قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید راهبری قیمت‌ها را به عهده گیرند؛ نه اینکه مانند یک سوپرمارکت عمل کنند.

محمدصادق مفتح در گفتگو با مهر با تاکید بر ضرورت نقش‌آفرینی فروشگاههای زنجیره‌ای در شرایط فعلی بازار، گفت: ضروری است که فروشگاههای زنجیره‌ای راهبری قیمتها را به عهده گیرند.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بر این است که فروشگاههای زنجیره‌ای بزرگ که فروشگاههای متنوعی را در سراسر بازار دارند، نقش بزرگی در اصلاح قیمت‌ها و تنظیم بازار داشته باشند و به نوعی تعیین کننده قیمت در واحدهای صنفی خرده‌فروشی باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که در تنظیم بازار کالاهای اساسی بتواند از شبکه گسترده فروشگاههای زنجیره‌ای بزرگ همچون رفاه استفاده کرده و اقلام مورد نیاز مردم را از این طریق توزیع کند.

به گفته مفتح، نقش‌آفرینی فروشگاههای زنجیره‌ای باید به گونه‌ای باشد که فراتر از یک سوپرمارکت بزرگ عمل کرده و نقش رهبری قیمتها را در بازار ایفا کنند تا مایحتاج مورد نیاز مردم به قیمت مناسب به دست آنها برسد.

کد خبر 19731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =