کنفرانس ایران گرین؛ هیاهوی زیاد برای دستاوردی ناچیز

کنفرانس ایران گرین که با هیاهوی و هزینه های زیاد و استفاده از لوگوهای متعدد درصدد بیان جامعیت و توانمندی خود است اما در عمل این کنفرانس دستاورد خاصی را نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، چهارمین دوره کنفرانس بین المللی ایران گرین که قرار است در تاریخ ۱۰ و ۱۱ مهرماه سال جاری در تهران برگزار شود در دوره های گذشته نتوانسته جامعیت و مرجعیت خاصی را در بین فعالان بخش غلات و دانه های روغنی به دست آورد و بیشتر به محفلی برای بخش نه چندان بزرگی از فعالان این بخش با محوریت گندم و آرد تبدیل شده است.

بنا بر این گزارش ایران گرین در سایت خود این کنفرانس را بزرگترین جامعه غلات و دانه های روغنی برای علاقمندان به بازار غلات ایران معرفی کرده است اما در عمل این همایش نه تنها با استقبال زیادی از سوی فعالان غلات در ایران مواجه نشده که حتی خارجی ها نیز اقبال خاصی به این گردهمایی نشان نداده اند به طوری که انجمن صنایع روغنکشی به عنوان تشکل اصلی در بخش دانه های روغنی و برخی گروه های بزرگ در این همایش حضور نداشته اند و مدیران دولتی نیز چندان به این گردهمایی روی خوش نشان نداده اند.

نگاهی به تیم هیات رییسه کنفرانس ایران گرین نیز بیانگر این واقعیت است که این ترکیب نمی تواند بیانگر جامعیت بازار غلات ایران باشد و تقریبا تمامی این افراد (به جز یک نفر) عملا در بخش گندم و آرد فعالیت کرده و شناخته می شوند.

برای یادآوری کنفرانس دوره های گذشته نیز باید به سخنرانی دکتر حسین یزدجردی که مدتهاست ریاست کانون انجمن های آرد را در اختیار دارد اشاره کرد که به عنوان سخنران اصلی این مراسم به جای بیان دستاوردها و فرصت های کشور در بخش کالاهای اساسی و غلات، در یک کنفرانس که پسوند بین المللی را یدک می کشد و احتمالا میهمان خارجی نیز در آن حضور دارند به یک مشکل کاملا داخلی و غیر مرتبط پرداخت و از وضعیت حوزه آرد و نان کشور و ... گلایه کرد!

کد خبر 55262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =