تخصیص ارز و واردات دانه، روغن خام و کنجاله در گرو خرید دانه داخلی و پرداخت پول کشاورزان +سند

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای مهم، دستورالعمل مربوط به تخصیص ارز و واردات دانه، روغن خام و کنجاله در قبال خرید دانه داخلی و پرداخت پول کشاورزان را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، در متن این دستورالعمل آمده است: پیرو ابلاغیه شماره ۰۲۰/۲۸۰۶۵۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ و دستورالعمل خرید تضمینی دانه های روغنی به شماره ۰۲۰۳۱۳۴ مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ و مصوبات جلسات کمیته ماده ۱۰ هماهنگی خرید تضمینی دانه های روغنی، با توجه به سپری شدن فصل خرید دانه های روغنی کلزا ، گلرنگ و کاملینا و میزان جذب دانه و پرداخت مطالبات کشاورزان توسط شرکت های فعال در این حوزه، موارد زیر وفق مصوبات اعلام می گردد.

در بخش دیگری از این نام آمده است: در صورتی که شرکت های متقاضی خرید دانه که نسبت به جذب دانه طبق ابلاغ معاونت زراعت اقدام ننموده و یا مطالبات کشاورزان را در زمان مقرر پرداخت نکرده و طی یک هفته آتی تسویه ننمایند، در صورت داشتن محموله های وارداتی دانه، روغن خام و کنجاله در بنادر، از ترخیص و خروج محموله های ایشان جلوگیری به عمل خواهد آمد.

همچنین در این نامه تصریح شده است که تخصیص ارز منوط به تسویه حساب با کشاورزان در موعد مقرر و با اعلام مکتوب و تایید معاونت محترم زراعت خواهد بود.

در انتهای نامه نیز آورده شده است: در صورت عدم خرید دانه روغنی تولید داخل و داشتن ثبت سفارش فعال، نسبت به تعلیق ثبت سفارشات آن شرکت اقدام خواهد شد.

کد خبر 55041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =