در حالي چهار تن توليد نان صنعتي در بين بيش از 180 طرح مهر ماندگار دولت قرار دارند كه به نظر مي‌رسد اولويت اصلي در راه‌اندازي اين طرحها تا قبل از پايان دولت دهم، تامين ارز موردنياز براي واردات ماشين‌آلات آنهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براساس برنامه‌ريزيهاي دولت، چهار طرح توليد نان صنعتي شامل در استانهاي البرز، تهران، چهارمحال و بختياري و خوزستان در فهرست طرحهاي مهر ماندگار قرار گرفته‌اند كه اين طرحها بايد تا قبل از پايان كار دولت دهم به بهره‌برداري برسند.

براساس اعلام دبير اتحاديه سراسري توليدكنندگان و صادركنندگان نان ايران، هم‌اكنون حدود 180 واحد توليد نان صنعتي در سراسر كشور وجود دارد.

به گفته وي امسال هيچ بودجه‌اي براي حمايت از واحدهاي توليد نان صنعتي دركشور اختصاص نيافته است.

در همين حال عضو اتحاديه سراسري توليدكنندگان و صادركنندگان نان ايران در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به ضرورت اختصاص ارز مرجع به واردات ماشين‌آلات صنعتي گفت: هم‌اكنون براي واردات ماشين‌آلات يكي از كارخانه‌هاي توليد نان صنعتي در كشور به 3.5 ميليون يورو ارز مرجع نياز است.

نعمت‌الله بابايي با اشاره به قرار گرفتن چند طرح توليد نان صنعتي در فهرست طرحهاي مهرماندگار دولت توضيح داد: يكي از اين طرحها كه ظرفيت توليد آن 48 تن در روز است، هم‌اكنون نيازمند تامين ارز به منظور واردات ماشين‌آلات از هلند است.

او با اشاره به تامين شدن منابع ريالي پنج ميليارد توماني اين طرح گفت: طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده قرار است اين طرح تا بهمن ماه امسال به بهره‌برداري برسد.

وي با اشاره به اين‌كه توليدكنندگان هنوز اطلاعات دقيقي از روش كاري مركز مبادلات ارزي ندارند، گفت: متاسفانه در شرايطي به واردات برخي از كالاهاي غيرضروري ارز مرجع اختصاص داده شده كه به واردات ماشين‌آلات مورد نياز كارخانه‌ها اين ارز پرداخت نشده است.

کد خبر 21005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =