دولت با اعلام لیست کالاهای آسیب رسان برای مصرف کننده تعیین تکلیف می کند / ممنوعیت تبلیغات باعث شده دستاوردهای صنعت بیان نشود

دولت به جای ممنوعیت تبلیغات و تعیین لیست کالاهای آسیب رسان باید با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی حق انتخاب را از مصرف کننده سلب نکند.

یوسف قاضی عسگر دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: بیان واژه کالای آسیب رسان به کالاهایی که با نظارت سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت در کارخانه شناسنامه دار تولید می شود از اساس قابل قبول نیست.

وی افزود: شیرینی و شکلات در فرهنگ ما ایرانیان با شادی عجیبن شده است اما چسباندن واژه آسیب رسان به برخی تولیدات این صنعت، حس شادی و سرخوشی را از بین می برد.

قاضی عسگر با بیان اینکه نمی شود فراتر از استاندارهای دنیا رفتار کرد گفت: در هیچ کجای دنیا به کالای شناسنامه دار عنوان منفی آسیب رسان داده نمی شود و نمی توان شکلات خارجی را کنار برند ایرانی بگذاریم و مصرف کننده را در دوگانگی قرار دهیم و یا به اجبار نشان قرمز چراغ راهنمایی روی لیبل محصول ایرانی بگذاریم و این ضربه به تولید داخل است.

وی تصریح کرد: صنعت شیرینی و شکلات در زمینه تولیدات محصولات با کیفیت با بهبود ارزش غذایی گام های بلندی برداشته است اما متاسفانه ممنوعیت تبلیغات باعث شده دستاوردهای این صنعت و معرفی محصولات سالم تر برای مصرف کنندگان امکان پذیر نباشد.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات افزود: صنعت ما توانسته در برخی بیسکویت های تولیدی میزان شکر را تا ۳۰ درصد کاهش دهد اما نه می توان آن را اطلاع رسانی و تبلیغ کرد و نه می توان برچسب آسیب رسان را از پیشانی آن پاک کرد.

وی متذکر شد: در بسیاری از محصولات با کیفیت از کره کاکائو با قیمت بالاتر و ارزش تغذیه ای بهتر استفاده می شود اما امکان معرفی آن وجود ندارد و مصرف کننده نمی داند فرق بین کره کاکائو و جانشین کره کاکائو ( CBS) در کیفیت محصول نهایی چیست.

قاضی عسگر تصریح کرد: ادامه روند کنونی و محدودیت های ایجاد شده باعث می شود انگیزه تولید محصول سالم و با کیفیت کاهش یابد زیرا مصرف کننده توان تشخیص آن را ندارد و دولت همه محصولات را به یک چشم می بیند.

کد خبر 55355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =