۰ نفر
۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
در حالی که کارخانه‌های لبنی هفته گذشته قیمت شیر در بسته‌بندی‌های مختلف را افزایش دادند این هفته با شیب ملایم‌تر به سراغ افزایش قیمت ماست رفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در شرایطی که انجمن صنفی صنایع لبنی اعلام کرد کارخانه‌ها می‌توانند تا 15 درصد قیمت انواع محصولات لبنی خود را افزایش دهند هفته گذشته کارخانه‌های مختلف لبنی قیمت انواع شیر در بسته بندی‌های مختلف و خامه را افزایش دادند؛ به گونه‌ای که قیمت شیر کم چرب و پر چرب نایلونی از 1250 به 1500 تومان، شیر کم چرب بطری از 1600 به 2000 تومان و شیر پرچرب بطری از 2100 به 2500 تومان رسید.

همچنین قیمت شیر کاکائو 250 سی سی نیز از هزار تومان به 1200 تومان و قیمت خامه 100 گرمی از 1100 تومان به 1200 تومان افزایش یافت.

و اما این هفته نوبت به افزایش قیمت ماست رسید که البته به نظر می‌رسد که کارخانه‌های صنایع لبنی با شیب ملایم‌تری به سراغ این محصول رفتند چرا که براساس ارزیابی‌های صورت گرفته کارشناسان این کارخانه‌ها بازار کشش افزایش قیمت لبنیات بیش از این را ندارند.

در این راستا امروز برخی از برندهای معتبر تولیدکننده محصولات لبنی، قیمت ماست در بسته‌بندی‌های مختلف را افزایش دادند؛ به گونه‌ای که ماست 1.5 کیلویی یکی از برندهای معتبر از 4500 تومان به 5200 تومان و ماست نیم کیلویی برندی دیگر از 1350 تومان به 1700 تومان رسید.

همچنین شیر کاکائو یک لیتری یک برند معتبر از 3550 تومان به 4100 تومان افزایش یافت.

البته براساس اطلاعات به دست آمده خبرنگار ایسنا مابقی کارخانه‌های تولیدکننده محصولات لبنی به دلیل نبود کشش مناسب در بازار داخلی قیمت انواع ماست را افزایش نمی‌دهند. از سوی دیگر درصدد هستند با همکاری مشترک بتوانند از هفته آینده قیمت انواع پنیر در قالب‌های مختلف را با شیبی ملایم افزایش دهند.

یکی از نگرانی‌های عمده کارخانه‌های تولیدکننده محصولات لبنی این است که افزایش قیمت محصولات آن‌ها منجر به کاهش قدرت مصرف‌کنندگان و پس زدن این محصولات شود بنابراین برخی برندهای تولیدکننده لبنیات تنها درصدد هستند قیمت شیر و نهایتا پنیر را که بیشترین مصرف شیر خام از آن‌هاست افزایش دهند.
کد خبر این هفته نوبت به ماست رسید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =