موادغذایی> قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در نشست ویدئوکنفرانسی با روسای سازمان‌های صمت استانی اعلام کرد که به دنبال منطقه‌ای کردن تنظیم بازار برای تصمیم‌گیری در این حوزه با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و شاخص‌های خاص هر استان و منطقه هستیم.

به گزارش  شاتا، محمدصادق مفتح در این نشست، با بیان این مطلب، افزود: روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت در واقع وزرای صنعت، معدن و تجارت در استانهای متبوع خود هستند و کار تنظیم بازار را با لحاظ نمودن پارامترها، شرایط و شاخص‌های خاص استان خود باید انجام دهند.

وی با بیان اینکه منطقه ای کردن تنظیم بازار در واقع باعث سلب مسئولیت روسای سازمان های صمت استانی در تنظیم بازار استان‌های خود نخواهد شد، تصریح کرد: منطقه‌ای کردن در واقع تشکیل مجمع تصمیم گیری کوچکتر برای عملیاتی کردن تصمیم ها با توجه به شرایط خاص استانهای درون یک منطقه است.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اضافه کرد: در معاونت بازرگانی داخلی ۶ منطقه شکل گرفته است و می‌خواهیم که یک تصمیم واحد را در راستای سیاست‌های معاونت بازرگانی داخلی به صورت متمرکز اجرا نماییم.

مفتح همچنین یادآوری کرد: این تغییر ساختار در حوزه تنظیم بازار در واقع قبلاً نیز در وزارت بازرگانی تجربه شده است و نوعی نگاه به شرایط خاص هر منطقه در این تصمیم‌گیری لحاظ می‌شود.

وی گفت: هر منطقه و استان کشورمان شرایط خاص و ویژگی های درآمدی و توسعه‌ای دارد، ضمن اینکه پارامترهایی از جمله مرزنشینی و همجواری نیز بر این شاخص‌ها افزوده می شود.

گفتنی است در این نشست با توجه به نزدیکی ایام پایانی سال در راستای حفظ آرامش بازار تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف تنظیم بازار صورت گرفت.

همچنین درخصوص منطقه ای کردن تنظیم بازار پیشنهادات مختلف از سوی روسای سازمانهای صمت استانی ارائه شد.

چگونگی تامین و عرضه کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم در ایام پایانی سال نیز از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.
کد خبر d626e1b9e1004c2d89fd8d8564512ad8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =