کشاورزی> جلسه هم اندیشی وصول مطالبات بانک کشاورزی امروز یکشنبه 8 آذر با هدف بررسی عملکرد استان ها و شناسایی مشکلات و موانع موجود، ارائه راهکارهای نوین و موثر در امر وصول مطالبات معوق و مشکوک الوصول بانکی و معرفی روش های پیشگیرانه و اصولی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، در این جلسه که با حضور مدیران گروه های اعتبارات و وصول مطالبات،کارشناسان حوزه وصول مطالبات و کارشناسان حقوقی بانک کشاورزی و همچنین مدیرعامل و نمایندگان شرکت حامی مهر پیشگام برگزار شد، روح الله خدارحمی، عضو هیات مدیره بانک با اشاره به اهمیت و نقش حیاتی وصول مطالبات و گردش بهینه منابع در بقای موسسات مالی بالاخص بانک ها گفت: اعتبار یک موسسه مالی به توانایی در پرداخت است و برای کسب این قدرات بایستی سبد دارایی ها قدرت نقد شوندگی داشته باشند .
وی افزود: وصول موفق مطالبات و به تبع آن ریسک اعتباری مناسب، ناظر بر امنیت این موضوع است.
خدارحمی بابیان این که وصول پس از سررسید یا ضعف در وصول مطالبات ، کیفیت دارایی های بانک را کاهش می دهد، اظهار داشت: مطالبات مشکوک الوصول، دارایی است که فاقد اثر درآمدی و بی کیفیت است
وی افزود: دو دسته عوامل بیرونی و درونی در امر وصول مطالبات دخیل هستند اما به جای صرف وقت برای مدیریت عوامل بیرونی، بایستی توان خود را برای استفاده بهینه از امکانات موجود و اخذ بهترین تصمیمات در شرایط کنونی بسیج کنیم و با اقدام به موقع مشکلات را به تدریج کاهش دهیم.
خدارحمی با ذکر اینکه اهتمام در امر وصول مطالبات از موارد تاکید شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی است، تصریح کرد: باید به دنبال راه حل ها و ابتکارات جدید برای وصول مطالبات باشیم و ضعف های پیگیری را با هم فکری، بازنگری و هم اندیشی مرتفع کنیم.
وی در پایان سخنان خود توجه ویژه به اعتبار سنجی مشتریان اعتباری، بررسی اقتصادی و دقیق طرح ها، رعایت استانداردهای بانکی در زمینه سنجش خوش حسابی و توجه به توانایی ایفای تعهدات توسط مشتری در زمان پرداخت تسهیلات را از جمله راهکارهای پیشگیرانه برای توقف روند شکل گیری اعتبارات بد و کاهش مطالبات سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول بانکی برشمرد که رعایت آن در کنار بهبود روند پیگیری و اتخاذ شیوه های نوین وصول مطالبات، بسیار موثر و موفقیت آمیز خواهد بود.
بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه، گزارشی از آمار عملکرد مدیریت های بانک کشاورزی در استان ها در حوزه وصول مطالبات ارائه شد و سپس حاضران، طی جلسه پرسش و پاسخ به بحث و تبادل نظر در زمینه مشکلات و راهکارهای وصول مطالبات بانکی پرداختند.
به گزارش روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، در این جلسه که با حضور مدیران گروه های اعتبارات و وصول مطالبات،کارشناسان حوزه وصول مطالبات و کارشناسان حقوقی بانک کشاورزی و همچنین مدیرعامل و نمایندگان شرکت حامی مهر پیشگام برگزار شد، روح الله خدارحمی، عضو هیات مدیره بانک با اشاره به اهمیت و نقش حیاتی وصول مطالبات و گردش بهینه منابع در بقای موسسات مالی بالاخص بانک ها گفت: اعتبار یک موسسه مالی به توانایی در پرداخت است و برای کسب این قدرات بایستی سبد دارایی ها قدرت نقد شوندگی داشته باشند .
وی افزود: وصول موفق مطالبات و به تبع آن ریسک اعتباری مناسب، ناظر بر امنیت این موضوع است.
خدارحمی بابیان این که وصول پس از سررسید یا ضعف در وصول مطالبات ، کیفیت دارایی های بانک را کاهش می دهد، اظهار داشت: مطالبات مشکوک الوصول، دارایی است که فاقد اثر درآمدی و بی کیفیت است
وی افزود: دو دسته عوامل بیرونی و درونی در امر وصول مطالبات دخیل هستند اما به جای صرف وقت برای مدیریت عوامل بیرونی، بایستی توان خود را برای استفاده بهینه از امکانات موجود و اخذ بهترین تصمیمات در شرایط کنونی بسیج کنیم و با اقدام به موقع مشکلات را به تدریج کاهش دهیم.
خدارحمی با ذکر اینکه اهتمام در امر وصول مطالبات از موارد تاکید شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی است، تصریح کرد: باید به دنبال راه حل ها و ابتکارات جدید برای وصول مطالبات باشیم و ضعف های پیگیری را با هم فکری، بازنگری و هم اندیشی مرتفع کنیم.
وی در پایان سخنان خود توجه ویژه به اعتبار سنجی مشتریان اعتباری، بررسی اقتصادی و دقیق طرح ها، رعایت استانداردهای بانکی در زمینه سنجش خوش حسابی و توجه به توانایی ایفای تعهدات توسط مشتری در زمان پرداخت تسهیلات را از جمله راهکارهای پیشگیرانه برای توقف روند شکل گیری اعتبارات بد و کاهش مطالبات سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول بانکی برشمرد که رعایت آن در کنار بهبود روند پیگیری و اتخاذ شیوه های نوین وصول مطالبات، بسیار موثر و موفقیت آمیز خواهد بود.
بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه، گزارشی از آمار عملکرد مدیریت های بانک کشاورزی در استان ها در حوزه وصول مطالبات ارائه شد و سپس حاضران، طی جلسه پرسش و پاسخ به بحث و تبادل نظر در زمینه مشکلات و راهکارهای وصول مطالبات بانکی پرداختند.
نظر شما