به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، بررسی ها نشان میدهد چندی است با حمایت برخی تشکل هایی که به جای پرداختن به مشکلات تولید در حوزه کشاورزی روی به واسطه گری در حوزه واردات با هدف کسب سود برای مدیران خود نموده اند و در این مسیر با مقاومت معاونت بازرگانی جهاد مواجه شدند، اقدامات هدفمند رسانه ای را برای امتیاز گیری و تخریب این معاونت آغاز کرده اند.
بنا بر این گزارش، این تشکل ها از هر اتفاقی که اغلب آنها ناشی از سوءمدیریت در سایر بخشهای وزارت جهاد گشاورزی به خصوص در بخش معاونت های تولیدی است، برای تخریب چهره معاونت بازرگانی در رسانه های مشخص استفاده کرده و با هزینه برخی واردکنندگانی که با سیستمی شدن فرایند ثبت سفارش و نظم دهی به واردات کامشان تلخ شده، اقدام به انتشار این اخبار در فضای مجازی میکنند.
برای نمونه مساله عوارض موقت صادراتی که بنا بر مصوبات تنظیم بازار و یا دستور وزیر جهاد کشاورزی با هدف کنترل قیمت ها وضع می شود، چون بنا بر قانون توسط معاون بازرگانی ابلاغ شده است، دستمایه حمله به این معاونت و تخریب چهره آن گردیده است. در حالی که مساله عموما ناشی از ضعف معاونت تولیدی مربوطه در تامین به موقع کالا و جلوگیری از افزایش قیمت تمام شده محصولات و در نتیجه جلوگیری از فشار بر روی عموم مردم کشور می باشد.
ناگفته پیداست که این مطالب با خط دهی و دادن اطلاعات توسط برخی افراد در وزارتخانه و دادن چراغ سبز به تشکل ها و برخی رسانه ها برای به حاشیه کشاندن اقدامات تنظیم بازاری معاونت توسعه بازرگانی است اما آنچه در این بین مهم است حمایت از اقدامات ضد فساد و انحصار معاونت بازرگانی جهاد کشاورزی است که با حمایت مستقیم وزیر جهاد کشاورزی و به ویژه معاون اول رئیس جمهور با توجه به همه مشکلات و کمبودها طی سال گذشته با کمترین بحران، تامین کالای اساسی و نهاده های تولید برای دامداران و مرغداران و تنظیم بازار را برای کالاهای اساسی کشور به ارمغان آورده است.
نظر شما