودر سیر ۲۸ تومان بود. در نتیجه ایشان تصمیم گرفتند؛ پودر سیر را از هند وارد کنند.
وی بودجه کافی برای خرید یک تن سیر نداشت؛ به همین علت به واسطه‌گری یکی از شرکت‌ها در گیلان توانست با قیمت مناسب ۷ تن پودر سیر خریداری کند. در این بین برای تامین بودجه وی با فردی شراکت را آغاز کرد. پس از مدت زمان کوتاهی شرکت به سود سه برابری رسیده بود. در این بین سلیمانی موفق به تسویه حساب و پایان شراکت شد. شریک بعدی ایشان آقای میکائیلیان بود، که یکی از دوستان ایشان نیز بودند. در نهایت به دلیل مخالفت همسر آقای میکائیلیان تصمیم گرفتند، که کارخانه را از آمل به تهران انتقال دهند. در نهایت پس از دریافت مجوز اولین کارخانه کالباس سازی آقای سلیمانی در تهران تاسیس شد.

صاحب شرکت کاله (راه اندازی و شروع فعالیت شرکت کاله)

صاحب شرکت کاله پس از عبور از شرایط بحرانی اقتصادی اقدام به تاسیس شرکت کاله کرد. وی زمین شرکت کاله را اولین بار از یکی از دوستانش اجاره کرد. در نهایت به دلیل تحریم‌های موجود در کشور موفق به خرید دستگاه‌های جدید برای خط تولید نشد. پس از مدت زمان کوتاهی نمونه‌های مشابه و دست دوم را توانست خریداری کند. آقای غلامعلی سلیمانی با یکی از دوستانش برای شروع فعالیت در زمینه تولید و عرضه لبنیات گفت‌ و گو کرد. در نهایت موفق به ثبت شرکت خود به نام سولیکو شد. در حال حاضر شرکت کاله با بیش از یک میلیون دلار فروش خالص سالیانه، یکی از مجموعه‌های تولیدی موفق در ایران می‌باشد. در سال ۲۰۱۴ کاله به عنوان ۴۸ شرکت موفق در زمینه تولید مواد غذایی معرفی شد. بر اساس جدیدترین بررسی‌های به عمل آمده؛ بیش از ۱۵۰۰۰ نیروی انسانی فعال به صورت مستقیم با این شرکت همکاری می‌کنند. شرکت کاله فعالیت خود را با تولید و فروش محصولات لبنی آغاز کرد.
هم اکنون این شرکت علاوه بر محصولات لبنی تولیدات مختلف دیگری نیز دارد. شرکت کاله نظارت مستقیم بر فرایند تولید و توزیع محصولات خود دارد.  

کد خبر 55006

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =