شرکت ملی هواپیمایی اندونزی موسوم به «گارودا ایندونزیا» اعلام کرد: با هدف کاهش آلایندههای کربنی به زودی از سوختزیستی حاصل از روغن پالم استفاده میکند.
به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت ملی هواپیمایی اندونزی قصد دارد سوخت هواپیماهای خود را با سوختهای زیستی پایه روغن پالم ترکیب و استفاده کند. این اقدام به عنوان بخشی از طرح این شرکت در جهت کاهش تولید آلایندههای کربنی حاصل از هواپیماها اجرا میشود.
«نوویانتو هروپراتومو»، مدیر عملیاتی «گارودا ایندونزیا» میگوید: از ابتدای سال 2016 میلادی سوخت هواپیماهای این شرکت هواپیمایی با روغن پالم خام ترکیب میشود.
وی افزود: با امید به اینکه تولید سوختزیستی افزایش یابد میتوان انتظار داشت که قیمت آن نیز همانند قیمت سوخت جت باشد و به زودی قیمت آن حتی از سوخت جت پایینتر بیاید.
به گزارش ایسنا به نقل از مونگابی، هواپیمایی «گارودا» مدعی شد که این تصمیم برای کمک به محیط زیست اتخاذ شده اما دولت اندونزی به تازگی به منظور کاستن از میزان تقاضا برای سوخت معمولی به تبلیغ روغن پالم برای تولید سوختهای زیستی میپردازد.
«گارودا ایندونزیا» در حال حاضر سالانه یک میلیارد و 800 لیتر سوخت جت مصرف میکند و پیشبینی میشود که این میزان تا سال 2016 میلادی از دو میلیارد لیتر فراتر رود. سال گذشته دولت اندونزی چارچوبی را تعیین کرد که طبق آن تا سال 2016 میلادی در صنایع هوایی این کشور دو درصد سوخت زیستی استفاده شود و به نظر میرسد طرح پیشنهادی «گارودا» که منتهی به مصرف 36 میلیون لیتر سوخت زیستی میشود در تحقق این چارچوب موفق باشد.
با این حال طرفداران محیط زیست معتقدند استفاده از سوختهای زیستی حاصل از روغن درخت نخل یا همان پالم پاکتر از سوختهای فسیلی نیستند و حجم زیادی کربن تولید میکنند.
به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت ملی هواپیمایی اندونزی قصد دارد سوخت هواپیماهای خود را با سوختهای زیستی پایه روغن پالم ترکیب و استفاده کند. این اقدام به عنوان بخشی از طرح این شرکت در جهت کاهش تولید آلایندههای کربنی حاصل از هواپیماها اجرا میشود.
«نوویانتو هروپراتومو»، مدیر عملیاتی «گارودا ایندونزیا» میگوید: از ابتدای سال 2016 میلادی سوخت هواپیماهای این شرکت هواپیمایی با روغن پالم خام ترکیب میشود.
وی افزود: با امید به اینکه تولید سوختزیستی افزایش یابد میتوان انتظار داشت که قیمت آن نیز همانند قیمت سوخت جت باشد و به زودی قیمت آن حتی از سوخت جت پایینتر بیاید.
به گزارش ایسنا به نقل از مونگابی، هواپیمایی «گارودا» مدعی شد که این تصمیم برای کمک به محیط زیست اتخاذ شده اما دولت اندونزی به تازگی به منظور کاستن از میزان تقاضا برای سوخت معمولی به تبلیغ روغن پالم برای تولید سوختهای زیستی میپردازد.
«گارودا ایندونزیا» در حال حاضر سالانه یک میلیارد و 800 لیتر سوخت جت مصرف میکند و پیشبینی میشود که این میزان تا سال 2016 میلادی از دو میلیارد لیتر فراتر رود. سال گذشته دولت اندونزی چارچوبی را تعیین کرد که طبق آن تا سال 2016 میلادی در صنایع هوایی این کشور دو درصد سوخت زیستی استفاده شود و به نظر میرسد طرح پیشنهادی «گارودا» که منتهی به مصرف 36 میلیون لیتر سوخت زیستی میشود در تحقق این چارچوب موفق باشد.
با این حال طرفداران محیط زیست معتقدند استفاده از سوختهای زیستی حاصل از روغن درخت نخل یا همان پالم پاکتر از سوختهای فسیلی نیستند و حجم زیادی کربن تولید میکنند.
نظر شما