به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، محمدرضا اردیخانی مدیر عامل شرکت نوین زعفران در نشست تخصصی زعفران خاطرنشان کرد: موضوع تولید زعفران در سایر کشورهای جهان را می توان از زاویه ای جدید تحلیل کرد به طوری که افزایش تولید زعفران در سایر کشورها فقط جنبه تهدیدی ندارد بلکه می تواند به شناخته شدن محصول زعفران در دنیا کمک کند و اندازه بازار جهانی طلای سرخ را وسیع تر سازد.
وی مصداق آن را محصول پسته در گذشته دانست و اظهار داشت: با اینکه آمریکا و ترکیه رتبه اول و دوم تولید پسته جهان هستند و در میزان تولید از ایران پیشی گرفته اند اما حجم صادرات پسته ایران کاهش نداشته است چرا که این مهم سبب شده بازار جهانی پسته گسترش یابد لذا افزایش تولید زعفران در سایر کشورها نیز می تواند فرصتی برای گسترش بازار جهانی زعفران باشد و ما باید با افزایش کیفیت تولید داخلی خود را برای بهره مندی از این مهم آماده سازیم و از ظرفیت های پیش رو به نحو مناسبی استفاده نماییم.
اردیخانی در ادامه به اهمیت برندسازی زعفران ایران در جهان پرداخت و در راستای تولید و صادرات پایدار زعفران در جهان به ایجاد و تقویت برند ملی زعفران ایران تاکید کرد.
مدیرعامل نوین زعفران در این زمینه از برندیگ ملی دبی شکلات کشور امارات به عنوان یک نمونه موفق جدید نام برد که توانسته اندازه بازار ۹۰۰ میلیون دلاری ایجاد نماید و پیش بینی ها برای سال ۲۰۳۰ اندازه بازار ۱.۲ تریلیون دلاری برای دبی شکلات می باشد و با الگو برداری صحیح در زعفران نیز می توان با برندیگ ملی صحیح در عرصه جهانی افزایش صادرات پایدار زعفران ایران در دنیا را به ارمغان آورد.
نظر شما