وزیر جهاد کشاورزی فرمان گرانی برنج را صادر کرد / وعده تکرای وزارت جهاد کشاورزی به خریداران برنج داخلی

در حالی قیمت برنج ایرانی در بازار طی هفته های اخیر روند افزایشی داشته است و مقاومت دولت برای ترخیص برنج های رسوبی در بنادر باعث کمیاب شدن این بخش از سفره خانواده های کم درآمد شده است وزیر جهاد کشاورزی قیمت تضمینی برنج محلی و انواع برنج برای سال زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، مصوبه شورای قیمت ‌گذاری و اتخاذ سیاست ‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی درخصوص قیمت تضمینی انواع برنج برای سال زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را ابلاغ کرد.

طبق مصوبه شورای قیمت ‌گذاری و اتخاذ سیاست ‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی درخصوص قیمت تضمینی انواع برنج برای سال زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ قیمت برنج گروه یک (خزر، فجر و ارقام مشابه) برای هر کیلوگرم ۷۵ هزار تومان با ملاحظات ۱۰ درصد شکستگی تعیین شده است.

همچنین قیمت برنج گروه دو (شیرودی، سازندگی و ارقام مشابه) برای هر کیلو گرم ۷۳ هزار تومان با ملاحظات ۱۰ درصد شکستگی تعیین شده است. ضمن اینکه قیمت برنج گروه سه (ندا، نعمت و ارقام مشابه) نیز برای هر کیلو گرم ۷۰ هزار تومان با ۱۰ درصد شکستگی لحاظ شده است.

در این بخشنامه همچنین تأکید شده که وزارت کشاورزی موظف است واردات برنج و توزیع آن را به نحوی مدیریت کند که فروش برنج داخلی در فصل برداشت از سوی تولیدکنندگان داخلی با مشکلی مواجه نشود.

در راستای حمایت از تولید داخل، در پایان ممنوعیت واردات برنج (۱۵ آبان) اولویت واردات برنج با واردکنندگانی است که در خرید حمایتی برنج تولید داخل مشارکت نمایند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در نامه  دیگری قیمت خرید تضمینی برنج محلی به ازای هر کیلو گرم را ۹۰۸۳۳۰ ریال اعلام کرد.

ورود دولت به بازار برنج با اعلام قیمت های فوق در شرایطی است که برنج طی یک ماه اخیر روند افزایشی داشته است و طی دو هفته اخیر تا ۱۰ هزار تومان نیز افزایش یافته و بیم آن می رود قیمت گذاری جدید باعث شوند برنج همچنان به روند افزایشی خود ادامه دهد.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی در این مکاتبات تاکید کرده است که اولویت واردات برنج با واردکنندگانی است که در خرید حمایتی برنج داخل مشارکت کنند. وعره ای که سال پیش به رغم ورود بخش خصوصی با خلف وعده وزارت جهاد کشاورزی همراه شد و خریداران برنج داخلی از خلف وعده وزارت جهاد کشاورزی گلایه دارند.

وزیر جهاد کشاورزی فرمان گرانی برنج را صادر کرد / وعده تکرای وزارت جهاد کشاورزی به خریداران برنج داخلی

وزیر جهاد کشاورزی فرمان گرانی برنج را صادر کرد / وعده تکرای وزارت جهاد کشاورزی به خریداران برنج داخلی

کد خبر 55307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 17
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
    5 2
    فقط گرون ی بیداد می‌کنه،اینا هیچ طرح و برنامه ای ندارند و مردم اصلا براشون مهم نیست.
  • ناشناس IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
    6 3
    توان خرید برنج داخلی را نداریم خواهش می کنیم برنج ارزان خارجی وارد کنید .
    • بی نام IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
      2 1
      اگر برنج طارم ایرانی که کاملا خالص است نیاز دارید هر کیلو ۱۲۰ تومان وجود دارد
  • حسین IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
    4 0
    آقایون مسعول بزارین برنج خارجی بخورن ما هم جای برنج ویلا میکاریم
  • مجید IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    1 0
    برو بابا...واردات برنج ازاد کنید تا با تولید داخل...برنج باقیمت مناسب بدست خانواده ها برسه...
  • علی کشاورز IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    2 0
    ماخودمان کشاورزیم ولی مردم توان خرید برنج داخلی راندارند،دولت هم روی خریدبرنج داخلی یارانه نمیدهد،پس همان برنج ارزان قیمت خارجی واردشودبهتراست،چون درمساله برنج ۹۰/درصدمردم توکشورمان مصرف کننده هستندوبایدهوای مصرف کننده راداشت