بررسی کامل خواص سرکه سیب برای لاغری ( بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای لاغری )

سرکه سیب با کاهش ترشح انسولین و در نتیجه افزایش حس سیری، به لاغر شدن افراد کمک خواهد کرد. (کاهش کلسترول و چربی دور شکم مهمترین خواص سرکه سیب برای لاغری)

سرکه سیب، از دیرباز یکی از مهم‌ترین اقلام در سبد غذایی ایرانیان کهن بوده است. مطالعات نشان داده است که می تواند در پروسه رژیم لاغری نیز موثر باشد. سرکه سیب با کاهش ترشح انسولین و در نتیجه افزایش حس سیری، به لاغر شدن افراد کمک خواهد کرد. سرکه سیب نتیجه ی تخمیر سیب، توسط انواعی از باکتری‌های مفید و قارچی تحت عنوان مخمر است.

در نتیجه ی فرایند تخمیر، قندهای موجود در این میوه به اسید سیتریک تبدیل شده است. اسید سیتریک، در فرایند چربی‌سوزی و افزایش متابولیسم فرد بسیار موثر است. علاوه بر خواص سرکه سیب برای لاغری، فواید بسیار آن برای پوست و مو نیز اثبات شده است و همین مسئله طرفداران زیادی را به سمت این ماده ارزشمند سوق داده است.

بررسی خواص سرکه سیب برای لاغری

در این بخش به بررسی مهم ترین خواص سرکه سیب برای لاغری و سلامتی اشاره می کنیم؛ با ما همراه باشید:

1. تسکین علایم سندرم پلی کیستیک زنان

سندرم پلی کیستیک، شامل مجموعه‌ای از عوارض به صورت سندرم است که بدن زنان را با تعویق در عادت ماهیانه یا لکه بینی بین دوره ای و همچنین جوش و رشد موهای زائد درگیر می‌کند. در این سندرم، تخمدان ها به طور اشتباه شروع به تولید مقدار غیر نرمال از آندروژن ها کرده و ظاهر شماتیک تخمدان ها را در تصاویر سونوگرافی پر از کیست نشان داده خواهند شد. مطالعه‌ای در سال 2013 میلادی انجام شد و طی آن مشخص گردید که زنان مبتلا به این سندرم در صورتی که به مدت حدود سه ماه از سرکه سیب در رژیم غذایی خود استفاده کنند، میزان علایم تا پنجاه و هفت درصد رو به بهبود خواهد رفت.

2. تنظیم قند خود و مدیریت صحیح آن

از دیگر خواص سرکه ی سیب برای لاغری می‌توان به کاهش قند خون اشاره کرد. اسید استیک موجود در آن به بهبود عملکرد بدن در جذب قند و ترشح انسولین می‌پردازد و همین مسئله به کاهش وزن فرد منجر خواهد شد. شایان ذکر است در صورتی که دیابت دارید؛ و یا به دلیل مقاومت به انسولین در حال مصرف داروهایی نظیر متفورمین و.... هستید؛ مصرف سرکه سیب را حتما با مشورت پزشک معالج تان انجام دهید.

3. کاهش کلسترول و چربی دور شکم مهمترین خواص سرکه سیب برای لاغری

با پرخوری و افزایش کالری دریافتی، بدن سعی در جمع کردن گلوکز ها به صورت چربی خواهد کرد. به همین دلیل به مرور زمان کبد افراد دچار اضافه وزن، چرب شده و ممکن است میزان کلسترول و تری گلیسیرید آنها از میزان مجاز رو به افزایش گذارد. اسید سیتریک موجود در سرکه سیب موجب افزایش کلسترول‌های خوب و کاهش تری گلیسریدها و کلسترول‌های بد خواهد شد و بدین ترتیب چربی‌های شکم و پهلو نیز کم کم آب خواهند شد.

خواص سرکه سیب برای لاغری


 4. بررسی خواص سرکه سیب با دارچین برای لاغری

دارچین، ادویه ای شگفت آور و بسیار ارزشمند با خواص ضد التهابی است. و در درمان مقاومت به انسولین و کاهش قند خون بسیار موثر است.  از طرفی همان طور که پیش تر توضیح داده شد، ترکیبات سرکه سیب، در مدیریت قند خون و کاهش چربی های بد کاربرد زیادی دارد. بنابراین معجون این دو ماده‌ی شفا بخش برای لاغری و کاهش وزن کمک زیادی را به شما خواهند کرد. توصیه می‌شود با مشورت پزشک معالج خود  1ق غ ادویه دارچین را با 1 ق غ سرکه سیب مخلوط کنید و آن را به یک لیوان آب بیفزایید و هر روز ناشتا بنوشید. این ترکیب موجب کاهش اشتها و تنظیم قند خون و کلسترول شما خواهد شد.

5. درمان کبد چرب و خواص سرکه ی سیب

کبد، یکی از مهم‌ترین ارگان‌های بدن بوده و متاسفانه بیماری‌های آن بدون علامت و خاموش است. کبد چرب، یکی از انواع بیماری‌های کبدی است که با تجمع چربی زیاد در آن ظاهر می شود. در صورتی که با این بیماری به موقع مقابله نشود، می‌تواند عواقب جدی و بسیار خطرناکی نظیر سیروز کبدی و نارسایی آن را در پی داشته باشد. یکی از مهم‌ترین خواص سرکه سیب ممانعت از تجمع چربی‌ها در کبد و دفع سموم از بدن است.

6. کمک به درمان مشکلات معده

اگر بعد از میل کردن غذاهای چرب و فست فودی دچار دل درد و یا سوزش سردل می شوید؛ مصرف سرکه سیب را بعد از غذا به همراه اب امتحان کنید. سرکه سیب، اسید مازاد معده را کاهش می دهد و به تسکین علائم ناراحتی گوارشی شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. البته توصیه می شود که از زیاده روی در مصرف آن نیز اجتناب کنید. چرا که سوء مصرف آن موجب عوارضی چون آسیب به مخاط معده و سوزش معدوی خواهد شد.

7. سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است

مصرف آن باعث سم زدایی از سیستم گوارشی و از بین بردن انواعی از میکروارگانیسم‌های آلوده کننده ی سیستم گوارشی خواهد شد. از طرفی می‌توان از آن به صورت موضعی نیز استفاده کرد و انواعی از عفونت های پوستی ناشی از میکروارگانیسم‌ها را در منزل درمان کرد. همچنین برای درمان اگزما و انواع جوش صورت نیز استفاده می‌شود. سرکه سیب قادر است PH پوست را به حالت نرمال برگرداند و همین مسئله موجب از بین رفتن میکروب های مسبب عفونت های پوست خواهد شد. شما می توانید مقداری از آن را با آب رقیق کرده و پوست درگیر عفونت یا جوش را با آن شستشو دهید.

بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای لاغری

یکی از مهم‌ترین سوالات افرادی که قصد کاهش وزن با استفاده از خواص سرکه سیب برای لاغری دارند؛ این است که:" بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای لاغری چه زمان هایی است؟". در پاسخ باید بگوییم که، هنوز محققین راجع به این مسئله با اجماع نظر کافی نرسیده‌اند؛ و هنوز این موضوع تحت بررسی است. اما پیشنهاد می‌شود یکی از روش های زیر را برای مصرف سرکه سیب با هدف لاغری برگزینید.

1. مصرف سرکه سیب در حالت ناشتا

این روش دارای فواید زیادی است. مثلا نوشیدن سرکه سیب قبل از صبحانه باعث سم زدایی سیستم گوارشی و افزایش حرکات روده شده و یبوست را تا حد قابل قبولی کاهش خواهد داد.

2. مصرف سرکه سیب قبل از خواب

بدن در حالت خواب شبانه مشغول ترمیم و بازسازی تمام سلول‌ها است. یکی دیگر از روش های بهره بردن از خواص سرکه سیب برای لاغری این است که آن را با آب ترکیب کرده و شب قبل از خواب آن را بنوشید. البته توصیه می‌شود که بعد از آن دهان را با مقدار مناسبی اب غرغره کنید. تا اسید موجود در سرکه سیب موجب آسیب به دندان‌های شما نشود. از طرفی اگر دچار ناراحتی معده یا رفلاکس شدیدی هستید میزان اب را افزایش دهید تا سرکه سیب تاثیر مضاعفی بر اسید معده شما نداشته باشد.
 
3.    مصرف سرکه سیب بعد از وعده غذایی
نوشیدن آن  بعد از غذا موجب تقویت هضم و جذب مواد غذایی شده و عملکرد سیستم گوارشی شما را بهبود خواهد بخشید. از طرفی اگر آن را قبل از وعده غذایی بنوشید، نیز موجب مدیریت ترشح انسولین و قند خون خواهد شد. و با افزایش حس سیری به لاغری شما کمک شایانی خواهد کرد. از طرفی شما می‌توانید با استفاده سرکه سیب یک سس رژیمی خوش طعم برای سالاد های خود تهیه کنید. برای این کار مقداری از سرکه سفید را با روغن زیتون و کمی نمک و فلفل مخلوط کرده و با سالاد نوش جان کنید.

کد خبر 55019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =