مهر تایید متخصصان تغذیه بر محصولات ویژه  زرماکارون 

نشست تخصصی جمعی از اساتید و متخصصان تغذیه کشور با مدیران تحقیق و توسعه شرکت زرماکارون  و مهر تایید بر کیفیت محصولات تولیدی این شرکت برگزار شد.

بنابرگزارش روابط عمومی گروه زر، استفاده از رویکردهای تغذیه‌ای خاص می‌تواند نقش مهمی در بهبود سلامت جامعه داشته باشد.  

شرکت زرماکارون یکی از زیر مجموعه های گروه صنعتی و پژوهشی زر  بر اساس رسالت اجتماعی خود و توجه ویژه به سلامت غذایی جامعه، سه محصول پروفیتو، هفت غله و وگانو را تولید و به بازار عرضه کرده است.

درهمین زمینه و با هدف آشنایی بیشتر با سه محصول ویژه زرماکارون که برای ورزشکاران، گیاه خواران و جامعه سلامت محور تولید می شود، جمعی از متخصصان تغذیه کشور با مدیران تحقیق و توسعه گروه تولیدی و غذایی زرماکارون نشست تخصصی برگزار کردند.

دکتر سید علی کشاورز استاد پیشکسوت دانشگاه و متخصص تغذیه دراین نشست صمیمی ضمن اشاره به تولیدات با کیفیت مواد غذایی در گروه زر گفت: هرسه محصول تولیدی زر ماکارون ارزش غذایی بالایی دارد و از ویژگی‌های پاستای پروفیتو میتوان به میزان بالای پروتئین (۲ برابر پاستای معمولی)، کیفیت بهتر پروتئینها، فیبر بیشتر (۸ برابر پاستای معمولی) و کربوهیدرات کمتر (۲۰ درصد کمتر از پاستای معمولی)، اشاره کرد.

دکتر کشاورز تصریح کرد : ترکیبات پاستای پروفیتو شامل آرد سمولینا، آرد یولاف (جوی دوسر)، کنسانتره پروتئین آب پنیر، ایزوله پروتئین نخود و فیبر گندم است.

همچنین مدیر تحقیق و توسعه زرماکارون ضمن ارائه توضیحاتی درباره سه محصول ویژه این شرکت  گفت :  

اختراع فرمولاسیون و فرآیند تولید پاستای پروفیتو، وگانو و هفت غله در زرماکارون به ثبت رسیده است و همچنین دو مقاله در ارتباط با این محصولات در مجله (ISI) انگلیسی Food Science and Nutrition در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است.

مدیر تحقیق و توسعه زرماکارون افزود: سهم مصرفی از پاستا در هر وعده غذایی ۵۵ گرم است و این میزان از مصرف پروفیتو معادل سه عدد سفیده تخم مرغ خواهد بود که برای عضله سازی می تواند در برنامه غذایی ورزشکاران قرار گیرد.

قندهاری گفت: نتایج مطالعات تغذیه ای نشان داده است که مصرف پروفیتو، برای افراد میانسال نیز بسیار مفید و در حفظ توده عضلانی آنها  کارساز است .

وی که به عنوان مدیر تحقیق و توسعه زرماکارون در حضور متخصان تغذیه کشور سخن می گفت،  درباره محصول وگانوی زرماکارون هم اضافه کرد: درتهیه پاستا وگانو از تخم دانه کتان (بعنوان منبع امگا ۳ گیاهی) استفاده شده است  و منابع زینک و ویتامین ب۱۲ هم در پاستا وگانو گنجانده شده است .

قندهاری همچنین با اشاره به پاستا هفت غله که یکی دیگراز محصولات ویژه  این شرکت است، گفت: پاستا هفت غله  از غلات مختلف مانند برنج، ذرت، جو دوسر و کینوآ تهیه شده است که  هم پروفایل آمینو اسیدی آن نسبت به پاستای معمولی بهبود یافته و هم دارای ریز مغذی ها زیادی است.

همچنین دکتر حسین ایمانی هیات علمی دانشگاه تهران و یکی از متخصصان حوزه تغذیه، با اشاره به محصولات ویژه زرماکارون گفت : فیبر موجود دراین پاستای هفت غله پنج برابر پاستای معمولی است و برای دستگاه گوارش مناسب است و منجر به ایجاد  احساس سیری میشود.

مهر تایید متخصصان تغذیه بر محصولات ویژه  زرماکارون 

کد خبر 55118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =