اقدام شجاعانه نماینده وزارت صمت در شورای عالی سلامت در حمایت از تولید و اشتغال صنعت غذا

مدیرکل دفتر صنایع غذایی و دارویی وزارت صمت در اقدامی شجاعانه با بیان اینکه القای واژه"کالای آسیب رسان" به تولیدات صنایع غذایی کشور که زیر نظر وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد تولید می شود توهین به دولت، تولیدکننده و مصرف کننده است، از امضای لیست کالاهای آسیب رسان شورای عالی سلامت امتناع کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، در سالی که توسط رهبر انقلاب با عنوان جهش تولید مزین شده است متاسفانه برخی رفتارها و اقدامات مدیران دولتی در امتداد اقدامات دولت های گذشته مانعی برای افزایش تولید و اشتغال کشور به شمار می رود. که از این رو می توان به تهیه لیستی با عنوان «کالاهای آسیب رسان» توسط دبیرخانه شورای عالی سلامت اشاره کرد که متاسفانه این میراث دولت های گذشته در سال ابتدایی دولت چهاردهم نیز به همان روال سابق در جریان است و این امر در حالی که صنعت غذایی کشور طی سال های اخیر با بهره گیری از فناوری روز دنیا به سمت تولید محصولات با کیفیت  ت رو سلامت محور حرکت کرده است، مانع بزرگی برای افزایش و حتی حفظ تولید در صنعت خوش نام غذایی کشور است.

در همین راستا پس از بحث های دقیق و کارشناسی دکتر نازنین داراب زاده مدیر کل صنایع غذایی و دارویی وزارت صمت و نماینده قانونی این وزارتخانه در جلسات شورای عالی سلامت و بدون در نظر گرفتن دلایل فنی و کارشناسی مطرح شده در جلسات شورای عالی سلامت، لیستی تحت عنوان کالای آسیب رسان تهیه می شود که نماینده وزارت صمت در اقدامی شجاعانه علاوه بر رد لیست تهیه شده و عدم امضای آن اعلام می دارد که این اقدام دبیرخانه شورای عالی سلامت در القای واژه "کالای آسیب رسان" به تولیدات صنایع غذایی کشور که زیر نظر وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد تولید می شود توهین به دولت، تولیدکننده و مصرف کننده است.

بنا بر این گزارش با توجه به موارد فوق، ضروری است تشکل ها و برندهای بزرگ صنایع غذایی به صورت هماهنگ و گسترده ضمن حمایت از موضع اصولی و کارشناسانه وزارت صمت در این زمینه، در راستای حفظ تولید و اشتغال، جلوگیری از  گرانی کالاها در پی پرداخت مالیات مضاعف و همچنین حفظ سبد کالای مناسب در سفره های مردم،حل این معضل را به صورت جدی دنبال کنند تا انگ تولید محصول آسیب رسان از  پیشانی صنعت غذا پاک شود.

کد خبر 55275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا TR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۵
    2 1
    کجای آن شجاعانه است. در تمام دنیا کالای آسیل رسان وجود دارد و به آن مالیات بیشتری تعلق می گیرد. الان در کشور سبگار در سطح قابل توجهی می شود و منافع ویژه اقتصادی دارد. آیا این موضوع رافع آسیب رسانی سبگار می شود؟ واقعا جای تعجب و تاسف دارد.‌
    • علی IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
      1 0
      همه دنیا غلط کردند. خود شهروند عقل داره و تصمیم می گیره از چه کالا یا خدمتی به چه میزان استفاده کنه. چهار تا کارمند تو این بوروکراسی فشل و فاسد چه کاره اند که تصمیم بگیرند مردم چه کار کنند؟