صنایع غذایی> اقتصاد غذا- شرکت زر ماکارون در حال حاضر بزرگترین صادرکننده ایرانی انواع ماکارونی است و رتبه نخست صنعت ماکارونی کشور را در اختیار دارد و توانست به عنوان نخستین تولیدکننده انواع ماکارونی و پاستا با آرد سِمولینا در کشور نقش مهمی را در ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی ایفا کند.  

علاوه بر تولید انواع ماکارونی و پاستا این شرکت در کنار تولید محصولات خود، تاسیس مجموعه کانفکشنری را نیز در دستور کار قرار داد. شیرین کننده بر پایه ذرت شامل فروکتوز و گلوکز از جمله محصولات نوین شیرین کننده در صنایع غذایی است که تولید آن احتیاج به پالایشگاه هایی به تکنولوژی به روز دارد. 

بر اساس هدفگذاری صورت گرفته و نقشه راه شرکت زر ماکارون، پس از پایدار شدن تولید و توسعه فعالیت ها و زیرساخت ها، مدیران مجموعه، صادرات محصولات را در دستور کار خود قرار دادند و ورود آگاهانه به بازارهای هدف جزو چشم انداز شرکت گنجانده شد تا با برنامه ریزی و ایجاد یک زنجیره تأمین پویا و انعطاف پذیر بتوانند در بازارهای خارجی نقش آفرینی کنند.

در حال حاضر با اقدامات و هدفگذاری صورت گرفته، محصول پاستای این شرکت به بیش از ۸۰ کشور دنیا به صورت مستقیم و غیرمستقیم صادر می شود. 

علی رغم این موفقیت کسب شده، مجموعه زر ماکارون دست از تلاش برنداشته و برای توسعه بازارهای هدف صادراتی خود و افزایش حجم صادرات و به دست آوردن سهم بیشتر از بازارهای جهانی اقدامات و نوآوری های دیگری را نیز در دستور کار قرار داد. 
از جمله اقداماتی که این شرکت برای افزایش سهم خود از بازارهای جهانی در نظر گرفته را می توان به استفاده از ابزارهای و راه های نوین برای افزایش صادرات نام برد. 

در این راستا ظرفیت فروشگاه های زنجیره ای اسپار مورد توجه مدیران زرماکارون قرار گرفت تا از این پتانسیل برای معرفی و فروش محصولات شرکت با توجه به تعدد، گستردگی و همچنین مراجعات زیاد شعب فروشگاه های زنجیره ای بهره ببرند. 
از جمله اقدامات خوبی که در این بین صورت گرفت، می توان به انعقاد تفاهمنامه همکاری با مجموعه فروشگاه های زنجیره ای "اسپار" اشاره کرد. 

شرکت " اسپار" یک شرکت بین المللی در صنعت خرده فروشی است که در ۴۸ کشور دنیا با 13 هزار و 800 شعبه در حال فعالیت است به تازگی شعب این برند در ایران با نام اسپار ایران آغاز به کار کرده است .

با توجه به فعالیت این برند بین المللی در کشورهای مختلف جهان و گستردگی فعالیت، شعب و مشتریان فراوان آن، گروه صنعتی پژوهشی زر به خوبی با شناسایی این ظرفیت اقدام به همکاری با این برند فروشگاهی کرده تا با استفاده از ضریب نفوذ این برند جهانی، بتواند سهم خود از بازارهای جهانی را افزایش دهد. 

با عرضه محصولات زر ماکارون در فروشگاه های زنجیره ای"اسپار" که در بسیاری از کشورهای دنیا فعال است ضمن معرفی محصولات، صادرات خود را نیز به صورت مویرگی افزایش می دهد امری که علاوه بر افزایش صادرات موجب افزایش تولید و اشتغالزایی در کشور نیز خواهد شد و به موازات این همکاری با استفاده از تجارب کسب شده از آن در همکاری با سایر برندهای جهانی نیز برای افزایش صادرات بهره ببرد.

کد خبر 6c4a3b8f34c143a8a37e5c11dc495b5d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =